Mobilepay, luottokorttiongelma?
Miksi mobilepay on tänään sanonut: Et voi käyttää luottokorttia tähän maksuun. Valitse toinen maksutapa.
Ihan samanlaisia ja saman suuruisia maksuja, kuin tähän asti kaikkina muinakin viikkoina, mutta nyt ei onnistu. Miksi?
Mun luottokortilla on vielä puolet luotosta käyttämättä, eikä siinä ole mitään päiväkohtaisia rajoja tms.
Kommentit (24)
Eipä löytynyt vastausta. Ajattelin että täällä olisi vertaistukea.
Luottopuolta ei voi enää käyttää yksityishenkilöille maksaessa. Jos sulla on yhdistetty debit/credit niin sun pitää lisätä se debit-numero sinne.
Mikä on "debit-numero"? Kortti on credit/debit mutta ei toimi rahansiirrossa yksityishenkilölle, kuten on toiminut aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "debit-numero"? Kortti on credit/debit mutta ei toimi rahansiirrossa yksityishenkilölle, kuten on toiminut aiemmin.
Debit-numero on kortin takapuolella oleva toinen kortin numero. Etupuolen numero on luottokortin numero.
Ja nykyään ei voi enää siirtää suoraan luottopuolelta yksityishenkilölle rahaa. Sinun pitää siis laittaa myös tuo debit-puolen numero sovellukseen niin voit siirtää sieltä puolelta rahaa.
Eli credit on luottopuoli ja debit on pankkipuoli. Lisää luottokortin tilalle/lisäksi pankkikorttisi numero, joka pitäisi löytyä korttisi takapuolelta/jostakin reunasta tms..
Jep, mullekin tuli uutena että mun yhdistelmäkortissa on kaksi numeroa :D Se debit on kortin takana, olin ihan ihmeissäni että ai täällä on tällainenkin. Eihän mulla tätä yhdistelmää ole ollutkaan kuin sellaiset 20 vuotta...
Tyhmäkin taas viisastui vauvaa lukiessaan - siis minä.
Mä näin tän ohjeen onneksi Merja Mähkän instassa eilen.
Ei toimi minullakaan vaikka luottoa on, kortilla ei rajoituksia eikä estoja. Toissapäivänä toimi vielä normaalisti.
MAKSUSOVELLUS Mobilepayn käyttäjät eivät voi jatkossa käyttää luottokorttia rahan siirtämiseen sovelluksen toisille käyttäjille.
Eli jatkossa pitää olla rahaa tilillä jos meinaa kuluttaa.
En saa laitettua debit-kortin tietoja mobile payhyn. Olen kokeillut monta kertaa.... onko kenelläkään muulla näin?
Vierailija kirjoitti:
En saa laitettua debit-kortin tietoja mobile payhyn. Olen kokeillut monta kertaa.... onko kenelläkään muulla näin?
Laitoithan varmasti sen debit-puolen turvanumeron ( tai miksi hitoksi sitä kutsutaankaan ), kun sekin on eri credit ja debit puolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoithan varmasti sen debit-puolen turvanumeron ( tai miksi hitoksi sitä kutsutaankaan ), kun sekin on eri credit ja debit puolilla.
Laitoin! Olen tarkistanut kymmenisen kertaa. Sanoo, että tilillä ei ole tarpeeksi rahaa. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa
Laitoin aen debit kortin niin tuli "your card is not verified by visa or mastercard id check". Eli Mobilepayta en voi enää käyttää maksuihin?
Ainakaan OP:n credit/debit kortin lisääminen ei onnistu. Tai onnistuu, mutta sovellus ei ymmärrä, että se on debit. Lisäsin ensin credit, sitten debit mutta sovellus vaan hokee hupsista, lisää debit kortti yms avuliasta. Ja ohjeet ei auta tuossa yhtään, joka paikassa lukee että luottokortti ei enää mahdollinen kuluttajien välillä. Juu juu, mutta ei onnistu enää debitilläkään kun sovelkus ei tajua mikä kortti tuo on.
Hupsista vaan, paluu käteiseen tuli.
Alkaa kyllästyttää tuo Mobilepay, palvelu heikkenee, yksityisyys ja tietoturvamennyttä. Olisikohan aika lopettaa käyttö?
Googlaa