Väkivalta parisuhteessa
Tänään mua lyötiin naamaan ekan kerran ja potkittiin maassa maatessani takapuoleen ja reisiin. Tekijänä humalainen avomies. Voiko tällaista antaa koskaan anteeksi? Poliisit hakivat hänet ja olen käynyt lääkärissä, lastensuojelun kanssa keskusteltu.
Kommentit (21)
Ei voi. Oletko katsonut Kaikki anteeksi. Sellaista se on. Ero ennen kuin henki menee.
Kerran kun annat anteeksi, niin sitten annat loputtoman monesti kunnes vaikka vahingossa vakavaa ja pysyvää tapahtuu. Aika iso riski että sitten menee molempien elämät pilalle lopullisesti.
Miksi jäisit yhteen väkivaltaisen miehen kanssa?
Hän lyö nyt sinua, lapset ovat seuraavana listalla.
Lapsille on myös traumaattista nähdä äidin kokemaa väkivaltaa. Ei jää ainoaksi kerraksi, mikäli oli ensimmäinen kerta. Voimia sulle!
Anteeksiantaminen on hyvä asia, mutta se ei todellakaan tarkoita suhteeseen jäämistä. Älä jää suhteeseen.
Ainahan sitä voi antaa anteeksi, jos se auttaa itseä paremmin selviytymään tilanteesta, vaikka toimintaa ei hyväksyisi. MUTTA suhteeseen ei missään nimessä kannata jäädä, väkivalta harvoin jää yhteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäisit yhteen väkivaltaisen miehen kanssa?
Hän lyö nyt sinua, lapset ovat seuraavana listalla.
Nyt on reipasta yleistämistä. On toki sellaisia paskakasoja jotka käyttävät väkivaltaa kaikkiin läheisiin saadakseen nämä tottelemaan, pelkäämään, yms. Usein parisuhdeväkivalta kuitenkin liittyy nimenomaan riitaan puolisoiden välillä ja kyvyttömyyteen käsitellä tilannetta tai asiaa asiallisesti mistä tahansa syystä ja se voi olla hetken kuohahdus tai yritys päättää ylivoimaisen ahdistava tilanne kun muuta konstia ei ole. Sellaisia tilanteita ei omien lasten tai muiden ihmisten kanssa tule ja kohteeksi rajautuu yksinomaan puoliso. Samasta syystä muiden voi olla vaikea uskoa ketään väkivaltaiseksi puolisoksi, kun kukaan muu ihminen maailmassa ei ole sitä tekijältä kokenut.
Lähde pois heti. Vaikka mies parantaisi tapansa, väkivalta jää väliinne ja aiheuttaa vähintäänkin katkeruutta ja etäännyttää teidät vuosien saatossa toisistanne. Pahimmassa tapauksessa mies jatkaa. Joka tapauksessa sinulle ja mahdollisille lapsille on parasta lähteä. Heti.
Nainen antaa jännämiehelle aina anteeksi. Huomenna viimeistään teillä on sovintoseksiä useasti. Ei kelpaa kiltti mies naisille niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Juokse äläkä mieti
Juokse? Mihin? Päämäärättömästi? Ympyrää? Eikö kävelemällä ehdi tässäkään tapauksessa?
Sun pitää lähteä, itsesi ja lasten takia. On erittäin vahingollista elää perheväkivallan keskellä. Nimim. itse lapsena tuollaisessa perheessä. Turha kuvitella ettei ne lapset tiedä ja näe ja aisti.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää lähteä, itsesi ja lasten takia. On erittäin vahingollista elää perheväkivallan keskellä. Nimim. itse lapsena tuollaisessa perheessä. Turha kuvitella ettei ne lapset tiedä ja näe ja aisti.
Juuri näin. Osoita ukolle, että sinua ei kohdella näin.
Turvakotiin, jos ei sitten mies muuta muualle. Itse lähtisin lasten kanssa t-kotiin, jossa saa myös keskusteluapua ammattilaisilta.
Minun neuvoni on, että lähde pois.
Itse elin väkivaltaisessa suhteessa muutamia vuosia, enkä saanut voimia lähteä.
Nyt vielä 15 - vuotta kaiken jälkeen, korjailen tuon ajan traumaattisia tapahtumia. Luulin vuosia, että olin asian kanssa sinut. Nyt kuitenkin kun nykyisessä suhteessani on isoja ongelmia, nuo aiemmat kokemukset ovat tulleet pintaan.
Miksi pitäisi antaa anteeksi?