Ostakaa nyt sitä kukkakaalia !!
Autatte viljelijöitä ja saatte hyvää ruokaa.
Kukkakaaligratiinia.
Keittoa.
Sosetta.
Lisukkeeksi, salaattiin, naposteluun dibattavaksi
Kommentit (44)
Toivottavasti nyt ihmiset ostaisi ettei mätäne pelloolle hirveitä määriä.
En voi sietää kukkakaalin makua. En äkkiseltään keksi mitään muuta vihannesta, jota inhoaisin.
Vierailija kirjoitti:
Smarketeista saa nyt alle euron kilo
Siitä ei paljoa enää viljelijälle jää :-(
Minä tykkään. Mietin että pitäisikö tehdä jotain gratiinia pakkaseen annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko muka alle kilon tuolla? Viimeksi eilen katsoin että on kakkakuuli yli kaksi euroa kilo...
Ja nyt toistamiseen nämä viljelijät märisevät kun on ylituotantoa mutta liian vähän kysyntää. Jättävät hyvän ruoan mädäntymään. Antaisivat vaikka Veikko Hurstin leipäjonoon. Jos ei se kauppa kannata tuottavasti, vaihda tuotantosuuntaa.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää kukkakaalin makua. En äkkiseltään keksi mitään muuta vihannesta, jota inhoaisin.
Se on jännä miten makuasiat vaihtelee. Minun lempikasvis on lähes kukkakaali. Tykkään sekä raakana että valmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tykkään. Sitä ei saa keittää yhtään liian kauan ettei tule rikkiyhdisteitä...
Kiitos muistutuksesta, täytyypä huomenna hakea pari kpl ja pakastaa.
Hinta ei vaikuta, mutta kukkakaali on hyvä ja helppo raaka-aine. Keitto, Gratiini, suoraan salaattiin, paahda, uuni, grillaa, lisuke keitettynä, tai se lisäke.
Hyvin nopeasti minäkin laitan keitetybn suljettuna jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt toistamiseen nämä viljelijät märisevät kun on ylituotantoa mutta liian vähän kysyntää. Jättävät hyvän ruoan mädäntymään. Antaisivat vaikka Veikko Hurstin leipäjonoon. Jos ei se kauppa kannata tuottavasti, vaihda tuotantosuuntaa.
Tämän syksyn ongelma johtuu siitä että säiden takia kaksi satoa valmistuu yhtä aikaa