Coop Kanakeitto
Nyt joutuu kyllä avautumaan.
Lämmitin juuri lounaaksi Coop kanakeiton - herrajestas mitä kuraa. Kanapala poloinen etsii toistaan. Vetistä luirua jossa pari porkkanaa, ikävä Rainbown kanakeittoa. Hinta ei kyllä ole halvempi vaikka laatu ihan ala-arvoista
Kommentit (11)
Olitko ihan aidosti yllättynyt, ettei halpiskeitto pursuile aineksia?
Rainbow tuntuu oikeasti luksukselta Coopiin verrattuna.... Rainbow'n myslissäkin oli mielestäni enemmän rusinoita ja hedelmää kuin Coopin.
No ei sinnepäinkään kuin entinen. Pelkkää vettä, missä kerma? Ei kanaa lainkaan, pelkkiä höytyviä
Vierailija kirjoitti:
Olitko ihan aidosti yllättynyt, ettei halpiskeitto pursuile aineksia?
No tällä kertaa oikeasti olin sillä samanhintainen Rainbow oli täyteläistä ja siitä löytyi jopa sattumia
Kallista maustettua vettä, älkää ostako eineksiä vaan tehkää itse.
Aina ei ole aikaa tehdä itse. Ymmärrän tuohtumuksen. Jos tuotteen koostumus/laatu huononee niin hinnankin pitäisi silloin laskea, tässä tapauksessa niin ei ole
Rainbow kanakeitto ainekset 300g:
Vesi, broilerinfilee 9 % (Suomi), porkkana, laktoositon KERMA, maissi, maissitärkkelys, SULATEJUUSTO, kanaliemivalmiste (suola, auringonkukka- ja rypsiöljy, aromi, hiivauute, sipuli, kurkuma, valkopippuri), valkoviini, mausteet (mm. JUURISELLERI, LEHTISELLERI, inkivääri, curry, paprika), persilja, aromit, maltodekstriini, jodioitu suola, hiivauute, sokeri, lipstikka.
Energiaa
292 kJ / 70 kcal
Valmistaja
Saarioinen Oy
COOP kanakeitto 300g noin 1,79euroa
Vesi, porkkana, broileri 8% (broilerin liha (Suomi), rypsiöljy, vesi, jodioitu suola), laktoositon KERMA, maissi, sipuli, riisijauho, muunnettu tärkkelys, kanaliemijauhe (suola, maltodekstriini, aromit, hiivauute, kananliha, kananrasva, sipulijauhe, sipulimehutiiviste, sokeri, mauste, auringonkukkaöljy), kurkuma, valkoviinietikka, curryjauhe (korianteri, juustokumina, kurkuma, sarviapila, fenkoli, mustapippuri, cayennepippuri, inkivääri), suola, paahdettu sipulijauhe, sokeri, persilja, inkivääri, korianteri
Energiaa
271 kJ / 65 kcal
Valmistaja
Kasvis Galleria Oy
Kannattaa tehdä itse Mestarin kanakeittoa. Valmistusohjeet löytyy Mestarin youtube-kanavalta.
En osta eineksenä keittoja, koska pahimmillaan siinä maksaa vedestä euron per desilitra. Energiaa saa paljon vähemmän kuin jostain kiinteämmästä tuotteesta. Keittoja on niin helppo tehdä itsekin.
Jos keitossa on kanaa 8%, se tarkoittaa että annoksessa sitä on 24 grammaa. Ei siihen kovin montaa palasta mene. Itse tehtynä jos laskee niin kanafileet on s-marketissa 14,15€/kg, eli 24g maksaa 0,33€. Siihen yksi peruna ja puolikas porkkana, kerma, mausteet ja sulatejuusto niin ollaan alle eurossa vielä per 300g. Jos syöt keiton kerran viikossa niin säästät 50e vuodessa, en tiedä maksaako vaivan. Eli ei se eines lopulta hirveän kallis ole.
Ihan hyvää on.