Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta ajan henki: " ei ole tarpeeksi resursseja" ...

Vierailija
27.01.2007 |

Resursseja ei niin mihinkään; ei terveyden- tai vanhustenhoitoon, ei opetustoimeen, ei mihinkään julkiseen parannukseen; ei vaikka veroja maksetaan aivan hirveästi. Suomi rapistuu, autioituu ja polarisoituu; rikkaat alkaa olla tosi rikkaita ja 90% väestöstä ei jää mitään; ei työtä eikä tuloja.

Työpaikalla on ikuinen resurssipula; koko ajan pitäisi säästää ja tehostaa vaikka töitä on nytkin liikaa. Mikään tulos ei riitä esimiehille, tavoitteet asetetaan saavuttamattomiin tai ne vähintään perustuvat siihen että alalla ei koskaan ole muuta kuin kasvusuhdanne. Minä en jaksa...

Millä te muut jaksatte työelämän puristuksessa? Millä kasvattaa lapsiin edes hitunen optimistisuutta tulevaisuuden suhteen kun itse en sitä näe.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollilan haastattelu Hesarissa lisäsi entisestään ahdistusta; maapallon tuhoutuminen pelottaa vielä lisää. Onko ihmiskunnalla tulevaisuutta ollenkaan?

Vierailija
2/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei riitä tulevaisuudessa töitä! Kun Suomi muka keskittyy tutkimukseen ja tuotekehitykseen, niin luuletteko että läheskään kaikilla ihmisillä on henkistä kapasiteettia tällaiseen työhön? Koneet hoitavat jatkossa yhä enemmän ne entiset " rutiinihommat" . Osa porukasta on siis pysyvästi tuomittu pätkätöihin/työttömyyteen. Töissä olevat puolestaan kyllästyvät maksamaan heidän elatustaan ja elintasokuilu on valmis.

Eniten ahdistaa se, että tälle kehitykselle ei muka voi mitään! Poliitikot eivät tee muuta kuin lisäävät yritysten etuja, jotta ne pysyisivät maassa. Alennetaan palkkoja, lisätään joustoja, alennetaan veroja... Loputon liuku yhä huonompaan elintasoon suurimmalle osalle ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomen tulevaisuutta ei juuri kukaan jaksa kommentoida. Miksei?

Vierailija
4/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsursseja on pienennetty meidän työpaikalla (iso finanssialan yritys), mutta silti päivät ovat leppoisia. Aiemmin oli selvästi liikaa porukkaa töissä.

Olin valtion virastossa kymmenisen vuotta sitten ja siellä itkettiiin resurssien vähyyttä, tosiasiassa missään ei ole ollut niin velttoa ja aikaansaamatonta porukkaa.

Paljon auttaisi, kun ihmiset ryhdistäytyisivät ja tekisivät tosissaan töitä koko päivän. Työmoraalia peräänkuulutan, niin vanhanaikaiselta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
5/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työaikansa tehokkaasti hyödyksi. Vastuunotto on myös todella tärkeä.

Ei riittä, että tehdään työstä vain siksi, että saisi rahaa. Työn pitää olla mielekästä ja siihen pitää olla jatkuva panostus. Pitää olla innostunut koulutuksista ja jatkuvasta työnsä kehittämisestä.

Yleensä vaan ajatellaan, kun kaikessa pääsisi vain mahdollisimman vähällä, se ei ole enää tätä päivää.

Vierailija
6/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on selvää, että kun olen töissä annan täyden panoksen koko päivän ajan. En surffaa netissä, lähettele ystäville maileja, puhu henkilökohtaisia asioita tarpeetta puhelimessa.

Tavoitteet ovat perustaso johon pyrin. Kun saavutan ne, saan tyydytystä ja pyrin parempaan. En ymmärrä työkavereiden valitusta asiasta, pitäisikö työnantajan sallia ym. velttoilu?

Vierailija
7/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei pidä paikkaansa, että töissä vaan lokoiltaisiin..

Minusta tämä esurssipula on bullshittiä. Yksis yy miksi resursseja ei riitä nyt on se että verotuspolitiikka on muutettu sellaiseksi, että ne joilla on omaisuustuloa, maksavat hyvin vähän veroa. Eli rikkaille lisää rahaa, köyhille keppiä.

kyllä mun mielestä varakkaassa länsimaisessa sivistysvaltiossa pitäisi olla esim. toimiva yleinen terveydenhoitojärjestelmä!!

Mukaanlukien tarvittaessa hyvin edulliset hammaslääkäripalvelut.

ja siedettävän kokoiset luokat kouluissa.

..lisäksi, siitähän niitä työpaikkojakin syntyy.

Vierailija
8/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nykyaikaa kuvaa sana AHNEUS erittäin hyvin. Kaikkialla ollaan dollarinkuvat silmissä. Vastenmielistä. " LISÄÄ LISÄÄ LISÄÄ MINULLE ENEMMÄN" -kuvaa myöskin tätä päivää hyvin. Kauhean lapsellista.

Minusta niin kauan kun yhtiä tuottaa voittoa kaikkien kulujen (palkat mukaan laskettuna) ei ole mitään syytä potkia väkeä pihalle. Jo valmiiksi kovia palkkoja vetävien pomojen ei tarvitse saada enempää rahaa tuottoina.

On yhteisen edun mukaista, että työpaikat pysyvät. Suomessa.

Kuten joku jo sanoikin Suomella ei ole koskaan mennyt näin hyvin. Yksi päivä suorastaan kauhistuin miten hirveästi minun lapsellani on leluja ja tavaraa! Jotenkin vain silmäni aukesivat! Ja kuitenkin itse olen kotiäiti, hyvin pienituloinen siis, ja mieheni ansaitsee ihan normaalisti. Ja tällaiseen mälläämiseen meillä on varaa: kaikki paikat täynnä lelua ja roinaa, käydään hampurilaisella, käydään leffassa, ostetaan huonekaluja, käydään matkoilla...Ja tiedän vielä, että me ollaan suht tiukoilla verrattuna tuttavaperheisiin, joissa vaatteitakin ostetaan viikottain (minulla samat farkut viidettä vuotta), sähköä tuhlataan jumalattomasti ja matkalla käydään kolme-viisi kertaa vuodessa!

Jos meillä ns. huonotuloisilla menee näinkin hyvin ja olemme tosi tyytyväisiä elämäämme (paitsi mieheni, joka on täysin kyltymätön rahanahneutensa ja kulutuksen kanssa, jos raha vain riittäisi) niin miksi joku tarvitsisi enemmän? Ei edes maailma kestä tätä meidän kulutustahtiamme!

Minua pöyristyttää ajatella, että joku firmanpomo omasta mielestään tarvitsee 6 miljoonan euron talon! Ja sitten väkeä potkitaan pelloille!

Ja sitten kun miettii, mihin kaikkeen yhteiskunta käyttää rahaa : turkistuotantoa tuetaan 20milj eurolla vuodessa, ammattiurheilijoita ties kuinka monella miljoonalla, euroviisut tulee maksamaan törkeät summat, kansanedustajat ne vasta ahneita palkkoja vetelee... ja sitten ei ole varaa antaa vanhuksille ihmisarvoista hoitoa, ei varaa tukea päihdetyötä jne.

Osmo Soininvaara tosin julkaisee pian (ensi kuussa muistaakseni) kirjan, jonka sisältö on hyvin mielenkiintoinen. Siinä pohditaan työpäivän lyhentämistä ja sen yhteiskunnallisia seuraamuksia: kumpi on tärkeää, lisääntyvä roina vai vapaa-aika ? Tuskin maltan odottaa tätä kirjaa.

Mutta siis: harmittaa ja ahdistaa.

Vierailija
9/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla ei olisi enemmän töitä kuin mitenkään ehtii työajan puitteissa tehdä ja suurin osa tuntemistani tekee vähintään 5h/vko palkatonta ylityötä.

Te elätte varmaan jossain Utopiassa, ette ainakaan Suomessa!

Vierailija
10/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksipä olemmekin muuttamassa pois Suomesta keväällä. Jippii!!

Vierailija
11/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tee ylitöitä juuri ollenkaan ja töissä on aika ajoin löysää vaikka tavoitteet onkin. Työkamut ehtii seikkailla netissä ja lähetellä sähköpostia.

Vierailija
12/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

resurssipulasta voivotellaan, mutta monella se on korvien välissä. On kivempi surffata vauva-sivuilla, kuin hoitaa potilaita. Löysää on edelleenkin ja paljon, Ihmiset eivät halua tehdä töitä koko päivää vaan pitävät " pinnaamista" asiaan kuuluvana. Väitän myös, että sairispäivistä iso osa on selkää huijausta.

Vierailija
13/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Oulussa rakennetaan kohta 12milj. ¿ maksava kallioparkki, siihen on rahaa vanhusten asiat sais 1milj.¿:lla kuntoon. Siihen ei oo rahaa...

Vierailija
14/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mihin rahat laitetaan!! Helsinki rakensi mielettömän kalliilla pikkuisen tekojääradan Rautatientorille samana vuonna kun se sulki useita terveyskeskuksia (viime syksy). Tori on mukulakiveä joten oli haasteellista saada siihen kunnon jää.

Helsingissä on kuitenkin esim. puolentoista kilometrin päässä iso kunnolinen tekojäärata Brahenkentällä, sellainen missä voi pelata ja luistella kunnolla jne.

Mutta kun New Yorkissakin kuulemma on tekojää ihan keskustassa...

hohhoijaa

Vierailija
15/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se vaan on kiinni. Päättäjät ovat niin itsekkäitä paskiaisia, ettei enää mitään rajaa. Ja ihmiset kiltisti katsovat vierestä eivätkä tee mitään ja uskovat kaiken huijauksen. Vallankumous tänne pitäisi saada, että ne resurssit saataisiin kaikkien hyväksi eikä vaan niiden jotka niistä nyt päättävät.

Vierailija
16/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa se kanssa ihan julmetusti! Olen vantaan kaupungilla töissä eikä minua vakinaisteta varmaan koskaan. On niin pirun vaikeeta muutenkin kaikki. Pomot jauhaa noista resursseista ja me tarvittais lisää työntekijöitä ja parempia työvälineitä jne.

Vierailija
17/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tunne ketään, jolla ei olisi enemmän töitä kuin mitenkään ehtii työajan puitteissa tehdä ja suurin osa tuntemistani tekee vähintään 5h/vko palkatonta ylityötä.

Te elätte varmaan jossain Utopiassa, ette ainakaan Suomessa!

Vierailija
18/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä tuo resurssipula että maapallon tila.

Jälkimmäiselle teen minkä voin henkilökohtaisilla elämänvalinnoillani, ja yritän olla masentumatta liikaa.

Ensin mainittua en ymmärrä ollenkaan; tämä vyön kiristys alkoi 1990-luvun alun lamasta, ja siitä lähtien aina on pitänyt resursseja omalta alaltani eli terveydenhuoolosta leikata, meni valtiontaloudella miten hyvänsä.

Vierailija
19/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs IT-alasta tarpeekseen saanut kahden lapsen äiti, burn-outin partaalla

Vierailija
20/26 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoito oli huonommalla tolalla 80-luvulla, vanhuksilla surkeammat olot vanhainkodeissa. Suuret ikäluokat tulossa 15-20-vuoden päästä vanhainkoti-ikään ja aloittaneet nyt jo kampanjan olojen parantamiseksi.

80-90-luvulla kouluissa kiusattiin enemmän, erityisopetusta ei ollut nykyisissä määrin, terapiaa ei annettu samalla tavalla, vanhainkodit olivat karumpia paikkoja ja neuvolatoiminta kehittyneempää... Olisi hyvä välillä pysähtyä miettimään, miten paljon asiat ovat oikeasti parantuneet.

Tuohon aikaan sanavapaus ei ollut nykyisellä tasolla., eikä puutteista puhuttu isoon ääneen.