Jos pyydätte ja tosissaan rukoilette miestä, että älä tänään juo humalaan,
niin miten käypi? Tänään mies on pikkuhiljaa, ihan pitkin päivää tiputelleut keskiolutta, punkkua ja jallusnapseja. Nyt on kello 20.00 ja vielä -yhen -oluen -haluan -ottaa- vaiheessa ollaan. Ku ei tää yks olut vaikuta mitään. Mä otan koska on kuuma, mulla on jano, ei tää vaikuta mitään.
Minä lähden huomenna työmatkalle, mies vie mut kentälle. Tämä ei ole mikään yllätys hänelle. Minä olen koko päivän aikana sanonut varmaan 10 kertaa, että älä juo pliis tänään.
Ja miten käy, kas kummaa? Nyt on tunnelma kääntynyt niin päin, että minulle murjotetaan, mulkoillaan ja ollaan loukkaantuneena.
Olen niin raivona etten saa unta, ja siitäpä onkin sitten hienoa aloittaa työmatkaa.
Jos olisi kärvistellyt alle vuorokauden, niin olisi ollut vapaat ajat juoda vaikka päiväkaudet. Mutta ei kato ku ei tämä mitään.
Kommentit (39)
Voi harmi, onpa kurjaa. Aika paljon on näemmä naisilla huonoja ukkoja.
t. kiltti mies joka ei kelvannut kelleen
Mene hyvä ihminen taksilla sinne kentälle aamulla ja anna miehen juoda! Molemmat olette sitten onnellisia, eikä sinun tarvitse valvoa ja miettiä, onko mies aamulla ajokunnossa vai ei!
Olen itse alkoholisti, 46v nainen, enkä ihan selvin päin kun tätä kirjoitan.
Voin sanoa suoraan että elämäni aikana olen syyttänyt ja manipuloinut toisia, jotta saisin syyn ryyppämiselleni. Ja tulen vihaamaan itseäni siitä koko loppuelämäni.
AP, lähde tuosta liitosta pois. Alkoholistin kanssa eläminen on helvetin rankkaa- sinä ansaitset parempaa. Vaikka kuinka rakastat miestäsi, ja hän sinua, niin meille alkoholisteille (ja muille addikteille) viina tulee AINA ensin.
Tsemppiä sinulle, ja myös miehellesi. Tilaa aamuksi taksi ja koita nukkua.
Meillä ei missään nimessä puhuta Itse Asiasta eikä ikinä voisi sanoa miehelle että sähän olet alkoholisti. Meillä on kuuma ja sitten on jano, sitten on tehty tosi paljon töitä tai muutenkin on ollut paljon stressiä nyt.
Meillä ei ryypätä, juoda eikä juopotella vaan napostellaan, otetaan yhet tasoittavat, vielä toisellekin jalalle ja vanhojen sääntöjen mukaan nyt kuuluu ottaa. Ja niin edelleen loputtomiin.
Herrajessus, että kiristää nyt päätä!
Löysin nukahtamislääkkeen ja vedän sen ihan just. Huomenna aamulla katsotaan sitten , mitä tapahtuu.
Mieheni ei käytä alkoholia. Miehesi kuulostaa alkoholistilta.
Huutista huo ralle. Miehelläsi on oikeus juoda jos ei kestä jäkätystäsi, kokeile pitää turpasi kiinni niin ehkä mies jaksaisi sinua selvinpäin.
Aivan turhaa tuollainen pyytäminen ja rukoilu, lopeta se. Alkoholistille on yksi hailee mitä toinen sanoo, sun sanomisia käyttää korkeintaan oikeutuksena juomiselle.
Jossain vaiheessa tulee hetki, jolloin olet saanut tarpeeksesi. Silloin vain yksinkertaisesti otat ja lähdet. Alkoholisti jää ihmettelemään, mikä sille nyt tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole ikinä ollut tarvetta rukoilla mitään.
Oma mies osaa juoda niin ettei humallu.
Lasillinen viiniä ruuan kanssa tai lasillinen olutta pihatöissä. Ensimmäisestäkin tölkistä jää lopun juomatta. Rapujuhlissa 1 snapsi
No rn katsoidi juoppoa päivääkään!
Oletko itse kännissä?
En, juon vähemmän kuin mies. Makuultaan naputtelu oli hankalaa siksi 2 kirjoitusvirhettä
Täältä on kentälle n 200 km, voi olla vähän päälle. Taksi ei nyt tähän auta eikä täällä peräkylällä ole mikään vaihtoehto muutenkaan.
Ja sille yhdelle lukivirhe-ymmärtämättömälle tiedoksi, että työmatkani on senverra pitkän lentomatkan päässä, tosin Euroopassa, ettei sinne kyllä lähdetä nyt autoilemaan. Auto jää suomeen, miehelle käyttöön.
Mies ei ole tyhmä ja pystyy hyvin päättelemään varmasti, että jos asia x ( eli juon humalan) tapahtuu, seuraa asia y (vaimo vittuuntuu, stressaantuu ja ilta pilalla), niin MIKÄ sumea logiikka sitten saa valitsemaan että: otanpa tässä hyvän humalan ja eihän tämä tunnu mishään ja mitä tuo akka nyt tuossa raivoaa eihän tässä ole hätäpäivää.
Siis että mikä järki?? Olis odottanu huomiseen n klo 15, niin olisi aivan selkä suorana ja hyvillä mielin saatellut rauhallisen vaimon matkaan -ja sitten hana auki ja kaatamaan. Mutta kato ku ei!
Sehän se just on juomisen pointti että ollaan humalassa. Ap ei nyt vaan tajuu olennaista.
Se että pyytää ja rukoilee, innostaa miestä juomaan.
Itse oikein yllytin, niin mies ryhtyi raittiiksi.
Mietti varmaan, että mikä taka-ajatus vaimolla on. Tahtoo miehen ennenaikaisesti hautaan?
Kokeile käänteispsykologiaa. Näin toimitaan myös lasten kanssa.
Ei tarvitse rukoilla, mies ei juo alkoholia lainkaan.
Jos pitää rukoilla, että ei juo, niin eikö olis aika kipata äijä pihalle.
Mun ei tuollaista tarvi mieheltäni pyytää ja rukoilla, ei ole mikään juoppo eikä ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole tyhmä ja pystyy hyvin päättelemään varmasti, että jos asia x ( eli juon humalan) tapahtuu, seuraa asia y (vaimo vittuuntuu, stressaantuu ja ilta pilalla), niin MIKÄ sumea logiikka sitten saa valitsemaan että: otanpa tässä hyvän humalan ja eihän tämä tunnu mishään ja mitä tuo akka nyt tuossa raivoaa eihän tässä ole hätäpäivää.
Siis että mikä järki?? Olis odottanu huomiseen n klo 15, niin olisi aivan selkä suorana ja hyvillä mielin saatellut rauhallisen vaimon matkaan -ja sitten hana auki ja kaatamaan. Mutta kato ku ei!
Järjellä ja alkoholismilla ei valitettavasti ole mitään tekemistä toistensa kanssa. T. Suurkuluttajan vai alkoholistin? puoliso.
Naiset pilaavat aina kaiken hauskan.
Minkähän takia ap miestä siihen kentälle menoon edes tarvii? Ottaa auton ja ajaa itse, vai eikö ole korttia?
Mies hakekoon sitten viikon päästä, selvittyään, auton sieltä 200 km päästä kentältä millä keinoin parhaaksi katsoo.
Haluatko ap muuten oikeasti elää loppuelämäsi juopon kanssa, vai lasketko sen varaan, että hänellä maksa posahtaa viiskymppisenä ja pääset hänestä eroon?
Eikö itse pitäisi olla ajokunnossa jos työmatkalle on menossa?