Voxran rinnakkaisvalmiste hengenvaarallinen!
VAROKAA jos käytätte Voxran rinnakkaisvalmistetta Bupropion Accord! Saattaa olla hengenvaarallinen masennuspotilaalle!
Apteekki tarjosi sitä, koska Voxrassa toimitusvaikeuksia, ja otin sen. Muutama viikko sen jälkeen mulle alkoi tulla it se mu rha -ajatuksia ja aloin hautoa suunnitelmaa. Päädyin kriisikeskukseen ja tt-lääkärille.
Fimea väittää, että rinnakkaisvalmisteita on turvallista käyttää ja teho on ihan sama, mutta apteekki myönsi, että ne muut ainesosat voi aiheuttaa "yksilöllisiä" vaikutuksia.
Voxra ollut mulla käytössä jo 5 vuotta ongelmitta. Sain onneks vaihdettua takas siihen ja vointi on palannut sen jälkeen ennalleen. Palautin nuo rinnakkaislääkkeet apteekkiin, ei enää ikinä!!! Pelottavaa miten tällainen on edes mahdollista!?
Kommentit (5)
Niin, masennuslääkkeet voivat aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia. Lukee pakkausselosteessa. Siksi niitä pitääkin kokeilla useampia jos yksi ei sovi.
Molemmat valmisteet voivat aiheuttaa itsemurha-ajatusten pahenemista. Tämä on ilmeisesti vaikuttanut sinulla enemmän aktivoivasti kuin voxra ja siksi kävi noin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, masennuslääkkeet voivat aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia. Lukee pakkausselosteessa. Siksi niitä pitääkin kokeilla useampia jos yksi ei sovi.
Älä puhu mulle kuin idiootille. Oon kokeillut pitkälti toistakymmentä mielialalääkettä ja tiedän, että lääkkeen aloittamiseen kuuluu tuollainen vaihe, mutta en tietoisesti vaihtanut lääkettä (vaikuttavaa ainetta), vaan apteekissa väittivät nimenomaan että se on ihan vastaavaa teholtaan.
Tt-lääkäri?
Kai tästä jotain infoa löytyisi jos tämä totta on. Itsellä tuo rinnakkaisvalmiste.