Minne kannattaa muuttaa Helsingissä kun opiskelee yliopistossa
Moikka! Syksyllä alkaa yliopisto opinnot Helsingin yliopistossa. Mistä päin (alueilta) kannattaisi asuntoja katsella? Mitä paikkoja välttää? Itsellä ei ole suurta tietämystä Helsingin asuinalueista siksi kyselen vinkkejä :)
Kommentit (32)
maximissaan 700e
Vierailija kirjoitti:
Noh,aika paljon vaihtoehtoja😂Mikä sun budjetti on?
Ota selville missä opiskelukämppiä . Mm Kalasatamassa, Jätkäsaaressa,
Eli budjetti on 700 e max. Onhan se ihan hyvä budjetti opiskelijalle. Katsoisin Etelä-Helsingistä, on kätevää jos esim. luentojen välissä voi käväistä kotona. Itse opiskelin aikoinaan valtsikassa ja siellä oli tuntien taukoja, esim. aamulla jotain ja seuraava luento iltamyöhään. Asuin Fredalla ja kävelin kotiin lukemaan siinä välissä.
Kyllä huomaa, että kultapossuperheiden kasvatit on asialla. Kenelläkään normaalilla opiskelijalla ei ole varaa laittaa vuokraan 700 euroa kuussa, ellei pappa betalar.
Opiskelija muuttaa sinne minne on varaa muuttaa
Radan varresta. Haaga, Kannelmäki, Tikkurila.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin oman kämpän Erottajalta.
Itse olen asunut 12 vuotta Lassilassa, josta on 10 min junalla keskustaan ja siitä suoraan metroon. Hyvin rauhallinen nukkumalähiö, jossa kaikki tarvittavat palvelut lähellä sekä Kaaren iso ja rauhallinen kauppakeskus.Hyvät yhteydet myös Vantaalle, Espooseen ja lentokentälle.
Ainoa minus on, jos tykkää käydä viihteellä, että jossain vaiheessa yötä junaliikenne tänne lakkaa pariksi tunniksi, mutta bussilla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman lähellä opiskelupaikkaa oleva Hoasin opiskelija-asuntola.
Hoasilla ei ole asuntolaa. Vain asuntoja, joista maksetaan normaali vuokra.
Eli ap ei sitten osannut kertoa, missäpäin Helsinkiä opiskelee.
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinna ja Eira ovat kuulemma mukavaa seutua.
Kyllä ne Sörkkä ja Vallila ovat trendikkäämpiä