Kävin tänään jumbon prismassa niin aivan jäätävän lihavia ihmisiä siellä.
Ei kyllä ollut noin paljon lihavia vielä 10 vuotta sitten.Näyttää että koronan jälkeen lihavuus on räjähtänyt käsiin.
Kommentit (52)
Hyvä että ihmisillä riittää ruokaa.
Ja spämmääminen sen kun jatkuu....
Kehorauha. Aikuisella kuuluu olla vähän rasvaa, se on jopa terveellistä. Veikkaan, että terveyskin täsdä kohtaan leimataan ylipainoksi.
Jerry tainnut siirtyä tiktokista vauvapalstalle huudattamaan.
Isokokoisten nuorten määrä on moninkertaistunut. Miten mahtaa sydän ja jalat kestää?
Vierailija kirjoitti:
Isokokoisten nuorten määrä on moninkertaistunut. Miten mahtaa sydän ja jalat kestää?
Eivät ne kestä, sepelvaltimotauti kehittyy 20 vuodessa eli jos on lapsesta asti lihava, tulevat infarktit jo kolme-neljäkymppisenä. Näin sanoi mulle lääkäri, kun olin sydänoire-epäilyn takia rasituskokeessa. Olen 56, poljin koko testin läpi, kuulemma suurin osa ei pysty sitä polkemaan loppuun. Ei löytynyt vikaa sydämestä.
Kiinnitin itsekin huomiota vähän aikaa sitten samaan asiaan (alkoi helteet ja ihmiset oli vähäpukeisia). Oli sitten kyseessä nuori tai vanhempi, niin kun ylipainoa alkaa olla yli 30 kg+, niin onhan se aivan järkyttävää. Siinä on koko kroppa kovilla, samoin sydän jne. Jos ei ole vielä ongelmia terveyden kanssa, niin taatusti jatkossa on! Lapsuuden ajastani on tosi kauan, mutta oli kyllä tosi harvinaista, että kouluikäinen lapsi oli reippaasti ylipainoinen. Harvassa oli myös "pikkuisen pyöreät" lapset, nythän se näyttää olevan ihan "normaali asia". Ei mikään ihme nykyään, kun perheissä alkaa olla normaalia päivittäis-syöntiä hodarit, sipsit, karkit, limpsat ym. pikaruuat!
Olen katsonut kiinalaisen liikuntaohjaajan jumppavideoita (esim. before 87 kg, after 60 kg) kun olen ollut flunssassa, niin sain niistä inspiraatiota. Haluan tiputtaa yli 15 kg.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoiset ovat heidän mielestään anorektikoita.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Kehorauha. Aikuisella kuuluu olla vähän rasvaa, se on jopa terveellistä. Veikkaan, että terveyskin täsdä kohtaan leimataan ylipainoksi.
VÄHÄN.
Peili, kun katsoo peiliin +10 +20 kg kohdalla, muttei muuta syömistään? Voisiko taustalla olla lääkitys joka saa ahmimaan valtavia määriä herkkuja?
Antakaa nyt j*malauta ihmisten olla!! Mitä v*ttua teille nillittäjät kuuluu toisten ihmisten paino?! Aina voi kääntää katseensa pois jollei näky miellytä. Ja aivan turha nillittää mistään että "veronmaksajat maksaa noiden läskien terveydenhoitomenot". Miksi ette arvon nillittäjät piipitä samalla lailla esim. tupakoitsijoista?! Kuluja niistä tervakeuhkoistakin meille veronmaksajille tulee, kun iskee keuhkosyöpää, keuhkoahtaumaa, korkeaa verenpainetta yms. Tai alkoholistit! Tai nistit! Mutta ei kun se on vaan läskit joista pitää nillittää.....
Vierailija kirjoitti:
Antakaa nyt j*malauta ihmisten olla!! Mitä v*ttua teille nillittäjät kuuluu toisten ihmisten paino?! Aina voi kääntää katseensa pois jollei näky miellytä. Ja aivan turha nillittää mistään että "veronmaksajat maksaa noiden läskien terveydenhoitomenot". Miksi ette arvon nillittäjät piipitä samalla lailla esim. tupakoitsijoista?! Kuluja niistä tervakeuhkoistakin meille veronmaksajille tulee, kun iskee keuhkosyöpää, keuhkoahtaumaa, korkeaa verenpainetta yms. Tai alkoholistit! Tai nistit! Mutta ei kun se on vaan läskit joista pitää nillittää.....
Tunsitko piston sydämmessäsi.,,ja muista ei muiden mielipiteiden ja ikävien kommenntien vaan itsesi takia kannattaa pudottaa painoa.
Ei Suomessa ainakaa köyhyyttä ole kun kaikilla on varaa syödä itsensä ylipainoisiksi. Menenpä keittämään iltapalaksi kaurapuuroa.
Sisareni on 65 kg ylipainoinen. Olen hänestä hyvin huolissani, sillä hän on minulle rakas.
Olin äskettäin myös isossa marketissa maalla (tai maalaiskaupungissa) ja mietin, että nuorten miesten vanhojen naisten perään katselu varmasti osittain johtuu siitä, että heidän vaimonsa ovat jo nuorena todella lihavia. Pienten taaperoiden äidit ovat roimasti ylipainoisia, toki miehensä myös.
Kyllä tämä on valtava yhteiskunnallinen ongelma, että jo lapset ovat lihavia. Heillä on rasvamaksaa sun muuta, joka ennen tuli vasta keski-iän pulskistumisen myötä. On melkein harvinaisuus jo, että näkee normaalipainoisen Stadin ulkopuolella. Pitäisi luoda jokin iso terveysohjelma tätä ratkaisemaan. Pitäisi kieltää transrasvat ja glukoosisiirappi yms. myrkyt nyt ainakin, jotka rasvoittavat maksan ennätyksellisen nopeasti.
LIhavuus on systeeminen sairaus eikä ihmisiä saa sen perusteella haukkua. Jos ylipainoa on paljon, on elimistö aivan sekaisin. Mutta jos ylipaino on hankittu hyvillä ruoka-aineksilla eikä sitä ole kovin paljon, terveysriski on pienempi. Pelkäänpä että näin ei monen kohdalla ole, koska aika harva esimerkiksi tietää miten vaarallista palmuöljy ja halvat sokerin korvikkeet ovat.
Sumoalaiset ovat selvästikin luovuttaneet.
Normaalipainoiset ovat heidän mielestään anorektikoita.