Siis jos joku kirkuu ulkonarauhallisella omakotitaloalueella 20 sekunnin ajan heti keskiyön jälkeen, niin eikö tule mieleen....
....mennä ulos tarkistamaan mikä on hätänä tai edes soittaa poliisille????
Kommentit (172)
Lapset kirkuu täälläpäin milloin mistäkin asiasta. Ikinä ei ole käynyt mielessäkään soittaa poliisille.
Mitäs jos (yleisesti näissä tapauksissa) miehet ottaisi naapurustossa toisiinsa yhteyden ja menee katsomaan, jos pystyvät pitämään tekijän loitolla. Ei siis kimppuun. Tai jos poliisi ehtii ensin. Kiire tulee juosta. Koirat mukaan? Oma turvallisuus toki menee edelle myös.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen tarkistaa onko ovet lukossa, pitää huoli omista asioistaan ja mennä takaisin nukkumaan.
Tällä asenteella älä itsekkään huutele apua kun esim.kaadut jäätyneellä kadulla. Reippaasti ylös ja eteenpäin. Empatia puute on kateuden kanssa suomalaisia kansantauteja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia. Toiset huolehtivat, toiset eivät. Nyt kukaan sellainen ei kuullut, joka olisi soittanut 112. Ei siinä vaiheessa, kun soittaa, tarvitse ajatella, tuleeko apua vai ei. Oma osuus tulee tehdyksi.
Kauheaa ajatellakin tytön kauhun hetkiä.
Kuka soittaa häkee, jos ajattelee, että mikähän eläin siellä ääntelee tai tappelee.
Ei olisi tarvinnut mitään sankaria leikkiä vaan soittaa 112:een ja jatkaa uniaan. Jäi tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Sulkisin ikkunat ootko muuten kuulut miltä fasaani kuulostaa
No ei ainakaan ihmisen huudolta
Entä, jos hän oikeasti kuuli apua huudettava, mutta ei uskalla sanoa, ettei syytetä siitä, että ei auttanut. Puhuuko totta?
Spekuloin.
Vierailija kirjoitti:
10 sekunnin kirkaisun takia ei kukaan lähde metsiä penkomaan tai poliiseja soittamaan. Sehän voi olla mikä elukka tahansa, tai joku teini kirkuu muuten vaan.
Nyt ei keksitä mitään tekosyitä. Kyllä pitää alkaa ihmetellä asioita. Laittakaa edes joku paikallinen kyylä asialle jos ääniä kuuluu.
Olisiko tyttö voinut säästää henkensä sen 112-soiton myötä? Jos olisi, oli kauheata olla soittamatta siihen numeroon. Eihän se edes maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Häkestä kehottaisivat mennä itse katsomaan, mikä siellä kirkuu. Sitten päätös, lähetetäänkö sinne poliisit, lanssi vai yhtään mitään.
Ei kyllä kehoteta. Meilläpäin metsästä kuului avunhuutoja ja helikopteri tuli etsimään. Ei kehotettu ketään menemään itse. Miksi jakelet pösilöitä neuvojasi kun et tiedä?
Jossain asuma-alueen keskellä olevasta metsäpöheiköstä, jossa teinit tapaavat kaljoitella läpi yön, kuuluu jos jonkinmoista kiljumista. Ei kukaan erota todellista hätäkirkumista kaljakännisestä teinistä, joka kiljuu hyttysiä kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos (yleisesti näissä tapauksissa) miehet ottaisi naapurustossa toisiinsa yhteyden ja menee katsomaan, jos pystyvät pitämään tekijän loitolla. Ei siis kimppuun. Tai jos poliisi ehtii ensin. Kiire tulee juosta. Koirat mukaan? Oma turvallisuus toki menee edelle myös.
Mitä jos naiset menisivät? En mä ainakaan edes tiedä naapurien numeroita. Eiks teillä oo ne somekanavat ja naistenhuoneet valmiina.
Miehenä meet tonne pesareiden kanssa kyselemään niin löydät itsesi somefeedeistä "hullu ykä ragee"
Vierailija kirjoitti:
Ei se apu siltikään olisi tullut ajoissa.
Luuletko, että poliisi edes tulisi paikalle jonkun epämääräisen lyhytkestoisen huudon takia?
Lyhyt kestoinen`? Katoppa kellosta 20 sek, aika pitkä aika
Kyllä kannattaa soittaa ja kyllä lähetetään partio tarkistamaan. Ainakin täälläpäin Helsinkiä, missä asun. Paljon pienemmästäkin olen soittanut ja on lähetetty partioita. Eivätkö ihmiset enää välitä toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos naiset menisivät? En mä ainakaan edes tiedä naapurien numeroita. Eiks teillä oo ne somekanavat ja naistenhuoneet valmiina.
Miehenä meet tonne pesareiden kanssa kyselemään niin löydät itsesi somefeedeistä "hullu ykä ragee"
No niin. Miehet tai naiset. Vai kumpikin. Olkoot vaikka muunsukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
10 sekunnin kirkaisun takia ei kukaan lähde metsiä penkomaan tai poliiseja soittamaan. Sehän voi olla mikä elukka tahansa, tai joku teini kirkuu muuten vaan.
Teinitytöillä on tosiaan tapana kirkua ihan vain muuten vain. Se on ilmeisesti heistä hauskaa ja kirkaisu kuuluu nauramiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häkestä kehottaisivat mennä itse katsomaan, mikä siellä kirkuu. Sitten päätös, lähetetäänkö sinne poliisit, lanssi vai yhtään mitään.
Ei kyllä kehoteta. Meilläpäin metsästä kuului avunhuutoja ja helikopteri tuli etsimään. Ei kehotettu ketään menemään itse. Miksi jakelet pösilöitä neuvojasi kun et tiedä?
Kun tiedän. Olen soittanut. En uskaltanut mennä katsomaan.
Mä menin, ekalla kerralla. Kaksi kollikissaa tappeli reviiristä. Meinasin jäädä hävinneen kynsiin, kun hyökkäsi puskasta ulos. En oo sen jälkeen antanut ko. metelin häiritä mun iltoja
No ei tule. Teinitytöt kirkuvat koko ajan. Muutenkaan ei kuulu minulle.