Taloyhtiössä huutaminen ja häiriköinti
Meillä asuu naapurissa viisi lasta ja kaksi aikuista. He kirkuvat ja huutavat, hakkaavat pattereihin ja paiskovat kovia tavaroita lattiaan. Sisällä pelataan palloa. Ihan hirveät naapurit! Taloyhtiössä ketään ei kiinnosta, kunhan vaan meteli ei heidän asuntoonsa kuulu.
Mikä ihme nykyaikana on, kun ei osata asua fiksusti? Ei huomioida ollenkaan taloyhtiön sääntöjä. Huudetaan vaan niin paljon kuin huvittaa. Minä minä minä. Minä saan huutaa kotonamme niin paljon kuin huvittaa, sanoo naapurin mamma. Ei meillä hakata pattereihin, sanoo naapurin papparainen. Järkyttävä perhe, tappelevatkin jatkuvasti. Kirkuminen sisällä on myös todella ääliömäistä. Mutta sellainen ihana perhe asuu naapurissa. Taloyhtiössä huutaminen ja häiriköinti on jokapäiväistä tuntitolkulla jatkuvaa.
Kommentit (44)
Hei.Kiitos hienosta viestistäsi, meillä ON täällä Vuosaaressa täysin vastaava vapaasti kasvattava perhe, täysin samaa häiriköintiä aamusta iltaan.Olen tehnyt nyt 5 valitusta isännöitsijälle, vielä EI vaikutusta.Lähdemne asunnosta 1kk asumisen jälkeen.Mutta loppuun saakka teemme häiriöilmoituksia, ihan periaatteessa!!
Aikuinen sinkkumies ei saa vähän pelatessaan purkaa turhautumistaan huutona mutta jonkun pikkunassikan kuritonta riehumista jolle kaverivanhempi vain hymistelee pitäisi vain kiltisti kuunnella koska elämän ääni.
Tiedän tunteen. Viime vuonna yläpuolella oli (remontti?)evakossa lapsiperhe. Sitä huudon, tömistelyn, itkun jne määrää, ja kaiken kruunasi myöhäisillalla (kun itse olin jo nukkumassa) tapahtuva sänkyjen siirely jurruttelemalla. Pari kuukautta sitä kesti ja yhtenä iltana vaan havahduin siihen, että onpa hiljaista. Talossa on muitakin lapsiperheitä, mutta heistä ei kuulu pihaustakaan kuin satunnaisesti. Jotkut vanhemmat osaa opettaa lapsilleen yhteisöeloa, jotkut ei.
Epämääräisen retkueen alakerrasta pian paremmalle asuinalueelle muuttavana voin sanoa, että on väliä missä alueella asuu. Älkää muuttaako halpaan asuntoon, se tietää ongelmia. En tiedä missä katkolla vai posessa olivat kun oli miltei koko kesä rauhallista. Vai puistossako lojuivat. Nyt on ollut päälle 2 kk aivan kamalaa. Joka ilta tömisee ja kiroillaan, puhutaan huutamalla, uhotaan. Pitkät pyhät pelottavat, nyt jo kuuluu mölinää. Olen herännyt usein sunnuntaina aikaisin deliriumhuutoihin. Olen herännyt yhden aikaan yöllä sellaiseen kolinaan, että tuntuu kuin yläkerran lattia putoaisi päälle. Takapiha on täynnä pulloja ja roskia. Rapussa on kova ralli illoin, jatkuva töminä ja kolina. Sekä rapussa että asunnossa hakataan kantapäillä lattiaan ja juostaan edestakaisin. Vielä reilu viikko ja jouluksi uuteen kotiin. Tähän voi muuttaa joku samanmoinen, työssä käyvä ei voi tässä taloyhtiössä asua.
Mutsis ei voinut olla huutamatta kun painoin sitä viime yönä.
Sellaista se on alempain sosiaaliluokkain alueella...ja sinähän äänestit suvaitsevaisuuden puolesta!
Vastaavia kokemuksia. Naapurissa asui häirikköperhe, 4 lasta ja vanhemmat. Kaikki huusivat ja metelöivät jatkuvasti. Se älämölö ja mekkalointi oli uskomatonta. Mukulat kiroilivat ja käyttäytyivät muutenkin huonosti. Toki perheellä oli myös kouluttamaton koira, joka ulvoi eroahdistustaan. Ei kestetty, muutettiin pois. Nyt on rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Mutsis ei voinut olla huutamatta kun painoin sitä viime yönä.
Oudot fetissit sinulla kun mutsi on jo ollut haudassa kymmenkunta vuotta
Ensin äänestetään vuosikymmenet suvaitsvaisuuden puolesta ja sitten kun seinän takaa kuuluu HOLOMOLOJUKJUK ei enää ollaakaan suvaitsevia.
Ne on normaaleja asumisääniä kun ne tulee perheestä. Tosin jos joku yksin asuva aikuinen mölisi samalla tavalla niin se on sitten häädön paikka. Jossain vaiheessa 2000 luvulla arkkitehdit muuten piirteli sellaisia kämppiä, jossa keittiö sijoitettiin naapurin makkarin seinän taakse tai makkarin yläpuolelle. 70-luvulla keittiöt ja vessa piirrettiin aina erikseen muista rauhallisista tiloista.
Tee lasu, jo loppuu huuto ja tappelu
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen sinkkumies ei saa vähän pelatessaan purkaa turhautumistaan huutona mutta jonkun pikkunassikan kuritonta riehumista jolle kaverivanhempi vain hymistelee pitäisi vain kiltisti kuunnella koska elämän ääni.
Aikuinen mies ei huuda pelatessaan jotain piupau peliä. Sen verran itsekuria pitää aikuisella olla ettei mene peleihin hermo
Vierailija kirjoitti:
Ne on normaaleja asumisääniä kun ne tulee perheestä. Tosin jos joku yksin asuva aikuinen mölisi samalla tavalla niin se on sitten häädön paikka. Jossain vaiheessa 2000 luvulla arkkitehdit muuten piirteli sellaisia kämppiä, jossa keittiö sijoitettiin naapurin makkarin seinän taakse tai makkarin yläpuolelle. 70-luvulla keittiöt ja vessa piirrettiin aina erikseen muista rauhallisista tiloista.
Vanhoissa taloissa makkarit on päällekkäin, mutta nykyään halutaan kotiteatterisetit makkariin, jotta sängyltä voi katsoa elokuvia yms. Eikä tietenkään kuulokkeita haluta käyttää. Kivat vaan naapurille, joka koittaa samaan aikaan nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavia kokemuksia. Naapurissa asui häirikköperhe, 4 lasta ja vanhemmat. Kaikki huusivat ja metelöivät jatkuvasti. Se älämölö ja mekkalointi oli uskomatonta. Mukulat kiroilivat ja käyttäytyivät muutenkin huonosti. Toki perheellä oli myös kouluttamaton koira, joka ulvoi eroahdistustaan. Ei kestetty, muutettiin pois. Nyt on rauhallista.
Hah hah, eikö naurata?!
Meidän taloyhtiössä joku syrjäytynyt incel huutaa kaiket yöt kun pelaa jotain. Ei varmasti ole opiskelupaikkaa eikä työtä kun ei tarvi ikinä nukkua. Voi s..tana sentään.
Vierailija kirjoitti:
Ootko mun naapuri? Kuuntelisin sata kertaa mieluummin vauvan itkua ja perheen ääniä kuin sun "mitä vttuuaaaaa"-karjuntaa kaiket yöt. Tuun kohta t.ppamaan sut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko mun naapuri? Kuuntelisin sata kertaa mieluummin vauvan itkua ja perheen ääniä kuin sun "mitä vttuuaaaaa"-karjuntaa kaiket yöt. Tuun kohta t.ppamaan sut.
Ai mut vai??
Se on eri asia jos perhe huutaa ja lapset huutaa ja metelöi. Auta armias kun asut yksin ja soitat musaa kohtuuden äänellä koska naapurin mummo tulee ihan oven taa kuuntelemaan niin saat heti valituksia ja häädöllä uhataan. Myös ulkomaalaiset saa metelöidä ja pitää bileitä niin eivät saa mitään valituksia eikä häätöjä.