Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSIKOT VKO 37

08.09.2008 |

viime viikko on täällä:

[http://http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelu...|http://http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_forum_WAR_perhe_actio…]

tervetuloa christinalle! onnittelut plussasta ja mukava kun tänne kirjoitit. marjapensaalle kovasti peukkuja, jaksamista ja vauvaliimaa! tulen kirjoittamaan omia kuulumisia myöhemmin, uuden pinon ajattelin vain nopeasti laittaa ennen aamupalaa ja kauppareissua.

korka 37+2

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Christina ja tervetuloa mukavaan joukkoon!

Marjapensaalle hirmuisesti halauksia, toivottavasti kaikki on hyvin!!

Miten Korkan vauvakutsut meni? Ne olis kyllä niin kiva idea...täytyy laittaa itekin mietintään, järkkään vaan ihan tosi harvoin ylipäätään mitään kutsuja. Nyt oliskin hyvä aloittaa :) Ihana toi herkkujen hakeminen lähishelliltä :D

Pariisitar oli korisänkyä vauvalle haaveillut, -epäilen että mullekin tulee aika paljon noita "pakko saada -juttuja". Hirveesti ei vielä oo mitään katseltu, mutta kai tässä pikku hiljaa uskaltaisi alkaa jotain jo hankkimaankin.

Omaa napaa vähäsen: Viime viikolla oli rakenneultra, ja pienellä oli kaikki hyvin :) Vastasi kokoansa viikkojen perusteella ja vilkkaasti liikkui, välillä esitteli oikeen selkeästi varpaita ja sormiansakin :) Ihana oli kyllä päästä näkemään vaavi. Mun sokerirasitus on muuten vasta neljän viikon päästä, -siihen asti yritän lisätä liikuntaa, mutta ruokavaliota en kyllä suuremmin ajatellut muuttaa (kun muutenkaan ei makeaa hirveesti tee mieli).

Mukavaa viikkoa kaikille!

Lorelai 20+6

Vierailija
2/20 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkin tännekin.

Plussasin viime viikon maanantaina joten ihan alussa ollaan =) LA siis 2.5.09. Mielenkiinnolla luen pidemmälle ehtineiden kirjoituksia.

Ihanaa odotusta kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkalle kiitokset uuden pinon avaamisesta:) Ihanan kuuloinen vkl siellä vietetty:). Mutta perjantaina nähdään!

Lorelaille onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta! Saako kysyä, esittelikö Pieni teille itseään niin, että sukupuoli selvisi vai haluatteko pysyä jännityksessä loppuun saakka?:) Ja aloita ihmeessä pikkuhiljaa jo tekemään hankintoja, me jotenkin ajateltiin, että ne on hyvä jakaa pitkälle ajanjaksolle, ettei kaikki iso menoerä tule kerralla.

Marjapensaalle jaksuja ja peukut ja varpaat on tällä yhäkin pystyssä puolestanne!

Christinalle ja Berrylle tervetuloa tänne joukkoon mukavaan sekä onnittelut plussista!

Omassa navassa neuvolakäynti: Kaikki oli hyvin! Tontun sydän löi vimmatusti, sf-mitta 20cm, painoa äipällä 600g/vko (kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla, vaikka itteä hiukan huolettaakin..., eli kokonaisuudessaan plus 5kg lähtöpainosta), pissa puhdas ja hb 132. Seuraava käynti onkin sitten jo neuvolalääkärille, hurjaa miten tämä aika menee...

ihanan rentouttavaa arkivaapata olen muuten viettänyt tänään siivoten, lenkkeillen ja nukkuen. Huomenna paluu töihin, miulle tulee opiskelija ohjattavaksi. Onneksi kollegan kanssa, mutta on siinä silti oma hommansa. Toisaalta oppii aina itsekin uutta, kun vastailee opiskelijoiden visaisiin kysymyksiin:) Mutta sellaista tänne. Nyt hyvän yön toivotukset ja..

..Kaunista Alkanutta Viikkoa Kaikille Enskattarille:)

pariisitar&tonttu

rv 24+5

Vierailija
4/20 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa berryllekin, mukava kun meidän joukko kasvaa! ja kovasti onnea plussasta tietenkin :)

lorelai, meidän vauvakutsut meni kivasti. vierastan amerikkalaisia juhlia, joten kovasti harkitsin, että voinko nyt tällasia pitää... mutta oli sitten kiva saada ystäviä vielä yhteen ennen poksahtamista. yritin sanoa tosiaan, että älkää tuoko lahjoja, mutta jotain pientä jokainen sitten tullessaan kuitenkin toi. mutta kivoja lahjoja! mm. peppupyyhkeen, kylpyankkoja ja jalkojenhoitopaketin omaan hemmotteluun. pienen ohjelman lisäksi ihan vain naposteltiin ja rupateltiin :) ja hienoa, että rakenneultrassa kaikki oli hyvin! on se aina niin mahtavaan nähdä se oma pikkuinen.

pariisittarella oli myös ollut neuvolaa. hyvä, että kaikki on kunnossa! ja pitää vaan lohduttautua sillä, että vauva se siellä kasvaa, et sinä. ja imetys sitten vie ne kilot. pakkohan se kuitenkin on vauva ruokkia :)

meilläkin oli neuvola tänään. pissa puhdas, verenpaine ok ja hemppa 124 (jes!). vauveli liikkui hienosti ja pulssi kohos liikkeiden myötä niinkuin pitääkin. painoa oli tullut +500g viime viikosta, mikä varmaan on enimmäkseen sen syytä, että vatsa ei oikein toimi kunnolla... levolacin kanssa tulinkin kotiin. yhteensä siis 5,5kg, mikä on kyllä tosi vähän ja mistä oon tosi iloinen! toisaalta ei siis haittaa vaikka loppuaika tuliskin tollasta viikkovauhtia (tää oli varmaan suurin viikkonousu koko raskauden aikana). niin ja sf oli nyt 33 eli meidän terkka mittas sen 3cm vähemmän kuin lääkäri viime viikolla... kuten arvelinkin! keskikäyrällä ollaan.

mutta nyt tämä tyttö lähtee kampaajalle! iloista mieltä kaikille!

korka 37+3

Vierailija
5/20 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Berry, ja onnittelut plussasta!

Mukava että sekä Pariisittarella että Korkalla neuvolassa kaikki hyvin! Korkalla on kyllä paino noussut tosi ihanteellisen maltillisesti, toivotaan että tännekään ei mitään ihan hirveitä massoja ilmesty.... Oikeasti on kyllä varmaan jo nyt tullut tuon verran painoa, mutta onneksi neuvolassa katsottiin ekalla kerralla vain sen hetkinen paino (olin jo ehtinyt sitä ennen vähän kerätä..), niin "virallinen paino" ei oo ainakaan liikaa ehtinyt nousta ;)

Mites muut enskat ootte jaksaneet töissä, jos työssäkäyviä olette? Itsellä tihkaisee nyt ihan todella pahasti, -oon koko nykyisessä tehtävässä oloaikani ollut ihan hurjan ylityöllistetty ja stressaantunut siitä, ja nyt työmäärä on taas riistäytymässä käsistä. Kaikenlisäks sitä on muutenkin väsyny ja jaksaa vähemmän kuin normaalisti, ja tuntuu että stressaamisesta tulee vielä huonompi olo ihan fyysisestikin kuin normaalisti ei raskaana -ollessa. Oon nytkin töissä, ja alkaa olla oikeasti ihan sellainen olo ettei tiedä mitä tekisi, kun pitäisi tehdä kaikkea :( Vatsakin alkaa jotenkin heti kipuilla, kun on näin hermostunut olo koko ajan... Tiedättekö, onko sairaslomaa mitään mahdollisuutta saada raskausaikana ihan stressin vuoksi, jos kaikki (esim. verenpaine) on kuitenkin kunnossa? Musta tuntuu että oon tänään ollu pitkästä aikaa ihan pahoinvoivakin, johtunee suoraan tästä työmäärästä... Mies komensi lähtemään heti kotiin töistä stressaamasta, mutta ajattelin yrittää sinnitellä päivän loppuun, jos tämä stressinsietokyky tässä nousisi huomiseksi (tuntuu vähän vaihtelevan)...

Anteeksi valitus, mukavaa päivää kuitenkin kaikille! Korkan viesti oli muuten ihanan hyväntuulinen, onnistui melkein tarttumaan tännekin hyvä olo :)

Lorelai 21 + 0 (jee, viikot vaihtui taas!)

Vierailija
6/20 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jengiin, Christina ja Berry, ja onnittelut plussasta!

Korka: onneksi poistui huoli sf-mitasta. Viestin iloisuudesta päätellen paha mieli sen edellisen jäljiltä ei enää vaivaa. :) Onneksi Pariisittarellakin oli asiat hyvin.

Lorelai: mulla ei ole raskaus vielä noinkaan pitkällä (rv 17), ja siltikin huomaan, että työ stressaa enemmän kun normaalisti. Tai mulla se menee ehkä niin, että kun on herkempi kaikelle muutenkin, niin helpommin ottaa työasioista stressiä vaikkei tarttis. Sitten kun samaan aikaan väsyttää, vaikutus kertautuu. Mun käsitys on se, että raskauden aikana sais väsymys-/stressilomaa siinä missä muutenkin. Siis että jos tuntuu kuormittavalta ja uuvuttavalta, vois pitää paussia. Tietääkö joku toisin tai paremmin? Voimia Lorelaille joka tapauksessa! Toivottavasti saat lomaa, jos sitä tarvitset!

Itse meinasin tässä jo kehittää jonkun sortin raskauspaniikin, kun paino ei juuri nouse ja maha ei kasva ja liikkeitäkään ei vielä tunnu, mutta onneksi tänään oli neuvola ja siellä mieli rauhoittui, kun ekaa kertaa kuulin Pikkuisen sydänäänet. Ihana tunne.:) Terkka rauhoitteli, että paino on kuiteskin noussut kilon (oikeasti ei kyllä ole, koska vertailukohtana oli aamupaino, ja nyt taas alla oli tuhti lounas + ummetusta) ja että eiköhän nuo liikkeetkin muutaman viikon sisään rupea tuntumaan. Mulla on kuulemma niin pitkä selkä, että vauva ottaa tilaa pituussuunnassa ja rupeaa näkymään enemmän sitten myöhemmin. Onneksi on kiva ja kokenut terveydenhoitaja!

Vierailija
7/20 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui toivottaa iloista mieltä sadesäähän ja tsemppiä tähän viikkoon!

Liippa, rv 17+1 tai niillä nurkin

Vierailija
8/20 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille enskoille taas pitkästä aikaa...

Lorelei: mulla on myös vastaava tilanne töissäolosta. Muutaman päivän vietinkin jo sairaslomaa jatkuvan pääkivun vuoksi, joka johtuu stressistä. Mulla on muutenkin tosi stressaava työ ja ei se ainakaan helpottunut ole nyt raskausaikana. Pääkipu alkoi taas vaivaamaan tänään ja ei millään viitsisi kokoajan napsia panadoleja...

Pitää varmaan huomenna taas soittaa neuvolaan ja ilmoittaa että pääkipu on taas jatkunut. Itseä on ruvennut jotenkin peloittamaan raskausmyrkytys taas uudestaan kun näen välistä myös valopilkkuja. Onko joku tietoinen mitä kaikkia oireita siihen raskausmyrkytykseen kuuluikaan?

Liikkeitä en tunne vieläkään, onko tämä normaalia?

Menipäs taas valittamisen puolelle =)

Miiru rv 19+0

Vierailija
9/20 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ja hyviä neuvola kuulumisia oli monella! Mahtavaa! Sekä Korkalla että Pariisittarella oli paino noussut kaikenkaikkiaan melko vähän. Paras kaverini juuri muistutti että hän lihoi 25kg raskauden aikana (tyttö tuli).

Uusille; tervetuloa!! Ihanaa kun meidän porukka kasvaa. Parasta on juuri eri vaiheissa olevat raskaudet ja kokemusten jakaminen.

Lorelai; olen ymmärtänyt, että raskausaikana saa sairaslomaa "melko" helposti. Vaikkei raskaus ole sairaus antaa lääkärit helposti sairaslomaa mm. väsymyksen ja huonovointisuuden takia. Tietty riippuu lääkäristä. Mutta valita kunnolla jos oikeasti on sellainen olo ettei jaksa. Töitä ehtii tekemään kyllä. Tärkeintä on sinun ja vauvan hyvinvointi.

Toivottavasti Liipalla on töissä ollut rahallisempaa kuin viime viikolla. Olen myös opettaja mutta mun ekaluokkalaiset onkin lähes epänormaalin ihania, kilttejä ja söpöjä (luulin ettei tollasia lapsia ole olemassakaan kun olin aiemmin suuremmassa kaupungissa töissä, mutta täällä pikkukaupungissa on kaikki vähän erilaista.) =) Minkä ikäisten kanssa teet töitä? Ja onko ne erityisoppilaita?

Ja kyllä ne liikkeet sieltä kohta alkaa tuntumaan. Odottele muutama viikko ihan rauhassa! =) Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!

Omaan napaan kuuluu hyvää. Vaavi on kova menemään. Eilen oli eka perhevalmennus. Ihan ok;lta vaikutti. Terkkari-parka yritti saada toisilleen tuikituntemattomia suomalaisia keskustelemaan, ei ihan onnistunut... Mutta siitä jäi silti positiivinen mieli!

Sain vihdoin kelan paperit täytettyä. (Kiitos Pariisitar avun tarjoamisesta!!) Marssin kelaan kun en saanut niistä monen päivän pähkäilyn jälkeen saanut niihin mitään tolkkua. Nyt on lomat, pakkaukset yms. anottu. Aloitin myös uuden harrastuksen; neulonta ja virkkauskurssin. Olen aina tehnyt käsitöitä, mutten ole kyseisellä alueella kauhean taitava. No, ekat pienet villasukat on nyt valmiit! =) Ja tein taas itselleni viikonloppuna yhden hameen ja paidan. Nyt alkaa olemaan noita äippävaatteita ihan kivasti. Seuraavaksi täytyy alkaa tekemään pikkuiselle jotain kivaa! Ja niin, ostin viikonloppuna ekat vauvanvaatteet! Käyn aina välillä ihmettelemässä niiden pienuutta tuolla kaapissa. =)

Hauskaa viikonjatkoa kaikille! Tämä tyttö lähtee nyt äitiysjumpaan!

Stiin@ + Pikkuruinen 25+0 (kylläpä aika rientää, justhan niitä viikkoja oli 12!!) =)

Vierailija
10/20 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän pidemälle ehtineiden kirjoituksia!

*Lorelai*: toivottavasti voit jo paremmin ja saat sairaslomaa!

*marjapensas*: mitä sinulle kuuluu? Olehan kunnossa?

Missä vaiheessa olette mahdollisesti käyneet varhaisultrassa? Keväällä koetun km jälkeen tekisi hirveästi mieli mennä. Varmasti mieletön fiilis nähdä pienen syke ekan kerran..

Onko kenellekään muille teistä ollut vaikea uskoa raskauteen km jälkeen? Olen edelleen äärimmäisen onnellinen, mutta... pelottaa, alkaako vuoto taas. Välillä miettii, onko minkäänlaisia turvarajoja olemassakaan. Tässä ei varmaan voi tehdä oikein muuta kuin vain yrittää olla stressaamatta ja toivoa..

Miten te muut olette kokeneet väsymyksen ja muut oireet ihan alussa? Mua väsyttää ja paljon ja koko ajan, tänäänkin töiden jälkeen 1,5h unet, kuten kaikkina muinakin päivinä tällä viikolla. Kai tuossakin on joku järki, luonto pakottaa lepäämään ja ottamaan rauhallisesti. Toisinaan myös alavatsassa/kohdunsuulla on hassuja tuntemuksia, joita on aika vaikea verrata mihinkään, sellaista hassua nipistelyä. Voisikohan se liittyä joihinkin "kasvukipuihin"/verekkyyden lisääntymiseen? Laattasin toissapäivänä ekan kerran, eilen ja tänään -toistaiseksi- ollut vain hetkellisesti huono olo.. Myös tunteet ovat välillä aika tavalla pinnassa. Siipan piti lähteä tänään yömatkalle, jolta tulee huomenna takaisin. Silti itkin, etten halua olla yksin, jos jotain sattuukin. Kaikki nää tuntemukset saa silti niin käsittämättömän onnelliseksi: ehkä siellä sittenkin on joku ja tapahtuu jotain. Kunhan vain kaikki menisi hyvin ja saisi nyytin toukokuussa syliin asti.

Christina 5+3

Vierailija
11/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niinhän siinä kävin kuin vähän pelkäsinkin... menin eilen päivystykseen kipujen ja (lievähkön) vuodon takia. ultrassa ei selkeästi näkynyt km, mutta sikiö ei ollut kasvanut 1,5 vk:n takaisesta, eikä kaikuja ollut vieläkään. sain samantien lääkkeet kohdun tyhjennykseen, ja nyt olen sitten kotona sairaslomalla.

fiilikset on surulliset, itkettää ja harmittaa, mutta samalla myös helpottuneet, kun ei tarvitse enää olla epätietoisuudessa. lisäksi tieto siitä, että pystyn tulemaan raskaaksi helpottaa oloa, ja toivonkin että meidän kevätvauva muuttuikin nyt vain syysvauvaksi <3

toivottavasti pääsen takaisin tänne odotuspuolelle mahdollisimman pian, mutta kaikille teille ihanaa ja onnellista odotusta. ja lupaan käydä teitä täällä ennen paluuta välillä kurkkimassa :)

*christinalle* vielä, että alkuraskauden ultra suositellaan tehtäväksi rv 7 jälkeen, silloin ultrassa pitäisi varmasti näkyä jo sikiö ja sydänäänetkin saadaan kuuluviksi.

t. marjapensas

Vierailija
12/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi Enskattaret,

Marjapensaalle heti alkuun pahoittelut. Ei tuollaista kenellekään soisi. Toivon todella, että ensi kerralla olisi parempi onni matkassa ja syysvauva ilmoittaisi pian tulostaan. Jaksuja sinne!

Korkalla takana hyvä neuvolakäynti. Ja uusi ilme, kun olet kerta kampaajallakin käynyt:) Ihanaa hemmottelua nuo kampaajakäynnit! Huomiseen:)

Liippa oli kuullut Pikkuisen sydänäänet, ihanaa:)

Ja Miirulla kiusana ihmeelliset pääkivut, miua alkoi hoitajana hiukan huolettaa nuo näköoireesi; mitä siis neuvolassa sanottiin? Toivottavasti kaikki on hyvin. Raskausmyrkytys kuin ei kyseessä pitäisi noilla viikoilla kuitenkaan olla. Parempaa oloa sinne!

Mitenkäs Lorelain jaksaminen töissä? Inhottavaa tuollainen totaalinen uupumus ja kokonaisvaltainen stressi:( Jaksuja sinne ja hae sairauslomaa, jos tilanne kärjistyy!

Stiinakin oli vieraillut:) Kiva, että siellä kaikki hyvin:) Infoilepa muuten (jos siis haluat), millainen sf-mitta siellä nyt? Entäpä painonousu (yhäkin tää paino jaksaa mietityttää tätä enskaa)? Olet kyllä oikiassa, että joillain paino nousee juuri sen Korkan 5kg ja joillain taasen 25kg. Ollaan me vaan niin erilaisia! Olitpa vielä aloittanut uusia harrastuksiakin, tää "peukalo keskellä kämmentä" on ihan kade:) Ihanaa varmasti tehdä vauvalle kaikkea pientä ja suloista ITSE!

Christina: Alkuun väsymys on tosiaan ihan hurjaa. Rv 7 ja eteäpäin on hyvä varata alkuraskauden ultraa, sitten näkee jo sydämen sykkeenkin. Milloinkas teillä on ultra edessä?

Omassa navassa kaikki hyvin: töissä hurjasti hoppua, mutta en jotenkin stressaa, teen vaan ja nautin potilaiden kanssa olosta. Tonttu liikkuu päivä päivältä enemmän (tai siis niin, että mie tunnen sen paremmin) ja saa hymyn nousemaan huulille:) Äippäpakkauskin odottaa postissa, mennään miehuksen kanssa se tänään tai hu hakemaan...ihanaa...vaatteita on tullut muutenkin osteltua Tonttuselle, mummikin osti iki-ihanan pikkuisen toppapuvun, kun keskellä talvea kerta on la.. Mutta nyt on lähdettävä lenkille.

Voikaapas hyvin ja nauttikaa ihanasta kuulaasta syyssäästä:)

pariisitar&tonttu

rv 25+1

Vierailija
13/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariisitar oli juuri lenkille lähdössä ja minä taasen palailin sieltä :) ihana, että osaat ottaa rennosti töissä! mulla on tosiaan nyt uudistunut look ja lyhyttäkin lyhyempi tukka (äititukka sanovat kaverit) - huomenna sen sitten näet.

marjapensaalle suruvalittelut. toivottavasti pääset takas tänne puolelle pian! ja hienoa, että pystyt näkemään positiivistakin - sen, että voit tulla raskaaksi. lepäile nyt ja kuuntele kehoasi ja lohduta itseäsi millä vaan voit (vaikka suklaalla).

christina, mun alkuraskauden merkit olivat juuri väsymys ja mielialanvaihtelut... mistä vaan saattoi alkaa itkeä ja milloin vain. sen lisäksi palelin ihan koko ajan. muut valittelivat kuumuutta ja vähensivät vaatteita, kun minä taas kiskoin toista villapaitaa päälle. kyllä ne hormonit ovat kummallisia! kahden viikon päästä pääset onneksi varmistamaan raskauden ultraan - vaikka se kahden viikon odotus voi kyllä olla tosi pitkä!

mä oon kans kateellinen stiinan taidoista... multa ei nuo käsityöt oo koskaan luonnistuneet myöskään! osaiskin tehä vauvalle tai itselle... meillä ei muuten edes yritetty saada perhevalmennuksessa mitään tutustumista aikaan, terkka veti vaan powerpoint-esityksen läpi. tai no kyllä me ihan aluksi nimet ja lasketut ajat kerrottiin, mutta se siitä. sinänsä harmi, kun ois ollut kiva vähän tutustua oman alueen tuleviin äiteihin.

miten miirun pääkipu ja muut oireet?

entä päätyikö lorelai hakemaan sairaslomaa? kannattaa ehdottomasti, jos siltä tuntuu. pienen hyvinvointi ennen kaikkea. itse en mielellään sairaslomaile, tuntuu että pitää olla pää kainalossa ensin, mutta pitää muistaa, että nyt tilanne on eri.

kiva että liipan huoli poistui ja neuvolassa oli kaikki hyvin!

ja sadeorkideaa huhuilen, miten voit?

mulla on nyt ollut muutama huonosti nukuttu yö ja sen seurauksena väsyneitä ja itkuisia päiviä. miehelläkin on ollut kiireitä, kun se yrittää saada projektinsa hoidettua nopeasti loppuun, niin ei olla juuri nähty ja se tietysti on vaikuttanut mielialaan myös. mutta viime yönä sain onneksi nukuttua heräämättä edes vessaan (!) ja nukuin päiväunet kans, joten iloinen mieli voittaa taas :)

ja hyvää viikonloppua kaikki enskat!

korka 37+5

Vierailija
14/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla näin heti aamusta kommentoimaan kun olen kerrankin saanut itseni ajoissa ylös sängystä (tämä syksy ja pimenevät aamut väsyttävät ihan hulluna!)

Pariisitar; Jos Sf-mitta on kohdunpohjan korkeus(?) niin 23cm se oli kaks viikkoa sitten. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä. Tarkkaa painon nousua on vaikea sanoa, koska en ole aiemmin punninnut itseäni ja alkuraskauden pahoinvointi ja liikkumattomuus (hurjan jumppaspurtin jälkeen) nosti painoa jo jonkin verran mutta, se kuinka paljon niin en ole ihan varma. Mutta ekasta neuvola käynnistä on tullut vähän yli 6kg. Mutta todellisuudessa arvioisin ehkä jotain 8-9kg... Ja ollaan viikolla 25!!!!! Apua! Eihän tätä sais alkaa miettimään ollenkaan!! =I

Ihanaa että teillä on äippäpakkauskin jo kohta kotona!!

Argh! Kohta tulee kiire! Jäi omanapaiseksi mutta täytyy rientää töihin ihmettelemään mitä meidän pikkumurut on taas keksineet!

Hauskaa viikonloppua!!

Stiin@ + Pikkuruinen 25+2

Vierailija
15/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*marjapensas*: Voi ei! Hiruisesti jaksuja, halauksia ja rutistuksia! Ei pysty ymmärtämään, miksi tuollaista pitää tapahtua. Voimia, toivottavasti tulet tänne pian takaisin!

*korka*: juurikin tuo väsymys ja vilu on aivan käsittämätöntä. Töissä jaksan juuri ja juuri pitää tunnit ja tehdä muut hommani. Töiden jälkeen täytyy mennä hetimiten nukkumaan, että jaksan illalla skarpata edes jonkun pienen yhden jutun. Lisäksi olen tavallistakin sentimentaalisempi; haluan olla koko ajan miehen lähellä, esim kesken työpäivän saattaa alkaa itkettämään kun on ikävä, tuntuu aika hassulta :D. Välillä on hetkellisesti myös huono olo, mutta ne menevät onneksi ohi. Ensi viikolla tiistai on megapitkä päivä, normi tuntien jälkeen palaveri ja heti perään vanhempainilta -pakko päästä välillä kotiin nukkumaan edes hetkeksi.

Mietin varh.ultraa ensi viikolle 6+4, onko aivan liian aikaista? Josko sitä siirtäisi vielä viikolla..?

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

C 5+5

Vierailija
16/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut vallan aktiivista porukkaa ! Korkakin on mua jo huhuillut ,kiva:))

Lorelai_79:

Käsittääkseni sairauslomaa saa aika helposti raskausaikana ? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta sellainen mielikuva mulla on. Itse ainakin sain ihan sillä että sanoin et masu tulee tielle niin paljon ja vähän stressaa miten jaksan hoitaa kaikki asiakkaat. Kuitenkin se oma mielentila vaikuttaa siihen pieneen ihmiseen masussa , niin hyvässä kuin pahassakin :)

Marjapensas:

Koita jaksaa ! Ei tähän oikein löydy oikeita sanoja :/

Korka:

Onko sulla kuuma ? Musta tuntuu että joudun olemaan kotona kokoajan aivan alasti, ja ikkuna auki ! :o Nukkuisinkin ikkuna auki,mut mies ei anna :D (Miksköhän ?:D) Oletko miettinyt missä vaatteissa kotiutat pienen ? Riippuu tietysti hirveästi säästä....

Stiin@:

Älä ressaa painoa, tulee vaan pahempi mieli ! Toisille sitä ihan oikeasti tulee enemmän, vaikka söisikin terveellisesti ja liikkuisi ! Voin ihan itseäni syyttää tästä +15kg:n noususta, suppareiden takia ei enää pääse minkään näköiselle lenkille (alussa ei vaan tullut käytyä!) ja makeeta ja herkkuja menee senkin edestä. Mut nyt otin aika tiukan linjan noiden herkkujen suhteen...ei muuta mutta tulee helposti tosi huono olo :/ Eli kaikkea "vaihtoehtois-hyvää" sensijaan ;)

Huh tulihan tarinoitua, jos nyt vähän omaa napaa...

Tää pienen ihmisen liikkuminen on jotain käsittämätöntä ?? Mä sain neuvolasta sellasen liikeseurantakaavakkeen missä piti seurata tunnin ajan liikkeitä ja laskea niitä. Siinä luki että normaalisti sikiö liikkuu 3-50 kertaa tunnissa, niin mä laskin 44 liikettä 15 minuutissa ;D Ja sama meno jatkui koko tunnin...ja osa on tosi kipeitä muljuamisia, ihan sattuu tuonne alapäähän välillä. En tiedä miten se sen saa aikaiseksi ? Hakkaa varmaan nyrkeillä sinne :D Eli aamuyöt on tosi unettomia napsun potkujen ja hakkauksien takia.

Ensi tiistaina on se synnytystapa arvio...pikkusen jännittää jotenkin :o

Ootteko muut miettineet pidättekö kastajaiset vai nimiäiset ?

Me pidetään nimiäiset mun toiveesta ,kun en kuulu kirkkoon. :)

Rv 35+3

Vierailija
17/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vain, kuuma on. päivisin ei ehkä niinkään, mutta öisin! se on ihan käsittämätöntä! mä oon aina ollut viluinen, mutta nyt nukun öisin alasti ja yleensä ilman peittoa (eikä mulla peittonakaan ole kuin ohut viltti). miehellä on öisin vilu, mulla hiki... ei tosiaan puhettakaan että minkäänlaista yöpaitaa voisi käyttää.

mä oon ajatellut ottaa synnärille mukaan bodyn ja potkuhousut, villatakin ja -housut ja sitte vanuhaalarin. niin ja myssyn ja sukat ja tumput tietysti myös. pitää katsoa sitten, että pitääkö kaikki laittaa päälle vai ei... aika kylmiähän nämä ilmat tietysti on jo, että luultavasti joo. mutta toisaalta taas eihän siinä olla ulkona, siirrytään vaan autoon ja autosta ulos... huomasin, että olit kysellyt tätä tuolla "yleisessä keskustelussa" myös. luin itse niitä kommentteja mielenkiinnolla kans, kun samaa oon miettinyt!

inhottavaa, että sulla supistelee noin! monta viikkoa joutuu vaan makaamaan... ei oo varmasti mitään herkkua, huh! saan kyllä tosiaan olla kiitollinen, että oon voinut näin hyvin. nyt kyllä alkaisin jo kaivata niitä suppareita vähitellen... eilen sain pari harjoitussupparia aikaan lenkin päätteeksi ja aamulla alavatsaa taas jomotti vähän aikaa, mutta ei muuta. ei taida olla pieni valmis vielä tulemaan ulos ja sitä pitää tässä kunnioittaa :)

mulle muuten neuvolassa sanottiin, että se alapään vihlonta johtuu siitä, kun vauva liikkuu ja työntää päätään lantioluihin. alkaa pikkuhiljaa kiinnittyä kai. meillä pää kyllä liikkui vielä tiistaina, mutta pikkuhiljaa tässäkin...

jaksuja ja ajan kulumista!

korka 37+6

Vierailija
18/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi Marjapensaalle oikein paljon jaksamista. Ei itse edes osaa ajatella mikä on olosi tällä hetkellä....

Pariisitar: Nämä mun pääkivut tulee tuolta muutaman viikon takaa. Keskiviikkona kävin neuvolassa ja sain kaksi päivää sairaslomaa. Tietokoneen näyttöä kun tulee toissä tuijoteltua 7h/päivä niin ei tahdo auttaa tähän pääkipuun. Pieni verenkuva multa otettiin jo noin kaks viikkoa sitten, mikä oli ok. Myös virtsanäytteet olivat aikaisemmin ok. Keskiviikkona pissasta löytyi sokeria yhden + verran, joten tiistaina on sitten sokerirasitus...jee jee

Nyt olo on kahden lepopäivän jälkeen ihan siedettävä taas ja jaksoin jo tämän päivän olla töissäkin. Tosin panadolin avulla on vielä toistaiseksi menty. Tuumasi neuvolassa että kyllä niitä uskaltaa ottaa kolmesti päivässä kaksi tablettia kerrallaan. On vaan niin paljon tullut syötyä viimeaikoina panadolia, että rupeaa huolestutttamaan onko siitä haittaa vauvalle...

Välistä tuntuu että nämä pääkivut johtuvat enimmäkseen hartiakivuista, mutta kyllä ohimoitakin jyskyttää. Ensviikolla on lääkäri jos menee taas pahemmaksi. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että jos sokerirasitus on ok niin stressaava työ voi myös aiheuttaa tämän pääkivun. Migreeniä mulla ei ennen raskautta ole ollut, joten eivät sitä epäilleet...

Liikkeet eivät tunnu vieläkään...tai ainakin luulen niin. Neuvolassa kyllä sydän äänet oli vahvat, joten ei hätää. Neuvolantäti arveli että istukka olis etuseinämässä, jonka vuoksi nuo liikkeet ei vielä sitten tunnukkaan.

Painosta myös ollut kovasti täällä puhetta. Itseää rupeaa kans tuo puntarin lukemat jo kauhistuttamaan, mutta toisaalta on kyllä ihana katsella tuota omaa mahaa :D Paino on nyt tullut n.7kg lisää...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ! ! !

Miiru rv 19+3

Vierailija
19/20 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA ilma ja lenkillä pitäisi jo olla (ainakin koiruuden ilmeestä päätellen..), mutta ihan pari sanaa ensin...

Kiitos KORKA viimeisestä, oli taasen mukava nähdä ja vaihtaa ajatuksia. Alkaa jo hiukan jännittämään Siun puolestasi, kun h-hetki alkaa lähentyä koko ajan:) Nautipa nyt miehuksen seurasta näin vkl:na ja ensi viikolla hän onkin enempi sitten seuranasikin. Ja josko pääsisitte pian tositoimiinkin:):):)

STIINA: juu, väsymys on kyllä lisääntymän päin, johtuuko sitten pimeydestä vai raskauden etenemisestä, vai kummastakin:) Siullapa on sf-mitta kasvanut hyvin! Miulla oli vasta 20cm rv 24+5 ja oli keskikäyrän kohdilla, hiukan alapuolella. Miten tunnet muuten liikkeitä? Mie tunnen päivittäin useita kertoja, mutta ei se sellaista kunnon möyrintää vielä ole, mutta selkeä tunne silti. Ihana tunne kaiken kaikkiaan kuitenkin. Kiitos myös painokommenteista ja koetetaan tosiaan olla liikoja stressaammatta asian tiimoilta!

SADEORKIDEALLE tervehdys, kiva kuulla Siusta:) Kyselit ristiäisistä/nimiäisistä: meillä on tarkoituksena pitää ihan perinteiset ristiäiset. Kuulutaan siis kirkkoon. Kumpikin sekä ristiäiset että nimiäiset on kyllä varmasti ihana yhtä ihana vaihtoehto! Millaisia nimiäisiä olet miettinyt, pidättekö kotona jne? Infoapa muuten miten synnytystapa-arvio menee ja mitä siellä tapahtuu, kohta me aletaan Stiinankin kanssa lähetä noita isompia raskausviikkoja:) Kiva siis kuulla tietoa jo etukäteen. Toiv. olosi olisi muuten ok, ja supistelut vähenemään päin! Niin, ja tuo liikeseuranta kuulosti kyllä aika hassulta jotenkin. En ole ennen noin tiiviistä seurannasta kuullutkaan.

MIIRUN pääkipu on ollut jo hellittämään päin. Oletko kokeillut kaikkia konservatiivisia keinoja? Siis rentouttaa lihaksia lämmöllä jne, jos siis johtuukin niskoista? Mietin, että akupunktio tai vyöhyketerapia voisi myös olla kokeilemisen arvoista... jaksuja ja kivuttomuutta sinne joka tapauksessa! Niin, ja älä huoli liikkeistä, miullakin alkoi selkeämmin tuntumaan vasta rv 20 jälkeen. Sitä ennen oli lähinnä arvuuttelua.

CHRISTINA mietti ultran varaamista rv 6+4, muistelisin, että silloinkin saattaa näkyä jo jotakin, mutta varmempaa olisi rv 7+. Maltatko odottaa vielä hetken:) ?

Me sitten haettiin miehuksen kanssa äitiyspakkaus, joka oli miusta aika kiva (kommentoikaa, mitä mieltä muut ovat olleet????)! Värit neutraaleja ja niihin voi sitten yhdistellä kirkkaampia sekaan. Toppapuku oli ihana myös. Ollaan siis ihan tyytyväisiä tuohon ihanuuteen, joka vielä ilmaiseksi tulla tupsahti vauvallemme:) Nyt lenkille, sitten ikeaan...Yksi hyllykkö pitäisi hakea, siinäpä riittääkin puuhaa...:)

AURINKOA ENSKATTARILLE!

pariisitar&tonttu

rv 25+3

Vierailija
20/20 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mun piti pariisittarelta kysyäkin,että mitäs pidit pakkauksesta, mutta taisitte tykätä ? :) Pidetään nimiäiset kotona tai jommankumman meidän vanhempien luona.En tiedä yhtään millaista ohjelmaa nimiäisissä yleensä on, kastemekko ollaan saatu lainaksi, joten sitä varmasti käytetään :) Eikös sitä voi käyttää vaikka ei kastetakaan ? Täytyy alkaa perehtyy enemmän aiheeseen ! Oletko pariisitar jaksanut hyvin lenkkeillä ? Tosi ihanaa jos pystyy , raitis ilma tekee niiin hyvää :) !

Mäkin olen vaan seisoskellut pihalla jos en muuta...

Korka, juu kyselin samaista asiaa yleisellä puolella...se äp-pakkauksen toppapuku on HURJAN iso ? Ja jotenkin tuntuu hassulta pistää niin paksu ja iso puku päälle ? Äitini sitten osti sellasen untuva/toppapussin,eli siinä on hihat (käännettävät) ja huppu + pehmoinen fleecevuori ja alaosa on sitten sitä "pussia"...koko on 56cm, eli pieneksihän se heti jää, mutta haluttiin ostaa jotain pientä ja sopivaa aluksi . Eli jos on muutama aste lämmintä niin ajattelin laittaa bodyn,potkuhousut , fleecepuvun ja tuon toppapussin. + tietysti tumput ja hatut jne. Ihan hirveän hassua että miettii pää puhki tuollaisia asioita ?! Mäkin mietin ihan sellaista et miten vauva kylvetetään tai miten vaippa vaihdetaan ( en meinaan koskaan ole sellaista tehnyt :D ) Onneksi sairaalassa avustetaan ja näytetään jonkin verran... ja tuo ukko on paljon enemmän ollut pienten lasten ja vauvojen kanssa tekemisissä kun minä.

Kiitos vinkistä tuohon alapään vihlontaan, itse epäilin kanssa samaa,että alkais jo kiinnittyä !

Oletteko ostaneet millaisen ammeen ? Hämmästyin ihan kun tarjonta oli aika suuri lastentarvikeliikkeessä..oli jos minkämuotoista ja näköistä paljua :D Ja hinnoissakin oli aika suuria eroja.Ostettiin sitten ihan perusvanna ja jalat siihen, niin maksoi 40euroa koko paketti. Jossain oli pelkät jalat 40 euroa !!

Miiru84, mä kanssa jouduin nappailemaan aika huolella noita panadoleja alkuraskaudessa migreenin takia ! Älä huolehdi, en usko että mitään neuvolasta määräisivät mistä olisi haittaa vauvalle...nykyään kun ollaan niin perskutin tarkkoja kaikesta ;)

Nyt alan leipoo sämpylöitä ! :)

Ps.Onks meistä jotain esittelypinoa ? Tuli mieleen kun ajattelin kysyä teidän ikiä, siis että minävuonna olette syntyneet ? Itse olen -85 ja mies -86

Rv 35+4