Vinted, neuvoja uudelle myyjälle
Mistä mä tiedän, että mun tuote on myyty? Kun en osannut Vintedin sivuilta katsoa. Sain viestin, että klikkaa Tuotteesi on myyty-linkkiä. Sinne olisi pitänyt laittaa pankkitunnukset - en laittanu, koska mitä ne niillä tekis, kun rahat pitäis tulla Vinted-saldoon. Mä oon ehkä liian tyhmä myymään tuolla Vintedissä, en tajua sitä systeemiä.
Kommentit (17)
Joo, se oli huijaus. Mutta osaisko joku kertoa miten se myyntiprosessi oikeasti menee?
Osaatteko suositella sellaista nettikirpistä esim. Sellpyn kaltaista, joka ei kuitenkaan vie välistä rahaa.
Miksi Suomalaiset ovat niiin helvetin tyhmiä.????
Vierailija kirjoitti:
;D
Möin muutaman tuotteen menestyksellä Vintedissä, mutta nyt poistin koko tilin, kun ärsyttää nää huijaukset. Miten mun sp osoite voi päätyä huijareille, jotka ilmoittaa että tuote on myyty ja pyytää vahvistusta, eihän sen osoitteen pitäisi näkyä missään.
Lähes kaikille mun tutuille, jotka ovat Vintedissä, on tullut tämä sama huijaus heti kun ovat laittaneet tuotteen myyntiin, eli viestituotteen myynnistä on tullut sähköpostiin ja pyydetty vahvistamaan myynti. Näinhän Vinted ei toimi vaan kaikki tapahtuu siellä sovelluksen sisällä. Onneksi itse hoksasin, mutta monelle uudelle myyjälle voi huijaus helposti mennä läpi. Jostain Vintedin kautta ne huijarit saa sun sähköpostin. Kuinkahan moni on mennyt lankaan, tänään oli taas lehdessä juttu. Mutta siis kiitti, mulle riitti.
Aloin äskettäin myymään Vintedissä tavaraa, koska Torissa ei enää synny kauppoja. Yksi asia kaivertaa mieltä, nimittäin se, että saako tuolla mitään myytyä fiksulla hinnalla? Mulla on esimerkiksi Marimekon paita myynnissä 20 eurolla. Siisti lähes käyttämätön. Kun selasin muiden myymiä tuotteita huomasin, että Marimekkoa myydään myös tosi halvalla. En näe järkevänä lähteä postittelemaan jotain euron tai kahden tavaraa eteenpäin, mutta ymmärrän, että joillakin ihmisillä on vaan tarve päästä vaatteistaan eroon. Itse veisin sellaset tavarat suoraan keräykseen, koska en näe järkevänä nähdä hirveää vaivaa sellaisen pikkurahan takia. Jokaisen vaatekappaleen lähettäminen kuormittaahan luontoakin aika lailla, samoin kuin se, että ajan Postiin autolla viemään paketteja. Mut joo, pienistä puroista syntyy joki -ajattelun ymmärrän tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko suositella sellaista nettikirpistä esim. Sellpyn kaltaista, joka ei kuitenkaan vie välistä rahaa.
Miksi ette myy huuto.netissä? Siinä ei ole mitään kuluja, toki itse täytyy kuvata, hinnoitella ja postittaa. Kuulema sinne on tulossa ostoskoritoiminto, eli pystyy keräämään vaikka samalta myyjältä useampia tuotteita joista lasketaan sitten könttähinta postikuluille.
Vierailija kirjoitti:
No kerro miksi olet noin saatanan tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Aloin äskettäin myymään Vintedissä tavaraa, koska Torissa ei enää synny kauppoja. Yksi asia kaivertaa mieltä, nimittäin se, että saako tuolla mitään myytyä fiksulla hinnalla? Mulla on esimerkiksi Marimekon paita myynnissä 20 eurolla. Siisti lähes käyttämätön. Kun selasin muiden myymiä tuotteita huomasin, että Marimekkoa myydään myös tosi halvalla. En näe järkevänä lähteä postittelemaan jotain euron tai kahden tavaraa eteenpäin, mutta ymmärrän, että joillakin ihmisillä on vaan tarve päästä vaatteistaan eroon. Itse veisin sellaset tavarat suoraan keräykseen, koska en näe järkevänä nähdä hirveää vaivaa sellaisen pikkurahan takia. Jokaisen vaatekappaleen lähettäminen kuormittaahan luontoakin aika lailla, samoin kuin se, että ajan Postiin autolla viemään paketteja. Mut joo, pienistä puroista syntyy joki -ajattelun ymmärrän tavallaan.
Siellähän on fiksut hinnat. Ei mitään järkeä ostaa käytettyä marimekon riepua kymmenillä euroilla.
Käytettyjen vaatteiden/tavaroiden ostaminen säästää luontoa. Ei postirekat yhtä pakettia kuljeta vaan siinä menee samalla monta muutakin.
Etkö voisi ajatella, että joku ilahtuu kun tekee löydön eurolla? Hinnoittelu on lähtenyt monella ihan lapasesta. Itse voin hyvin laittaa alle euron tuotteita myyntiin, koska kiva jos ne menee jollekin käyttöön. Kamalaa heittää roskiin hyviä, mutta ei ehkä rahallisesti arvokkaita tuotteita.
Toki ajattelen niin, että tavaran vastaanottaja siitä voisi ilahtua. Voi myös käydä niin että hän vaan heittää tavaran kaapin perukoille, koska syy ostamiseen oli "kun halvalla saa". Mut joo.. ihan oikeesti mietin sitä onko mun järkevää myydä mitään alle 5 eurolla, koska Postiin on tosiaan mentävä autolla ja mitään parin euron juttuja ei jaksa joka päivä alkaa sinne rahtaamaan. Hyväksyin muuten eilen ensimmäisen Vinted ostotarjouksen. Samasta tuotteesta on tänään tehty 3 muuta tarjousta. Miten pitkään ensimmäisen tarjouksen tehneellä on oikeen aikaa maksaa? Tuntuu hölmöltä, ettei tuote poistu myytävistä, jos joku sen on jo luvannut ostaa. Ostotarjouksen tehneellä oli pelkkää 5 tähteä suosituksissa, joten ajattelin homman sujuvan sutjakasti. Tietenkin rahan siirtyminen vie aikansa otaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette myy huuto.netissä? Siinä ei ole mitään kuluja, toki itse täytyy kuvata, hinnoitella ja postittaa. Kuulema sinne on tulossa ostoskoritoiminto, eli pystyy keräämään vaikka samalta myyjältä useampia tuotteita joista lasketaan sitten könttähinta postikuluille.
Yritin vasta myydä siellä, mutta tuotteiden katselumäärät olivat laskettavissa yhden käden sormilla. Vintedissä saa kyllä äkkiä näkyvyyttä tuotteillensa. Torissakin niitä vielä klikataan, mutta toteutuneet myynnit onkin sitten toinen juttu.
En oo vielä myynyt Vintedissä. Onkohan ok jos en oo kotona postittamassa tuotetta? Siis niin, että laittaisinkin postiin jostain muualta päin Suomea kesälomareissulta?
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ainakaan niitä Suomalaisia koske, joita tunnen, lie Turuset herkempiä huijaukselle, ei voi tietää.
Lauseen keskellä"suomalainen" kirjoitetaan pienellä! Isolla kirjoitettuna se on sukunimi!
Vierailija kirjoitti:
En oo vielä myynyt Vintedissä. Onkohan ok jos en oo kotona postittamassa tuotetta? Siis niin, että laittaisinkin postiin jostain muualta päin Suomea kesälomareissulta?
On hyvinkin ok. Mutta miksi et Toria käytä?
Noo, ajattelin et olisko siellä paremmin asiakkaita. Itse oon ruvennut sitä suosimaan kun ostaminen sujuu niin supersutjakkaasti ja tarjontaa on hyvin. Toridiili vois olla toinen vaihtoehto. Ja siis, meniskö ton kautta vähemmän postimaksuihin? En oo hirveen hyvin vertaillut, mutta usein yllättää iloisesti loppusumma Vintedillä tilattaessa.
Se viesti on huijaus, siitä oli juuri iltapäivälehdessä artikkeli