Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro tunnelmasi, jos olet asunut koko ikäsi syntymästäsi asti tähän päivään samalla paikkakunnalla?

Vierailija
24.05.2024 |

Itse olen asunut vuosikymmenien kestäneen elämäni aikana kolmella eri paikkakunnalla, ja täällä nykyisessä kaupungissa kaikkein pisimpään, mutta tänne olen joutunut aikoinaan lapsuuteni perheen mukana muuttamaan, ja alaikäinen ollessani, ei ollut mahdollisuutta kuin nöyrtyä tulemaan tänne.  Täältä löysin aikoinaan sittemin mieheni, ja perustimme perheen, ja nyt ovat aikuistuneet lapsemme jo vuosien ajan asuneet muualla.   Puolisonikin on asunut muualla Suomessa aiemmin ennen tänne muuttamistaan muutama vuosikymmen sitten.  Emme siis ole alkuasukkaita täällä.  Nyt on tullut ajatuksiimme muuttaa muualle, mutta emme oikein tiedä, onko sillä väliä enää eläkeikäisenä lähteä toiseen kaupunkiin.  Aikuiset lapsemme asuvat perheinensä ruuhka-Suomen suurissa kaupungeissä, mutta minua ja puolisoani ei nappaa kalliimmat asumiskustannukset ja  ihmisväen paljous vilkkaan liikenteen kera sekä monikansalliset asukkaat.  

Tällä paikkakunnalla asuu paljon alkuasukkaita, joiden sukulaisistakin osa asuu täällä, mutta olisi kiva kuulla, onko koko elämänsä asuminen yhdellä ainoalla paikkakunnalla ollut negatiivista vai positiivista? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi