Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisinko imetyksen nyt kun olen raskaana, imetän 9kk vauvaa, enkä tiedä pitäisikö lopettaa..??

Vierailija
26.01.2007 |

Mitenköhän pitäisi toimia?

Vinkkejä imetyksen lopettamiseen?

Miksi imetys pitäisi lopettaa kun tulee raskaaksi?

Apua kaivataan!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin jatkamaan imetystä, mutta lopetin kuitenkin kun vauva oli n. 11 kk. Tähän oli syynä se että alkuraskaus ja imetys veivät minusta kaikki mehut. Itse lopettelin niin että yksi imetyskerta kerrallaan pois, pikkuhiljaa n. viikon-parin välein. Otathan huomioon vauvasi maidon tarpeen ja hapanmaitotuotteiden tuomisen ruokavalioon (tähän suositus 10 kk, mutta itse aloitin kun vauva 9kk, neuvola sanoi sen olevan ok, koska vauva ei siihen mennessä ollut reagoinut huonosti mihinkään ruoka-aineisiin).

Vierailija
2/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annahan " vauvasi" kasvaa ulos imeväisiästä, leikkiväksi taaperoksi. Olethan jo imettänyt hienot 9kk. Kerkeät varmaan imettää uutta vauvaasi vielä ihan tarpeeksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettelet imetyksen ja annat kropallesi armoa. Kroppasi tarvitsee kaiken vitamiinin, hivennäisaineen mitä se irti saa, sisällä kehittyvälle sikiölle.

Vierailija
4/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 9kk on vauva, mutta kasvaa koko ajan ja kovaa vauhtia.. ihan pian pikkuinen jo nousee pystyy ja maailma alkaa avartua, taapero elämä alkaa!

Vierailija
5/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin koko edellisen raskausaikani keskimmäistä lastani, joka sitten itse halusi lopettaa tissin syömisen viikkoa ennen synnytystä 2,5-vuotiaana... Sanoi että jätetään vauvalle:)

Nyt olen taas raskaana, ja lopetin nuorimmaiseni imettämisen alkuraskauden aikana vuotojen takia tämän ollessa 1,2v. En halunnut ottaa turhia riskejä, koska imetyshän voi siis aiheuttaa kohdun supistelua.

Mutta siis mielestäni muuten ei ole syytä lopettaa, jos on normaali raskaus.

Rankkaahan imetyksen ja raskauden yhdistäminen kyllä on elimistölle, mutta jos huolehtii itsestään, niin ei siitä haittaakaan ole.

Vierailija
6/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tuli hirmuisat määrät, enkä siis imettänyt ollenkaan ja tissit armottoman kipeät monta päivää. Sitten muutaman päivän jälkeen pumppasin tissit tyhjiks ja maidontulo loppu siihen.

Vierailija
7/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olenko sitten ihan poikki jos imetän ja olen raskaana..

muuten kaikki on ok, mutta väsyttää..

ehkä se imetys vie mehuja..pitää kai lopettaa

t. ap

Vierailija
8/8 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä elää kieltäen sen tosi asian ettää LAPSET KASVAA JA KEHITTYY. Oma poikani lähti kävelemään 10kk iässä, kyllä se melkoista taapertamista oli.. Joskus tuntuu että äidit luulevat saavansa jotain " paremmuus pisteitä" siitä kuinka kauna imettää lastaan.. Antakaa lastenne kasvaa!! Tehkää uusia VAUVOJA jos jäätte noin koukkuun imettämiseen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan