Olen nyt ollut liian kauan ahmimatta. Haluaisin ahmia oikein kunnolla mutta ei ole rahaa onneksi. Pääseekö tästä ikinä eroon?
Olisi pakko laihtua ja mitkään konstit kuten säännöllinen syöminen ym ei auta vaan kaipaan välillä sitä hetkeä kun voin olla täysin vastuuton, unohtaa kaiken ja ahmia. Kerta kuukaudessa olisi ihan kiva jos saisi pysymään siinä. Ennen ahmin todella paljon, välillä useina päivinä viikossa koska oli vaikeaa mutta sitten kun elämä on paremmassa tilassa niin ei ole ongelmia. Oikeastaan laihdun aina silloin vaikka söisinkin välillä tietoisesti normaalia enemmän.
Nyt en ole ahminut varmaan kahteen kolmeen viikkoon ja haaveilen usein siitä, että voisin ostaa suklaata ja muuta makeaa, tehdä hyvää kotiruokaa, ostaa ehkä sipsiäkin jne ja syödä oikein kunnolla yhden illan vähät välittämättä.
Siitä tulee kuitenkin henkisesti todella kaamea olo. Ihan hirveä ja kestää monta päivää.
Niin yritän olla ahmimatta. Onneksi nyt ei ole rahaa sitä tehdäkään.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ahmimishäiriö on sairaus, psyykkinen sairaus, johon tarvitset apua. Tarvitset sekä terapiaa, että ravitsemusterapeutin apua.
Minulla on myös holtitonta rahantuhlailua ollut, liikaa alkoholin käyttöä ja sellaista. Kelalta tuli viimein valoa, että he hyväksyvät psykoterapiahakemuksen kunhan vaan terapeutti löytyy! Jospa pääsisin pian aloittamaan. :)
Ap
Syö, ahmi, omaa paskaas. Tulee halvemmaksi ja on ekologisesti kestävää kehitystä, kierrätystä sananmukaisesti.
Jos mukaan tulee oksennusreaktio, se tukee todennäköisesti sun alkuperäistä halukkuuttas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahmimishäiriö on sairaus, psyykkinen sairaus, johon tarvitset apua. Tarvitset sekä terapiaa, että ravitsemusterapeutin apua.
Minulla on myös holtitonta rahantuhlailua ollut, liikaa alkoholin käyttöä ja sellaista. Kelalta tuli viimein valoa, että he hyväksyvät psykoterapiahakemuksen kunhan vaan terapeutti löytyy! Jospa pääsisin pian aloittamaan. :)
Ap
Miten olet saanut psykoterapiahakemuksen läpi ilman psykoterapeuttia? Siihen tarvitaan psykoterapeutin lausunto myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten olet saanut psykoterapiahakemuksen läpi ilman psykoterapeuttia? Siihen tarvitaan psykoterapeutin lausunto myös?
Psykiatri kirjoitti kattavan b-lausunnon. Laitoin kelalle hakemuksen menemään kun kyselivät miksi en tee hakemusta. Kerroin, etten ole löytänyt terapeuttia vaikka olen etsinyt. Sanoivat, että laita vaan hakemus silti tulemaan vaan.
No laitoin hakemuksen ja sieltä tuli viestiä, että hakemus myönnetään kun terapeutti on löytynyt. Tarkensivat vielä, että kaikki muut kriteerit kyllä täyttyvät. Nyt sitten rukoilen että sen löydän. Onneksi myös etäterapia on ok koska muuten on kyllä pahasti kiven alla kelaoikeutetut psykoterapeutit. Ap