Orpo vihaa köyhiä, haluaa potkia
Hallitus leikkaa sotesta, toisin kuin se väittää.
Hallitus on päättänyt esimerkiksi karsia sosiaalihuollon palveluvalikoimaa. Tällainen päätös on ilman muuta leikkaus.
Kommentit (44)
Aplodeja, osaat lukea. Sanoin ihan selvällä suomen kielellä, että olen lopun kyllästynyt teidän koko ajan jatkuvaan valittamiseen eli on osunut ja uponnut jo jonkun aikaa.
Mistä sait ajatuksen päähäsi etten osaisi äidinkieltäni?
Vierailija kirjoitti:
köyhän vihervassarin ulina on kaunista musiikkia korvilleni
Vassaripolitikkokin tietää miten köyhyydestä päästäisiin, mutta senkin on näyteltävä ääliötä, koska kansa haluaa empatiaa, luetaan sääliä.
Vierailija kirjoitti:
Sääliäkö te kaipaatte? Ette te ole yhtään minua huonompia joten käärikää ne hihanne ja ryhtykää töihin.
Mihin töihin? Niitä ei ole kaikille halukkaille tarpeeksi ja työllisyysrumba on tehty ihan älyttömäksi nykypäivänä muutenkin. Ei nykyään voi vain kävellä vaikka lähimpään kahvilaan ja kysyä että "Olisiko töitä?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen lopen kyllästynyt teidän köyhien koko ajan jatkuvaan valitukseen. Mikään ei ikinä ole teidän omaan vikaanne.
Minäkin olen raivoissani. Vihaan tätä koko ajan jatkuvaa uhripuhetta. En halua, että tyttäreni kasvaa sellaiseksi, että se vain katsellee ympärilleen ja vatuloi tekosyitä sille, miksi ei menesty. Identiteettipolitiikka ja uhriutuminen on surkea esimerkki tytöille. Ei jatkoon.
Noh, te kaksi voitte odotella sitä päivää kun sairastutte ja pahimmillaan putoatte niin alas ettei turvaverkkoja ole :) Se kun voi tapahtua taustoihin katsomatta.
Jos olet itse noin riippuvainen terveydenhuollosta ei voi itse hyvin. Valtion rakenteet ei ole riippumatto.
Eli sinunko mielestä terveydenhuolto, etenkin julkinen, pitäisi ajaa alas? Vai mitä haet tuolla varsin päättömällä ajatuksellasi. Pitäisikö sinun mielestä köyhien vain olla kadulla, unohdettuina ja ku*lla pois kun heistä ei ole mihinkään? Ja käytän sanaa mihinkään sillä, kun tuntuu että oikeistolla on se ajatus että jos on vähääkään vähäosaisempi, niin he ovat turhia, ei edes mahdollisuutta anneta.
Kannattiko naiset vihata ja hyväksikäyttää miehiä näin avoimesti että nyt meillä on tuolla tuommoinen kusipää joka kostaa kaikille sen vihaamisen ja hyväksikäytön
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko naiset vihata ja hyväksikäyttää miehiä näin avoimesti että nyt meillä on tuolla tuommoinen kusipää joka kostaa kaikille sen vihaamisen ja hyväksikäytön
Palstaincelin aamunavaus..
Vierailija kirjoitti:
Urpon idioottimaiset aivoitukset koskee molempia, miehiä sekä naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassaripolitikkokin tietää miten köyhyydestä päästäisiin, mutta senkin on näyteltävä ääliötä, koska kansa haluaa empatiaa, luetaan sääliä.
Olen tohtinyt epäille ettein yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri valtio liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset.
Petteri ja Riikkakin, koettaa tekin jaksaa. Kaikki ei ajattele niin kuin julkisuudessa huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliäkö te kaipaatte? Ette te ole yhtään minua huonompia joten käärikää ne hihanne ja ryhtykää töihin.
Mihin töihin? Niitä ei ole kaikille halukkaille tarpeeksi ja työllisyysrumba on tehty ihan älyttömäksi nykypäivänä muutenkin. Ei nykyään voi vain kävellä vaikka lähimpään kahvilaan ja kysyä että "Olisiko töitä?".
Seli seli, katsele ympärillesi. Markkinataloudessa rikastuu muiden tarpeiden täyttämisestä, ei sille että odottaa muiden täyttävän minun kaikki narsistiset tarpeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli, katsele ympärillesi. Markkinataloudessa rikastuu muiden tarpeiden täyttämisestä, ei sille että odottaa muiden täyttävän minun kaikki narsistiset tarpeeni.
Katsele ympärillesi. Markkinataloudessa rikastuu pääasiassa rikkaat, ei vääntämällä jotain paskaduunia koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen lopen kyllästynyt teidän köyhien koko ajan jatkuvaan valitukseen. Mikään ei ikinä ole teidän omaan vikaanne.
Minäkin olen raivoissani. Vihaan tätä koko ajan jatkuvaa uhripuhetta. En halua, että tyttäreni kasvaa sellaiseksi, että se vain katsellee ympärilleen ja vatuloi tekosyitä sille, miksi ei menesty. Identiteettipolitiikka ja uhriutuminen on surkea esimerkki tytöille. Ei jatkoon.
Noh, te kaksi voitte odotella sitä päivää kun sairastutte ja pahimmillaan putoatte niin alas ettei turvaverkkoja ole :) Se kun voi tapahtua taustoihin katsomatta.
Lässyn lässyn. Sinäkin voisit lähteä sinne jonnekin kaukomaan onnelaasi jossa voit seistä piiska kourassa vaatimas
Kokoomuksen ja persujen kannattajat on ihmeen kireitä.
Rikkaatkin rikastuu pääasiassa riistämällä: orjatyövoimaa, 3 euron päiväpalkkoja, myrkyt vaan vesistöihin, tuhoamalla ympäristöä, valehtelemalla, keinottelemalla yms. Luovat finanssikriisejä, jotka romahduttaa koko saakelin maapallon talouden eikä haittaa menoa. Rikkaat rikastuu, valtio ja ihmiset maksaa laskun.
Ja kansa kuluttaa pääasiassa velkarahaa ei omaansa. On opintolainaa, asuntolainaa, autolainaa, kulutusluottoa. Vääntää sitten koko elämänsä hulluna töitä, unohtaa itsensä ja perheensä, sairastuu. Ehkä saadaan uudistus että velat periytyy. Saadaan jo syntymästä ihmiset velkaorjuuteen.
Vanhukset heitetään katuojaan vaikka ne on koko ikänsä raatanut saakelikseen hommia, enemmän kuin kukaan teistä saakelin uuvateista. Ei niistä mitään hyötyä ole, hUoLtOsUhDe niin kadulle vaan tai eutanasia. Se on teidänkin kohtalo vielä, vanhuutta kun ette voi välttää ja siinä on sentään jotain oikeudenmukaisuutta. Ehkä eläkkeitä ei jatkossa ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tohtinyt epäille ettein yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri valtio liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset.
Petteri ja Riikkakin, koettaa tekin jaksaa. Kaikki ei ajattele niin kuin julkisuudessa huudetaan.
Luulo ei ole tiedon väärti. Suomessa on esim. Pohjoismaiden pienin julkinen sektori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt köyhät ovat mielestäsi narsisteja? Kyllä minä olen saanut kokemusta rikkaista jotka enemmänkin näyttävät niitä piirteitä, "minun rahat, minun talo, minun auto, minun ulkomaanmatkat ja sinä et saa mitään" -ajatusmallilla ja periaatteella. Olin hetken aikaa alkuvuonna laillisessa orjatyössä, eli kuntouttavassa työtoiminnassa ja mielelläni maksoin veroja työttömyysetuudestani kun sitä tuon ajan sain. Haluan antaa vähävaraisille ja köyhille mahdollisuuden edes jonkinlaiseen ihmisarvoiseen elämään kun tiedän mitä on olla köyhä ja elää kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Letaali syöpä olisi noille viisastelijoille ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pidän äärimmäisen tyhminä ihmisiä, jotka eivät huomaa kuinka maailma on muuttunut ja miten sitä ihan aktiivisesti muutetaan siihen suuntaan, että eriarvoisuus kasvaa. Sinusta on hienoa elää parinkymmenen vuoden päästä maailmassa, jossa on vain köyhä "orjaluokka" ja toisessa päädyssä megarikkaat herrat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse noin riippuvainen terveydenhuollosta ei voi itse hyvin. Valtion rakenteet ei ole riippumatto.
<
Hän on niitä erikoisia ihmisiä, joiden mielestä pitää varoa käyttämästä terveydenhuoltoa, ettei se "rasitu" 🤣 Ei ymmärrä koko systeemin funktiota.
Vierailija kirjoitti:
56-vuotias naiseton palstainceli heräsi haukkumaan vihervassareita ja köyhiä.
Orpo on lähihistorian kovin jätkä. Kuka muu olisi kestänyt tuossa asemassa? Ei ainakaan muuan Sannuli, kun itku tuli jo pienestä.
Riikka on toinen jota ihailen, Suomella on herraonni usein tiukassa paikassa, niin nytkin.