En tajua tuota viinalogiikkaa
Ruokakauppaan vahvemmat? Suomessa! Tuhansien murheellisten laulujen maassa.
En tajua tätä logiikkaa.
Meillä on alkoholi tässä maassa ongelma. Väkivaltaa ja alkoholismia.
Hällä väliä asenne vaan etenee.
Maksat ja aivot sanoo poks- ja turpiin tulee yhä useammassa kodissa puolisolle ja penskoille.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa päihdepolitiikassa logiikka on tuntematon käsite.
Suomalainen poliitikko pystyy käsittelemään vain alkoholin. Sen jälkeen lähtee niin laukalle ettei siitä tule mitään. Tuloksena suomi on ykkönen huumekuolemissa ja kakkosena suonensisäisten huumeiden käytössä. Mitään ei silti haluta muuttaa niin logiikan lisäksi päihdepolitiikasta puuttuu järki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me haluamme itse päättää asioistamme -mikään raamattua totena pitävä pelle hännystelijöineen ei todellakaan sitä tee!
Muualla vahvakin alkoholi on tuote siinä missä muukin -siksi se on saatava supermarketteihin ja hintakilpailun alaiseksi.
Jos joku pilaa elämänsä päihteillä hän tekee sen joka tapauksessa. Ei kuulu enää nykyaikaan että kaikkia muita kiusataan muutaman poikkeavan takia.
Kyllä. Haluamme itse valita maksakirroosin tai haimatulehduksen tai alkoholin aiheuttaman syövän. Haluamme niillä lisätä terveydenhuoltoalan töitä ja työllistymistä sekä julkisen terveydenhoidon palvelutarvetta.
Koska kyllähän viinimaissakin, kuten Ranskassa ja Italiassa, noita on, niin on oltava meilläkin. Sivistysvaltioiden tuntomerkkejä.
Joissain maissa kuohuviinikin kuuluu aamiaiseen.
Aivan oikein: me todellakin haluamme itse valita.
Ja kerropas tähän väliin miten holhous on tähän asti toiminut....? Aivan -ei siis ollenkaan. Fiksuja ihmisiä vaan kiusataa turhaan.
Älä sinä puutu muiden vapauteen olla ja elää miten me haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me haluamme itse päättää asioistamme -mikään raamattua totena pitävä pelle hännystelijöineen ei todellakaan sitä tee!
Muualla vahvakin alkoholi on tuote siinä missä muukin -siksi se on saatava supermarketteihin ja hintakilpailun alaiseksi.
Jos joku pilaa elämänsä päihteillä hän tekee sen joka tapauksessa. Ei kuulu enää nykyaikaan että kaikkia muita kiusataan muutaman poikkeavan takia.
Kyllä. Haluamme itse valita maksakirroosin tai haimatulehduksen tai alkoholin aiheuttaman syövän. Haluamme niillä lisätä terveydenhuoltoalan töitä ja työllistymistä sekä julkisen terveydenhoidon palvelutarvetta.
Koska kyllähän viinimaissakin, kuten Ranskassa ja Italiassa, noita on, niin on oltava meilläkin. Sivistysvaltioiden tuntomerkkejä.
Joissain maissa kuohuviinikin kuuluu aamiaiseen.
Yhteiskunta puuttuu vapauteen moninkin tavoin.
Tosiasia on, että aina kun alkoholijuomien valikoimaa on lisätty päivittäistavarakaupoissa, on alkoholinkulutus kasvanut. Tämä on kansanterveydellinen ongelma.
Mä en tajua mm logiikkaa. Viinaa voi jokainen olla juomatta mutta nekkejä ja niistä koituvia haittoja ei voi vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hassua, että samat ihmiset, jotka haluavat viinat ruokakauppoihin, usein vastustavat muiden huumeiden dekriminalisointia.
Minä en ymmärrä kannabiksen laittomuutta. Aine johon ei ole kuollut yhtään käyttäjää ikinä on kiellettyä. Yksi harvoja aineita joka ei koukuta fyysisesti. Kannabis on kiellettyä ilman mitään perusteluja.
Alapeukuttajat saatte milloin tahansa kertoa syyn miksi kannabis on kiellettyä. Tarkennan perusteltu ihan oikea syy.
Helppo saatavuus tarkoittaa käsilläolosaatavuutta. Myymäläsaatavuus taas on eri asia. Näillä on erikoinen käänteinen korrelaatio. Myymäläsaatavuuden rajoittaminen lisää käsilläolosaatavuutta hamstrauksen ansiosta. Jos lähikaupasta ei saa halutessaan yhtä alkoholia, varataan silloin etukäteen kotiin 12 alkoholia siltä varalta että joskus tekee mieli yhtä. Ja tämä johtaa suoraan kulutuksen kasvuun kun kotona oleva alkoholi on kaikista helpointa juoda ihan milloin tahansa.
Alkoholin myynnin vapauttaminen ei viime vuosina ole lisännyt vaan vähentänyt sen kulutusta.