En tajua tuota viinalogiikkaa
Ruokakauppaan vahvemmat? Suomessa! Tuhansien murheellisten laulujen maassa.
En tajua tätä logiikkaa.
Meillä on alkoholi tässä maassa ongelma. Väkivaltaa ja alkoholismia.
Hällä väliä asenne vaan etenee.
Maksat ja aivot sanoo poks- ja turpiin tulee yhä useammassa kodissa puolisolle ja penskoille.
Kommentit (47)
Just mietin, että jos tarkoitus on poikien kanssa oikein kunnolla pitkällä kaavalla juoda, niin juoma on kyllä ihan keskiolut aina! Siis vaikka viikonlopun reissu mökille tai kesällä jonkun luona kunnon saunailta. Jos taas kaupasta ostan jonkun vahvemman oluen, niin se on aina joku erikoisolut ja nautiskelen yhden sellaisen illalla vaikka TV:tä katsoen.
Ei kaupan monipuolistuva ja hieman vahvempi juomavalikoima saa kyllä ihmisiä juomaan yhtään enempää!
Vierailija kirjoitti:
TässäKIN asiassa malli on otettu venäjältä. Hallitus voi tehdä mitä vaan, kurjistaa kansaa loputtomasti, mutta vallankumousta ei tule jos viinaa saa kaupasta halvalla. :D :D :D
Sannan ja tyttöporukan jälkien korjaaminen on muka kansan kurjistamista.... OMG!!!!!!!!! :)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin aiheuttamat ongelmat kertyvät sille n. 10 %,:n osuudelle kaikista alkoholin käyttäjistä, joka käyttää kaikesta alkoholista 50 %. Heidän käyttöönsä ei juuri vaikuta se, että kaupasta saa kallista 8-prosenttista lonkeroa. He käyttävät halvinta olutta/viinaa.
Haitat eivät kerry pelkästään ongelmakäyttäjille. Haitat ovat mittavat myös nuorille ja satunnaiskäyttäjille mm. tapaturmien, liikenneonnettomuuksien ja turhien sairauspoissaolojen muodossa. Myös alkoholin ns. kohtuukäyttö on terveydelle haitallista.
Lisäksi ongelmakäyttö vaikuttaa yhteiskuntaan laajasti, ei pelkästään käyttäjiin itseensä.
On hassua, että samat ihmiset, jotka haluavat viinat ruokakauppoihin, usein vastustavat muiden huumeiden dekriminalisointia.
Vierailija kirjoitti:
Me haluamme itse päättää asioistamme -mikään raamattua totena pitävä pelle hännystelijöineen ei todellakaan sitä tee!
Muualla vahvakin alkoholi on tuote siinä missä muukin -siksi se on saatava supermarketteihin ja hintakilpailun alaiseksi.
Jos joku pilaa elämänsä päihteillä hän tekee sen joka tapauksessa. Ei kuulu enää nykyaikaan että kaikkia muita kiusataan muutaman poikkeavan takia.
Sulle muutama on näköjäön melkoinen määrä. Yleensä se on 3-5.
Tämä ei ole mikään pikku juttu.
Niin, ja ei kai tässä uskonnolla ole mitään tekemistä vaan terveydellä ja turvallisuudella.
Itse en ymmärrä miksei ihmisille anneta vapautta käyttää mitä aineita itse haluaa ja lopeteta terveydenhuoltoalennukset.
Vierailija kirjoitti:
On hassua, että samat ihmiset, jotka haluavat viinat ruokakauppoihin, usein vastustavat muiden huumeiden dekriminalisointia.
Äläpä siirtele maalitolppia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä miksei ihmisille anneta vapautta käyttää mitä aineita itse haluaa ja lopeteta terveydenhuoltoalennukset.
Mitkä alennukset?
Suomalaisessa päihdepolitiikassa logiikka on tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me haluamme itse päättää asioistamme -mikään raamattua totena pitävä pelle hännystelijöineen ei todellakaan sitä tee!
Muualla vahvakin alkoholi on tuote siinä missä muukin -siksi se on saatava supermarketteihin ja hintakilpailun alaiseksi.
Jos joku pilaa elämänsä päihteillä hän tekee sen joka tapauksessa. Ei kuulu enää nykyaikaan että kaikkia muita kiusataan muutaman poikkeavan takia.
Sulle muutama on näköjäön melkoinen määrä. Yleensä se on 3-5.
Tämä ei ole mikään pikku juttu.
Niin, ja ei kai tässä uskonnolla ole mitään tekemistä vaan terveydellä ja turvallisuudella.
Aika hyvin olette sitten ärsyttävällä holhoamisellanne saaneet juomatavat siistiytymään... Että miten meni niinkuin omasta mielestä?
Pointti on joka tapauksessa se että holhous tulee vuosi vuodelta vähenemään ja joku kaunis päivä voin ostaa ruokakaupasta viikonlopuksi vaikka tarjouksessa olevan vodkapullon.
Tähän muuten totuin kun asuin Saksassa melkoisen monta vuotta. Viikonlopun tarjousviinoista huolimatta ei kännääviä ääliöitä ulkona näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä alennukset?
Kaikki, jotka verorahoilla kustannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nuoret ikäluokat eivät ole koskaan juoneet niin vähän kuin nykyään. he ovat kasvaneet sallivan alkoholipolitiikan aikana.
buumerit tietty ryntää kauppaa ja sitä kautta päästään niistä nopeammin.
Alkoholin kulutus on pudonnut vain koska suomalaisten talous ja ostovoima tuhottiin 2020-2023. Siinä syy.
Ei vaan koska osa nuoremmista tosiaan elää entistä raittiimmin ja osa taas on valitettavasti siirtynyt huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä kannabiksen laittomuutta. Aine johon ei ole kuollut yhtään käyttäjää ikinä on kiellettyä. Yksi harvoja aineita joka ei koukuta fyysisesti. Kannabis on kiellettyä ilman mitään perusteluja.
No kun se espoolainen viinilipittäjä haluaa saada ne lipitettävät helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole sama, kun en saa itse päättää paljonko yhteiskunnalle tai vaikkapa taloyhtiölle tulee lisäkuluja siitä, kun känniset aiheuttaa vahinkoa.
Ap, älä vaivaa päätäsi asialla josta et tajua mitään. Viinat Alepaan!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Haluamme itse valita maksakirroosin tai haimatulehduksen tai alkoholin aiheuttaman syövän. Haluamme niillä lisätä terveydenhuoltoalan töitä ja työllistymistä sekä julkisen terveydenhoidon palvelutarvetta.
Koska kyllähän viinimaissakin, kuten Ranskassa ja Italiassa, noita on, niin on oltava meilläkin. Sivistysvaltioiden tuntomerkkejä.
Joissain maissa kuohuviinikin kuuluu aamiaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä vaivaa päätäsi asialla josta et tajua mitään. Viinat Alepaan!
Kyllä vaan on Alepan kassallakin vaikeaa, kun joutuu arvioimaan henkilön humalatilaa ja voiko myydä vai ei. Lisäksi loppuu nuorten työt kassalla, kun alla 21 v. ei voi myydä viinaa
Mutta saahan sitä Alkosta nytkin? Onko siinä Alkosta ostetussa alkoholissa jotain erilaisia ainesosia jotka vaikuttavat erilailla kuin normaalista kaupasta ostettu alkoholi?
Suomalaiset= juoppoja ja ryhävalaita