Kysymys Kelan työmarkkinatuesta
Laitoin tänään aamuyöstä heti ilmoituksen Oma Kelan kautta, eli merkkasin työtunnit. Teen osa-aikatyötä, ja mulla on tällä hetkellä oikeus työmarkkinatukeen. Yleensä ilmoituksen teon jälkeen on samantien näkynyt, paljonko tukea on tulossa ja maksupäivä. Nyt näkyy vain tilanne: käsiteltävänä. Mitä hittoa nyt? Milloin voin siis mahdollisesti odottaa saavani tiedon maksupäivästä? Ei ole näin käynyt aiemmin...osaako kukaan jeesiä? Kauanko ne siis käsittelevät sitä, kun viime kuussa tieto tuli reaaliajassa?
Kommentit (5)
No mutta eihän se nyt näin voi mennä. En ole uusi asiakas työmarkkituen piirissä, vaan maaliskuusta asti sitä on mulle maksettu. Päätös työmarkkituesta on jo myönnetty siis maaliskuussa, nyt piti toimittaa vain selvitys mahdollisista työtunneista. Saman selvityksen ovat tehneet maaliskuussa sekä huhtikuussa samantien, kun olen ilmoituksen painanut eteenpäin. Miksi helvetissä NYT kestäisi 10-21 päivää?
Työttömyysajan ilmoituksissa käsittelyaika on keskimäärin 2-4 päivää, jonka jälkeen maksupäivä tulee mahdollisen päätöksen yhteydessä näkyviin. Pääasiassa käsittelyaika on tuo kaksi päivää, mutta ruuhkaisina aikoina, kuten kuun vaihteessa, voi olla tuon neljäkin.
t. Kelan täti
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysajan ilmoituksissa käsittelyaika on keskimäärin 2-4 päivää, jonka jälkeen maksupäivä tulee mahdollisen päätöksen yhteydessä näkyviin. Pääasiassa käsittelyaika on tuo kaksi päivää, mutta ruuhkaisina aikoina, kuten kuun vaihteessa, voi olla tuon neljäkin.
t. Kelan täti
Voi kiitos Kelan täti. Tämä rauhoitti viikonlopuksi mieltäni...aivan mahtavaa, että vastasit.
Kelan tiedettävä palkka sitten käsittelevät kun tulorekisterissä ne näkyy.
Käsittelyssä siellä nykyään lukee ja yleensä noin 10 päivää - 3 viikkoa on tuo käsittelyaika, sen jälkeen pamahtaa ilmoitus, että maksetaan silloin ja silloin (jos maksetaa, tai pyydetään lisäselvityksiä) ja sitten kun on se maksupäivä, niin menee siitä vielä 2 päivää kun näkyy tilillä.