Olen ollut kummankin vanhempani kuolinvuoteen äärellä. Noinko minullekin käy?
Äiti kuoli sydämen tulehdukseen ja vietti viimeiset päivänsä hengitysmaski naamalla yrittäen paniikissa mistään mitään ymmärtämättä repiä sitä pois kunnes joutui lepositeisiin.
Isä puuskutti silmät sokeina täysin ulkona yädyä ksailmasta kuin höyryveturi ja limaa piti kuivata keuhkoista 10min välein.
Kommentit (26)
Jos lääke on väärä ja voimakas, ehkä voi lamata hengitystä. Ellei tulehdus tms. Käsien sitominen ei ole ok, ehkä on syy miksi halutaan maski pois.
Samastl ssytä katkoin kaikki välin uskontoihin, kirkkoon, pappeihin ja uskovaisiin. Heitä ei ole enää olemassa minulle.
Minä en ole hiukkaakaan uskonnollinen mutten vihaa uskovaisia. Kadehdin paljon tosi uskovaisia koska he ovat niin rauhallisia ja onnellisia. Itse en siihen pysty. Jostain leipäpapeista kuten tv:stä tutusta Kari Kanalasta v tut vihellän.
En tiiä tuntuu kyllä ikäni metsiä kolunneena, että jos muisti alkaa mennä tai joku vakavan sairauden loppupää häämöttää niin ennemmin sammun rauhallisesti jonnekin korpeen pakkaseen. Pienenä poikana isä otti minut metsätöihin mukaan. Istuin nuotion ääressä. Siellä on minä kasvoin mieheksi. Se on minun kotini ja uskontoni.
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään kuolemaa. Suututtaa ja kyllästyttää aina kun ihmiset puhuvat jostain "syvästä unesta" tms. Kuollut ei ole enää olemassa, ei ole mitään. Juuri tuo olemattomuus pelottaa minua.
Tuo vaihtoehto siitä, että kuoleman jälkeen ei olisi olemassa mitään on lohduttava. Sehän olisi kuin syvä uni ja en ole kuullut kenekään valittavan syvästä unesta.
Pelottavaa on milestäni ainoastaan kuolemaa edeltävä avuttomuus ja mahdolliset tuskat.
Uskovaiset ovat viheliäistä sakkia, julmia ja sadistisia petoja.