Kyynärpään outo särky iltapäivisin. Ei ole kolahtanut mutta sitä vain särkee inhottavasti. Mitä voi olla?
Särkee kyynärpään taipeesta molempiin suuntiin aaltoilevasti, joskus voimakkaammin ja joskus lievemmin. Alkaa aina iltapäivällä/illalla kun menen makuulle lepäämään. Ihan ihme juttu.
Kommentit (22)
Hermopinteeltä kuulostaa.
Liikeradat kuntoon venytyksin (fysioterapeutilta voi ehkä saada ohjeita) jollei auta lainkaan muutamassa viikossa niin voisi konsultoida lääkäriä jos on kovin hankala.
Noita tulee ja menee. Eikä niille helposti tehdä mitään muuta kuin jumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuberkuloosi, koteloitunut.
Voisi olla syöpä myöskin. Tai hiirikäsi.
Minulla ja miehelläni alkaa särkemään kyynärpäätä (vasen), kun olemme olleet normaalia enemmän surffailemassa kännykällä..
Rokote on voinut vaurioittaa hermoja.
Vierailija kirjoitti:
Liikeradat kuntoon venytyksin (fysioterapeutilta voi ehkä saada ohjeita) jollei auta lainkaan muutamassa viikossa niin voisi konsultoida lääkäriä jos on kovin hankala.
Hermopinnettä minäkin veikkaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermopinnettä minäkin veikkaisin
Rasituksesta johtuvaa?
Minä heräsin yöllä, kun vasempaa jalkaa särki pistävästi.
Normi rasitusvamma kai? Itellä sama juttu oikeastaan joka päivä.
Itse onanoin noin 2 kertaa illalla ja kerran aamulla, ja samalla kädellä. yhteensä noin 7-8 tuntia per päivä.
Varmaan joku jänne pinteessä. Pitäskö sun vähentää someilua.
Hinkuyskä tai käteen levinnyt kuppa.
T. Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Hinkuyskä tai käteen levinnyt kuppa.
T. Lääkäri
Et ole laisinkaan tuhmempi tohtori.
Kyynärpää voi olla myös kulunut, eli nivelrikko?
Mahdollisesti tenniskyynärpää tai golfkyynärpää.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00335
Jännetupentulehdukset särkevät kun on kuuma, särky vähenee jäähdyttämällä. Käy joka tapauksessa lääkärissä niin asia selviää.
Nojaatko paljon kyynerpäähän? Tuntuuko, jos ojennat ja koukistat rannetta?
Vähennä käteenvetoa tai vaihda kättä välillä. Rasitusvamma.
Mullakin oli kyynärpääsärkyä. Sain lähetteen fysioterapeutille, joka kertoi että niskasta lähtee hermo kyynärpäähän, eli jos niskat on jäykkänä niin se vaikuttaa kyynärpäähän. Terapeutti antoi mulle kuminauhan ja ohjeet miten venytellä sillä. Nyt ei ole ollut kyynärpääsärkyä, mutta sen sijaan alaselkä on jäykkänä ja äitien päivänä iski noidannuoli. On se ihmisen elämä vaikeaa kun vanhenee. Joka kohtaa kolottaa vuoron perään.
Sepelvaltimotauti edeltäen jossakin vaiheessa tulevaa sydäninfarktia usein oireilee rasituskipuna vasemmassa käsivarressa ja kyljessä. Lepotilassa se ei oireile vaan esimerkiksi äkillisesti liikkeelle lähdettäessä tai muussa rasituksessa.
Kokemuksesta tiedän.
Tiedän tuon golfkyynärpäänkin ja jännetupentulehdukset kokemuksesta. Kun ikää kertyy niin näitä kertyy.
Jos vasen niin voipi olla pumppuhäirö.