Tehkää mulle suunnitelma parempaan elämään! Olen 38v, ikityötön, ulosotossa 40 000€. Palkkatuloja ei 19 vuoteen.
Ei ystäviä tai tukiverkostoja. Haluaisin työn, naisen ja kavereita.
Kommentit (51)
Jos ulkoistat oman tulevaisuutesi suunnittelemisenkin vauvapalstalle niin kannattaa unohtaa koko juttu ja jatkaa loisimista :)
Vierailija kirjoitti:
Mene postille töihin. Siellä se samanlainen jannkkaaja Allukin on. Saisit sopivan kaverin, kun olette samanikäisiäkin. Ja pelivelkojakin hänellä on. Täydellinen match.
Olen postille hakenut töihin mutta en pääse koska tarvitsee ajokortin, auton ja koulutuksen.
Ap
Valmista vastausta minulla ei ole, koska en tunne sinua, mutta yläfemmat kun haluat kartoittaa tulevaisuuttasi parempaa kohti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene postille töihin. Siellä se samanlainen jannkkaaja Allukin on. Saisit sopivan kaverin, kun olette samanikäisiäkin. Ja pelivelkojakin hänellä on. Täydellinen match.
Olen postille hakenut töihin mutta en pääse koska tarvitsee ajokortin, auton ja koulutuksen.
Ap
Postille ei tarvi koulutusta. Eikä ajokorttiakaan jos oot kävely tai pyöräpiirissä. Kuntouttavaan työtoimintaan ei ole vuosien jonoa.
rekrykoulutus. Suoraan hommiin pääsee. Löytyy vaikka kuinka ja monelta alalta.
Ei mutta ainiin,te ikireppanat haluatte samantien kuudensadanmiljoonan euron sekuntipalkan. joten eipäs mitään sitten.
Minä en ole saanut naista vaikka on tarpeeksi rahaa ja olen velaton. Nyt työtön mutta pärjään koska olin 15 vuotta vakitöissä. Naista en ole saanut vaikka olen naisia pyytänyt treffeille niin ei ne lähde.
Pyydä sosiaalineuvojalta ja työkkäriltä apua. Ne järjestää sinulle sellaista työtä ja koulutusta mihin kykenet. Niin minä tein ja sain heti töitä, tosin aluksi vain työharjoitteluita, mutta lopulta vakituisen työn.
Et sä yritä oikeasti, koska vaan lähettelet surkeita hakemuksia ja sitten valitat kun ei mihinkään pääse, edes haastatteluun. Sun kaltaisille on tukitoimet olemassa. Olet niiden kanssa ihan liian myöhässä liikkeellä, joten en tiedä auttaako enää sekään.
Itse olin 25v syrjäytynyt kun ymmärsin hankkia apua.
Jos oot ollu noin kauan työtön, jossain mättää. Juurisyy täytyy selvittää että miksi näin, ja sitä solmua lähteä aukaisemaan. Palvelut voi olla siinä vaiheessa esim. psykiatrisia palveluita tai muita terveydenhuollon palveluita, jonka kautta saat työkykyarvion. Tän kautta sitten kuntouttavaan työtoimintaan alkuun. Riippuen, onko jossain kohtaa opiskelu mahdollisuus, mikä vois olla hyvä koska luultavasti sun osaaminen on vanhentunutta. Tässä pari polkua:
Kuntouttava työtoiminta -> työkokeilu -> palkkatuki tai suoraan avoimille työmarkkinoille
Koulutus: ammatinvalintapsykologi -> koulutuskokeilu -> opiskelu sulle sopivalla tuella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valehtelet. Postilla on töitä myös pyöräilijöille. Vai kerrotko seuraavaksi ettet ole koskaan opetellut pyöräilemään ilman apupyöriä?
Vierailija kirjoitti:
Pyydä sosiaalineuvojalta ja työkkäriltä apua. Ne järjestää sinulle sellaista työtä ja koulutusta mihin kykenet. Niin minä tein ja sain heti töitä, tosin aluksi vain työharjoitteluita, mutta lopulta vakituisen työn.
Et sä yritä oikeasti, koska vaan lähettelet surkeita hakemuksia ja sitten valitat kun ei mihinkään pääse, edes haastatteluun. Sun kaltaisille on tukitoimet olemassa. Olet niiden kanssa ihan liian myöhässä liikkeellä, joten en tiedä auttaako enää sekään.
Itse olin 25v syrjäytynyt kun ymmärsin hankkia apua.
Hienoa!!
-Katsot työllistävän alan, joka lähinnä on kykyjäsi ja kiinnostustasi.
-Luet alan pääsykokeisiin ja osallistut niihin, kunnes pääset opinahjoon.
-Opiskelet vaikka pankkilainalla, jos opintotuki on käytetty.
-Valmistut ajoissa hyvin arvosanoin, opiskellessa hakeudut alan kesätöihin/harjoitteluihin ja lopputyö paikkaan, johon on mahdollista työllistyä.
-Haet työtä, saat työtä.
-Maksat velat.
-Löydät kavereita ja puolison opiskeluista tai työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha sulle on mitään ratkaisuja esittää koska keksit vain jokaiseen ratkaisuun ongelman.
Miten niin?
Ap
No sun lukuisissa ketjuissa sulle on ehdotettu monesti erittäin asiallisia ratkaisuja, mutta mikään ei koskaan kelpaa.
Kyllä. Mikään työ tai ammatti ei kelpaa.
Joka päivä näpistät vähintään 200€ edestä. Polkupyöriä on ainakin helppo viedä.
Ap puhelinmyyjäksi pääsee kuka vaan. Miksi et mene puhelinmyyjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pskat tarvii. Pyörällä voi jakaa postia. Myös mainoksia voit jakaa pyörällä tai jalan.
Mikset lähde siivoojaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tekosyy
Mistä ne 40 000 e on ulosottoon tullut?
Jos on ollut noin pitkään työtön niin varmaan pitää mennä opiskelemaan ammatti ja sitä kautta työharjotteluun ja voi työllistyä.
Opiskele vaikka maalariksi.
Sitten työelämässä lyhentelet velkaas ja joudut varmaan asumaan nuukasti.