Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En toivu erosta. Muita?

Vierailija
23.05.2024 |

Jouduin puolison päihdeongelman takia eroamaan hänestä yli vuosi sitten. Tällä hetkellä hän ilmeisesti on raitis.  Takana pitkä historia; olen viiskymppinen. Mies  on muuten täydellinen, mutta alkoholismiin liittyvä epäluottamus pakotti lopulta tähän. Asiasta tietävät vain lähimmät ja eron syitä ihmetellään.  Korkeasti koulutettu mies, josta kukaan ei ikinä uskoisi. Kun kuulin aikuiselta lapseltani miehen raittiudesta, niin olen taas  mennyt askeleen taaksepäin. Olen alkanut tuntea katkeruutta, että miksi nyt kun minä en saa enää " raitista liittoa". Tai ehkä vielä kuitenkin. Itken joka päivä ja elämä on tuskaa. Olen tehnyt kaikkeni, jotta elämä jatkuisi. Koetan liikkua, en seuraa häntä somessa, en soita hänelle, kävin eroryhmässä. En pääse eteenpäin yhtään. Kävin jopa treffeillä ja tajusin etten voi olla kenenkään muun kanssa. Mies oli kiva, mutta ajatuskin jonkun toisen kosketuksesta ällöttää ja tuntuu luonnottomalta. Samaan aikaan eronnut työkaveri on jo vakituisessa uudessa parisuhteessa. Olo on yksinäinen ja joka aamu yhtä vaikea kuin edellinen. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pitkä suhde/liitto takana niin ottaahan se aikansa ennenkuin siitä pääsee yli. Ja se, jos ei sitä ole työstänyt yhtään jo etukäteen. Alkoholistin kanssa suhde nyt muotoutuu muutenkin epäterveeksi "holhoussuhteeksi" ja olet varmastikin sen pohjilta enemmän tai vähemmän läheisriippuvainen.

Lähtökohtaisesti kannattaa palata niihin faktoihin, minkä pohjalta lopulta erosit. Tuskin se oli mikään hetken päähänpisto vaan mitta tuli erinäisistä asioista lopullisesti täyteen siinä kohti, kun eroon päädyit. Mitä ne asiat oli? Pystyisitkö elämään niiden vuoksi miehen rinnalla? Tuskin haluaisit. Palaa myöskin ihan ajatuksella niihin hetkiin, kun tuntui yhdessä ollessa kaikkein pahimmalta ja ahdistavimmalta (syitä miksi lopulta erosit). Haluaisitko edelleen elää siinä olossa? Tuskin. Mitä se oli viime vuosina se hyvä yhteiselo ja mitä olivat ne yhteiset asiat, mitkä piti teidät yhdessä? Ne oikeat yhteiset hyvät asiat (ei talolaina, e

Osa alkoholisteista myös raitistuu eli niitäkin on. Kannattaa kuitenkin olla varuillaan ja odottaa tarpeeksi kauan jos aikoo palata yhteen. Minkään muutaman kuukauden raittiuden jälkeen en sitä kyllä tekisi. Oma isä lopetti juomisen noin 60- vuotiaana kun äitini muutti muualle. Meni Minnesota- hoitoon ja ollut juomatta yli 10 vuotta. Äiti palasi isän luokse yli vuosi myöhemmin.

Vierailija
22/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erilainen ero. Yleensähän se on se jätetty, joka yrittää liittoa jatkaa ja lupaa raitistua ym. Ero oli ehkä hänelle toivottu juttu, mutta ei vain voinut sitä sanoa. 

Melko radikaalin päätöksen teit, jos rakastit. Erosit siis kerralla etkä edes yrittänyt asumiseroa ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin erosin n. Vuosi sitten. Vanhaan en halua palata, mutta ikävöin sitä, että olimme perhe. Nyt olen yksin enkä usko, että uutta kumppania löydän, olen jo vanha. Hämmentävää on kaivata ex:ää ja sitten ei kuitenkaan, kun miettii ne huonot puolet. Välillä ajattelen, että kannattiko, koska tämä yksinäisyys on hirveää. Ja sitten taas ajattelen, että rakkaudettomassa liitossa ei voi elää. Hirveästi ristiriitoja, mutta ehkä toisen tai kolmannen vuoden jälkeen löytää tasapainon. 

Yksinäisyys tappaa. Me ihmiset olemme laumaeläimiä, siksi tarvitsemme vastakkais sukupuolta, jotta tunnemme olemme hyväksytyksi sekä tasapainoiseksi.

Vierailija
24/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivu minäkään. Mies ei ollut aviomatskua millään mittarilla, mutta se tunne kun oli joku johon turvata edes pahimmalla hetkellä. Yhteistä historiaa kuitenkin 18 vuotta. Katsoin parhaaksi kuitenkin katkaista kaikki välit, koska hän käytti minua omaksi edukseen niin häpeilemättömästi, että sehän olisi vaan jatkunut jos pitäisin jotain yhteyksiä. Olo on todella yksinäinen ja turvaton. 

Vierailija
25/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itsekin eron kokeneena ja juurikin alkoholin takia niin näin jälkeenpäin ajateltuna niin olisi pitänyt tehdä eropäätös aikaisemmin. Sen verran pitää ihmisen olla itserakas että jos parisuhteessa voi huonosti niin silloin siitä suhteesta pitää lähteä pois.  Lisäksi kun alko-ongelma tuppaa tuomaan myös muita ongelmia parisuhteeseen.

Vierailija
26/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samantapainen tarina ap:n kanssa ilman alkoa. Erosin itse, mutta ottaisin heti takaisin. Monta vuotta olen kaivannut ja pahinta on, että mies on sinkkukin vielä nyt. Ei ylpeys anna periksi ottaa yhteyttä.

Vierailija
27/27 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että siitä turvattomuuden tunteesta eron jälkeen ei saa edes puhua. Sen kuuluu olla vapauden tunnetta ja iloa vahvuudesta ja itsenäisyydestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän