Gambian turismin ongelmat
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/61a5c1e5-54d0-42fe-9838-56eaa4fd4552
Jotenkin kylmäävää, että kun seksin myyjinä on pääasiassa miehet, Iltalehti kirjoittaa prostituution ongelmista ja siihen liittyvästä hyväksikäytöstä. En ole nähnyt ainuttakaan tällaista juttua iltalehdistössä esimerkiksi Thaimaan turismista.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa ryhmissä (Thaimaa, Gambia) seksituristit ovat jo lisääntymisiän ohittaneita keski-ikäisiä/vanhuksia. Oma ratkaisuehdotukseni olisi näille ns kemiallinen kastraatio, eli libidon sammuttava lääkitys.
Minä en kanssa ymmärrä miksi tähän ei puututa lääketieteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä Gambian seksi-turistit ole näitä kehopositiivisia suomalaisia naisia, joille ei löydy markkinoita suomesta. Vähän säälittävää touhua. Tuliaisinaan tuovat jonkun sankkerin tai aidsin.
Tai iäkkäämpiä, mutta kaiken kokoisia...lompakon paksuus tuossa ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen "katsokaa muualle"-aloitus. Kyseinen ilmiö Thaimaan turistikohteissa on rajattu sen tietyn kadun varteen, kuten Euroopankin kaupungeissa on tapana, mm. Saksassa ja Hollannissa. Näin toimien poliisilla on ne lieveilmiötkin paremmin kontrollissa. Thaimaassa ei parvelle itsensämyyjiä hotellien auloissa, ei toreilla, ei marketeissa, eikä ilmiö muutoinkasn ole näkösällä, jos ei sitten ihan itse hakeutumalla hakeudu sinne seksimyyjien kadunpätkälle. Kilometrin etäisytys turistihotelleista riittää siihen, ettei näe muitakaan turismin lieveilmiöitä, vaan tavallista aasialaista elämänmenoa. Thaimaan talous on kehittynyt niin valtavaa vauhtia, että thaimaalaisilla ihmisillä on parempia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia, ASEAN-ryhmän yksi johtavia teollisuusmaita, jonne maailman suuret firmat kilpaa investoivat. Gambia on todella paljon huonommassa jamassa, ja kansalaisten vaihtoehdot paljon, paljon heikommat.
Gambiassa ei taida muita turisteja käydä kuin näitä turisteja.
Gambiassa käynyt on kyllä suuri varoitusmerkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa ryhmissä (Thaimaa, Gambia) seksituristit ovat jo lisääntymisiän ohittaneita keski-ikäisiä/vanhuksia. Oma ratkaisuehdotukseni olisi näille ns kemiallinen kastraatio, eli libidon sammuttava lääkitys.
Koska heitä ei luokitella rikollisiksi. Heillä on koskemattomuus ihan niin kuin kaikilla.
No nyt oli kyllä höpöhöpö aloitus. Aasian seksiturismia kritisoivia kirjoituksia on jatkuvasti iltapäivälehdissä. Tämä taas on ensimmäinen kriittisesti Gambian reissuihin suhtautuva.
Muutkin afrikkalaiset naureskelee Gambian tilanteelle (ollut useasti esillä afrikkalaisisa medioissa)...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tääkin taas vaan lehtien luoma ongelma. En tiedä ainuttakaan naista, joka olisi käynyt Gambiassa.
Meidän firman muutaman vuoden päästä eläköityvä assari, joka on sellainen pyryharakka, että tunnistaa vain lintukirjasta, käy Gambiassa kaksi kertaa vuodessa. Ja kyllä, BMI on reilusti päälle 30.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma tuossa turismissa on lapset ja ihmiskaupan uhrit.
No niin juuri. Thaimaassa ei lapsiseksiä löydy vaikka kitkerät palstamammat niin toivoisivatkin. Gambiassa ei muuta olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen "katsokaa muualle"-aloitus. Kyseinen ilmiö Thaimaan turistikohteissa on rajattu sen tietyn kadun varteen, kuten Euroopankin kaupungeissa on tapana, mm. Saksassa ja Hollannissa. Näin toimien poliisilla on ne lieveilmiötkin paremmin kontrollissa. Thaimaassa ei parvelle itsensämyyjiä hotellien auloissa, ei toreilla, ei marketeissa, eikä ilmiö muutoinkasn ole näkösällä, jos ei sitten ihan itse hakeutumalla hakeudu sinne seksimyyjien kadunpätkälle. Kilometrin etäisytys turistihotelleista riittää siihen, ettei näe muitakaan turismin lieveilmiöitä, vaan tavallista aasialaista elämänmenoa. Thaimaan talous on kehittynyt niin valtavaa vauhtia, että thaimaalaisilla ihmisillä on parempia vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia, ASEAN-ryhmän yksi johtavia teollisuusmaita, jonne maailman suuret firmat kilpaa investoivat. Gambia on todella paljon huonommassa jamassa, ja kansalaisten vaihtoehdot paljon, paljon heikommat.
Järkyttävää höpöhöpöä. Käy joskus siellä Thaimaassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tääkin taas vaan lehtien luoma ongelma. En tiedä ainuttakaan naista, joka olisi käynyt Gambiassa.
En tiedä ainuttakaan miestä, joka olisi lyönyt vaimoaan tai ahdistellut naisia. Lehtien luomia ongelmia nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska heitä ei luokitella rikollisiksi. Heillä on koskemattomuus ihan niin kuin kaikilla.
Mutta he ovat sitä. Sekä Gambiassa että Thaimaassa prostituutio on laitonta. Eli libidon tuhoavalle lääkitykselle, jos ostoseksi kiinnostaa kehitysmaassa.
Käyn vuosittain Gambiassa "rantalomalla"
Mukavia reissuja, luumunuijaa saa ;)
T.Kehopositiivari Sonja
Typerää lyödä koko Gambian maalle tällainen leima, kai siellä muutakin on, lämpöä, luontoa, halpaa elämää? En toedä, mutta eihäntuonne enää kehtais mennäkään, kun luodaan nyt kuva, että vaan lihavat keski-ikäiset sinne seksiä lähtevät hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo Gambian matkailu nyt mikään ilmiö sentään ole? Mun hyvin laajassa lähipiirissä mukaanlukien työ- harrastus- ja ystävä/tuttava piirissä tai heidän tutuissaan ei ole ketään joka olisi käynyt seksimatkalla Gambiassa. Olen th-alalla töissä ja puhun näistä asioista myös työkseni - ei ole tullut ikinä vastaan.
Mä olen kuullut yhdestä, ehkä 70 v ylittäneestä naisesta. Hänellä oli siellä vakkari.
Muuten gigolo -turismi on vanha juttu Välimeren maissa. Heillä oli oma ay-liike jo 80 -luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma tuossa turismissa on lapset ja ihmiskaupan uhrit.
No niin juuri. Thaimaassa ei lapsiseksiä löydy vaikka kitkerät palstamammat niin toivoisivatkin. Gambiassa ei muuta olekaan.
Ai, no miksiköhän Thaimaan kasvavasta lapsiseksiongelmasta ollaan mediassa sitten huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset ryhävalaat matkustaa Gambiaan, kun täällä ei heihin kosketa edes pitkällä tikulla.
Ja kaljamahat Thaimaaseen...se on sitä tasa-arvoa
Meidän Tauno käy siellä kulttuurimatkalla. Aina on näyttänyt kuvia budhapatsaista, temppeleistä ja sen sellaisista.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi yrittää kehittää seksiturismimaiden matkailua terveempään suuntaan. Enemmän perhe -ja kulttuurilomia. Työllistäisi paikallista väkeä hiukan terveemmin.
Keillä on varaa mennä perhe- ja kulttuurilomille, eivät mene kehitysmaihin.
Eiköhän tuo ole yleensä molempia osapuolia hyödyttävä suhde?
Gambiaan suuntaavien turistien määrä on kuitenkin hyvin marginaalinen vaikka Thaimaahan verrattuna. Tosi pienen piirin juttu todellisuudessa mutta saahan siitä otsikoita...