Miten piilotat kasvikset, että saat lapset niitä syömään
Minä keitän ja muussaan hienoksi ja sekoitan ruokaan. Eikä yksikään lapsi huomaa syöneensä kasviksia.
Kommentit (25)
Ei niitä piiloteta vaan lapsi haluaa nimenomaan ne kasvikset syödä
En mitenkään. Syövät ne ihan piilottelematta, kun ovat pienestä asti oppineet syömään.
Itse joudun jättämään kasvikset pois lautaselta, jotta lapset söisi lautaselta muutakin ruokaa kuin kasvikset.
Tortilloissa/tacoissa saa kasvikset hyvin uppoamaan.
Paremmin syövät kun tarjoilen ne isoina palasina raakana. Ehkä joku dippi mihin kastaa.
Kunnon pihvi siihen vierelle niin kasviksetkin menevät
Olisivat kuolleet jo nälkään jos eivät söisi kasviksia. Meillä ei muuta syödä.
Koiran kuppiin laitan. On oppinut syömään koiran tähteet ja koira ei syö kasviksia.
En piilota. Jää koko ruoka syömättä, jos siihen on piilotettu jotain.
Kasvikset tarjoilen niin, että lapset voivat valita, mitä kasviksia syövät. Eli jokainen kasvis erikseen.
Joskus olen myös askarrellut kasviksista kivan kuvan lautaselle. (Esim. kasvokuva tai maisema.) Siten olen saanut lapsen maistamaan sellaisiakin kasviksia, joita ei ole aikaisemmin uskaltanut maistaan.
Toki aikuisen esimerkki on aina tärkeä.
Porkkanaraastetta voi lisätä ruokaan kuin ruokaan
lihapulla taikinaan pienesi silputtuja sieniä
sipuli kokonaisena keittoon ,
Olivat pienestä pitäen mukana niin ruokatavaroiden käsittelyssä ja tietysti myös tiskaamisessa. Se on ymmärretty, että makuja on monia ja monesta asiasta pitää vasta (ehkä) aikuisena, mutta mitään muilta ihmisiltä opittua muka yökkimistä ei ole sallittu, ruokaa pitää kunnioittaa.
Porkkanaperunasose maistuu omille lapsille aina.
Vierailija kirjoitti:
Isoita lohkoina keitetty sipuli on maultaan pehmeää ja niin helppoakin.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat kuolleet jo nälkään jos eivät söisi kasviksia. Meillä ei muuta syödä.
Kuolevat pian ravinnon puutteeseen.
En mitenkään, tykkäävät kasviksista joten niitä ei tarvitse piilotella.
Vierailija kirjoitti:
Sieni ei ole kasvi
Vierailija kirjoitti:
Koiran kuppiin laitan. On oppinut syömään koiran tähteet ja koira ei syö kasviksia.
Koirat voivat olla kranttuja, mutta kokonainen raaka porkkana kelpaa yleensä, kokeile.
Laitan maton alle