Taidan olla hullu.
Kuudessa tunnissa suostuin siivoomaan 21 vessaa, 28 toimistoa, 2 urheiluhallia, 4 rappukäytävää, 10 pukuhuonetta... 6 eri rakennusta eri puolilla kaupunkia. Pyörällä rannikkoseudulla talvimyrskyssä. Kyllä sijaisena olo on mahtavaa. Voi kun uskaltais kieltäytyä hulluista työajoista! Aamulla neljältä heräsin töihin. Ja kotihommat päälle. Plääh... EMPATIAA tänne, kiitos.
Kommentit (6)
Arkipäivää mun elämästä, onneksi lapset jo kouluikäisiä. Ja tää on sijaisen arkipäivää tämän päivän suomessa. Töitä on tehtävä elääkseen. T.ap.
pari päivää sitten, että vuonna 1998 ollessani siivoojaana mun tuntipalkka oli 30mk, eli siis 5 euroa. Kerran työkohteessa oli patteri verellä kyllästetty. Viikonlopun yli veret lilluneet siinä ja palaneet kiinni, ne mun piti siivota. Siitä sai ½ tunnin palkan eli nykyistä rahaa 2,50euroa!!!
En enää suostuisi moiseen, ilman hanskojakin piti siivota.
Yritä kuitenkin jollain tavalla päästä edes vähän helpommalla.
me kaltoinkohdellut työntekijätkin saadaan jotain oikeuksia. T.ap
tiedän mistä voi tinkiä ja mistä ehdottomasti ei. Koulutusta ja ammattitaitoa tällä alalla vaan ei oikein arvosteta. Ei varsinkaan jos olet se SIJAINEN! ap.
Mutta ei kait paljon vaihtoehtoja kun on rahaa saatava jostain. Sijaisena olo on siitä kurjaa ettei ole varaa paljon kieltäytyä. Saattaa olla ettei niitä töitä ole tarjolla kohta enää lainkaan. Ihmettelen vaan miten kaupunki suostuu tälläiseen, yksi ihminen tekee kuudessa tunnissa kahden ihmisen 8-tunnin päivät?