Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eheytyshoidosta

Vierailija
22.05.2024 |

Minua ihmetyttää nykyajan seksuaalisuuteen liittyvä politikointi ja yksisilmäinen ihmisten ulos rajaaminen. Todella ällöttävää touhua. Kärsin itse omasta seksuaalisuudestani päivittäin ja haluaisin apua asian kanssa taistelemiseen. Samalla Pride ja vastaavat toimijat kunnostautuvat poliittisesti, eikä anna kaltaisilleni mitään arvoa. Mitä tasa-arvoa ja hyväksymistä tuollainen on? Tuntuu että ihmisarvoani alennetaan, eikä kokemuksilleni anneta minkäänlaista merkitystä. Miksi en saisi hakea, ottaa vastaan ja parantua saamalla eheytyshoitoja?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010444009.html

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aikuinen omasta vapaasta tahdostaan voi koittaa muuttaa seksuaalisuuttaan. Eheytyshoidoistahan keskustellaan lähinnä siksi, että jotkut uskontokunnat harjoittavat niitä jopa lapsille ja myös jotkut vanhemmat hakevat niitä lapsilleen, joiden kehitys on vielä kesken. Tahdonvastaisesti tehtynä se ei ole oikein, koska seksuaalisuus ei ole sairaus, joka pitäisi parantaa, kuin jossain äärimmäisissä tapauksissa. 

M46

Vierailija
2/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai aikuinen omasta vapaasta tahdostaan voi koittaa muuttaa seksuaalisuuttaan. Eheytyshoidoistahan keskustellaan lähinnä siksi, että jotkut uskontokunnat harjoittavat niitä jopa lapsille ja myös jotkut vanhemmat hakevat niitä lapsilleen, joiden kehitys on vielä kesken. Tahdonvastaisesti tehtynä se ei ole oikein, koska seksuaalisuus ei ole sairaus, joka pitäisi parantaa, kuin jossain äärimmäisissä tapauksissa. 

M46

Ja kategorisesti halutaan kieltää? Ei oikein logiikka toimi. Mutta samaa se näiden avaramielisten järjestöjen kanssa aina on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eheytys menee helposti henkiseksi väkivallaksi, jossa uskonnollinen auktoriteetti painostaa rajusti haavoittuvaista nuorta. Vähän sama kuin jos joku oikeasti haluaa saada turpaan, niin pitääkö sen takia yleisesti sallia turpiin vetäminen.

Vierailija
4/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eheytys menee helposti henkiseksi väkivallaksi, jossa uskonnollinen auktoriteetti painostaa rajusti haavoittuvaista nuorta. Vähän sama kuin jos joku oikeasti haluaa saada turpaan, niin pitääkö sen takia yleisesti sallia turpiin vetäminen.

Väärä rinnastus. Jos haluan saada apua ongelmiini seksuaalisuuteni kanssa, miksi ihmeessä joku Pride, tai vastaava järjestö haluaa sen minulta kieltää? Miten he saavat päättää pitääkö minun elää kärsien?

Vierailija
5/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit eheytyä itseksesi, jos sitä niin haluat.

Vierailija
6/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kykene, kun en siihen apua saa. Seksuaaliterapeuteilta olen kysynyt, mutta niistä ei ole mitään apua. He elävät niin omissa, sairaissa, ajatuksissaan, mitä koulutuksessaan ovat oppineet. 

Vierailija
7/7 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kykene, kun en siihen apua saa. Seksuaaliterapeuteilta olen kysynyt, mutta niistä ei ole mitään apua. He elävät niin omissa, sairaissa, ajatuksissaan, mitä koulutuksessaan ovat oppineet. 

Seksuaaliterapeutit ovat ylipäätään ihan vitsi. Ei niiltä apua mihinkään saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän