Te, joiden mielestä ruoka on kohtuuttoman kallista, millaista ruokaa syötte?
Syömme (2 aikuista ja koira, yhteiset nettotulot noin 2000 e) tavallista kotiruokaa, yleensä kotimaista, lihaa, perunaa, vihanneksia ym. Noin 10-15% tuloista menee ruokaan. Mielestäni tämän halvempaa ei voi olla. Mitä ihmettä syötte jos on kallista, ja paljonko menee prosentteina tuloista ruokaan?
Kommentit (17)
"Noin 10-15% tuloista menee ruokaan."
Missä ajassa? Viikossa, kuukaudessa, vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
No ei se aika vaikuta siihen, 10% on 10% vaikka kyseessä olisi vuosisata.
Kymmenen prosenttia tuloista on teillä kaksi sataa kuukaudessa. No meillä on useampi lapsi, joten oletettavasti samankokoisista tuloista meillä menee kolmin tai nelinkertainen määrä teihin verrattuna. Olisiko ruoka sinusta jo kallista, jos tuloistanne menisi jo melkein puolet ruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi, jolla peruskoulu mennyt ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen prosenttia tuloista on teillä kaksi sataa kuukaudessa. No meillä on useampi lapsi, joten oletettavasti samankokoisista tuloista meillä menee kolmin tai nelinkertainen määrä teihin verrattuna. Olisiko ruoka sinusta jo kallista, jos tuloistanne menisi jo melkein puolet ruokaan?
Olisi, koska nyt kun menee mitä menee, emme juurikaan tee valintoja hinnan perusteella vaan ostamme "silmät ummessa" ja voisimme käyttää enemmänkin halutessamme, mutta ei voi määräänsä enemmän syödä. Aika paljon pystyisin vähentämään tuosta nykyisestä jos olisi tarvetta.
Keitetyt perunat on kyllä niin JUNTTIA ruokaa kun olla ja voi. Vain juntit syövät perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se aika vaikuta siihen, 10% on 10% vaikka kyseessä olisi vuosisata.
Vaikuttaa esim. vuodenaikojen ja sesonkien mukaan kun niissä on täysin erilaisia tuotteita saatavilla, grillattavat tuotteet, uuden sadon kasvikset, jouluun kuuluvat tuotteet jne. Mulla saattaa olla jopa reilun satasen ero viikottaisissa ruokaostoksissa, satku kauppaan tänään, ensi viikolla sitten kaksi ihan sen mukaan mitä perustarvikkeita kulloinkin tarvitaan ja mitä spesiaalimpaa halutaan syödä. En tosin katso hintoja enkä laske kustannuksia, meillä syödään aina hyvin.
Mitä te oikein syötte kuukauden aikana toi 15% on 300€. minä miehenä syön yksinään ton kuukaudessa + 100€ herkut.
Vierailija kirjoitti:
Keitetyt perunat on kyllä niin JUNTTIA ruokaa kun olla ja voi. Vain juntit syövät perunaa.
Paista, hyvä ihminen, paista. Ei niitä oo pakko keittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein syötte kuukauden aikana toi 15% on 300€. minä miehenä syön yksinään ton kuukaudessa + 100€ herkut.
Tuossahan kerrottiin mitä, mutta mitä sinä?
Vierailija kirjoitti:
Satanen per nuppi on aika vähän, mulla menee 200 e/kk. Ilmeisesti aloittajan perhe ei syö juuri mitään ylimääräistä, vain ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naudanlihaa, kalaa, jauhelihaa, kanaa, kaalia, tomaatteja, kurkkua, sipulia, vähän juureksia, salaatteja, kanamunia. Kaikki tuore osastolta sekä lihat tuorepakattuja, kummastuttaa vaan miten 2 aikuista ja koira tulee toimeen tolla summalla?
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja kaikki japanilainen ja intialainen kasvis/kalaruoka paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naudanlihaa, kalaa, jauhelihaa, kanaa, kaalia, tomaatteja, kurkkua, sipulia, vähän juureksia, salaatteja, kanamunia. Kaikki tuore osastolta sekä lihat tuorepakattuja, kummastuttaa vaan miten 2 aikuista ja koira tulee toimeen tolla summalla?
Minusta 50 viikossa riittää ihan helposti, mutta ehkä siksi kun ei oikeastaan koskaan osteta kalaa, ja sehän on paljon kalliimpaa kuin liha.
Kalan kilohinta on sama kuin naudanlihan +15€/kilo ja olipa tossa muutama kuukausi takaperin kala kilohinnaltaan halvempi kuin liha, juu ja 50€ viikossa riittää ruokaan yhdelle?
50 riittää kahdelle kun peruna on pääruoka, syödään kyllä lihaa, mutta ei sitä kerralla hirveästi mene, kilosta saa monta ruokalajia. Ja juurekset on käytännössä (lähes) ilmaisia. 15 eurolla saa tietty kirjolohta, mutta kuha on jo 40.
Olen työtön. Syön kohtuullisesti noin 200 eurolla.