Lentokoneen äkillinen sukellus heitti kattoon ne matkustajat, joilla ei ollut turvavyötä.
Muistakaa ihmiset turvavyö!
Singapore Airlinesin kone sukelsi äkisti lähes kaksi kilometriä yksi matkustaja kuoli turbulenssissa
Kommentit (8)
Eihän heittänyt. Matkustajat jatkoivat siihen suuntaan minne olivat menossa kunnes törmäsivät kattoon. Mitään keskipakovoimaa tai vastaavaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän heittänyt. Matkustajat jatkoivat siihen suuntaan minne olivat menossa kunnes törmäsivät kattoon. Mitään keskipakovoimaa tai vastaavaa ei ole olemassa.
No höpöti. Keskipakoisvoima on kyllä ns. näennäisvoima eli se ei ole varsinainen voima vaan seuraus jatkuvuuden laista. Mutta ei se sitä olemattomaksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän heittänyt. Matkustajat jatkoivat siihen suuntaan minne olivat menossa kunnes törmäsivät kattoon. Mitään keskipakovoimaa tai vastaavaa ei ole olemassa.
No höpöti. Keskipakoisvoima on kyllä ns. näennäisvoima eli se ei ole varsinainen voima vaan seuraus jatkuvuuden laista. Mutta ei se sitä olemattomaksi tee.
Tekeepäs. Liikkeen jatkuvuus tuon matkustajan tappoi. Kone laskeutui, hän ei.
Ei turvavöitä tarvi käyttää. Riittää, kun vaan pitää tarpeeksi lujaa kiinni käsinojista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän heittänyt. Matkustajat jatkoivat siihen suuntaan minne olivat menossa kunnes törmäsivät kattoon. Mitään keskipakovoimaa tai vastaavaa ei ole olemassa.
No höpöti. Keskipakoisvoima on kyllä ns. näennäisvoima eli se ei ole varsinainen voima vaan seuraus jatkuvuuden laista. Mutta ei se sitä olemattomaksi tee.
Tekeepäs. Liikkeen jatkuvuus tuon matkustajan tappoi. Kone laskeutui, hän ei.
Jos mitään vastaavaakaan ei olisi olemassa, noinhan ei olisi käynyt. Näennäisvoima ja liikkeen jatkuvuus on tässä tapauksessa mitään vastaavaa -sarjaan kuuluva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän heittänyt. Matkustajat jatkoivat siihen suuntaan minne olivat menossa kunnes törmäsivät kattoon. Mitään keskipakovoimaa tai vastaavaa ei ole olemassa.
No höpöti. Keskipakoisvoima on kyllä ns. näennäisvoima eli se ei ole varsinainen voima vaan seuraus jatkuvuuden laista. Mutta ei se sitä olemattomaksi tee.
Tekeepäs. Liikkeen jatkuvuus tuon matkustajan tappoi. Kone laskeutui, hän ei.
Jos mitään vastaavaakaan ei olisi olemassa, noinhan ei olisi käynyt. Näennäisvoima ja liikkeen jatkuvuus on tässä tapauksessa mitään vastaavaa -sarjaan kuuluva.
Väitteesi on semantiikkaa. Puhut siis asian vierestä. Vaihtelet fokusta ja sanat vaihtavat merkitystä etkä taida itsekään sitä ymmärtää. Oletko poliitikko vai pappi?
Turvavyö on näissä tapauksissa yleensä ratkaisevan tärkeä mutta matkustamohenkilökunta ja vessassa olevat sekä vessaan menossa tai sieltä tulossa olevat ovat huonossa asemassa. Pitkillä lennoilla vessassa käyntiä ei voi välttää ja lisäksi nostaa merkittävästi veritulpan riskiä jos ei yhtään jaloittele tai juo riittävästi. Lisäksi ei ole mukavaa, jos lentävä kanssamatkustaja tai vaikka tarjoilukärry laskeutuu päällesi ja näihin ei itse voi vaikuttaa paitsi olemalla lentämättä.
Koska turbulenssi näyttää yleistyvän ja pahenevan, sille varmaan on pakko tehdä jotain (käytännössä siis parantaa sen välttämistä sekä automaattista reagointia, turbulenssille itselleen ei valitettavasti voida lähitulevaisuudessa mitään). Kuten moni, inhoan turbulenssia sen epämukavuuden vuoksi ja vältän tästä syystä lentämistä vaikka en sitten näe osaa läheisistäni vuosiin kuin videopuheluissa. Uudet ratkaisut turbulenssiin olisivat tervetulleita.
Luulin että lentokoneella lennetään eikä sukelleta.