Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena kierukka kokemuksia ?

Vierailija
21.05.2024 |

Gyne käskee ottamaan endometrioosin vuoksi mutta en halua lihoa :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh ooh uuh, nyt tulee.

Vierailija
2/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vuoden. En lihonut, mutta muita ongelmia: tiputtelua, kipuja yms. Mulla myös ainakin epäily endometrioosista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vuoden. En lihonut, mutta muita ongelmia: tiputtelua, kipuja yms. Mulla myös ainakin epäily endometrioosista. 

Sama vuosi meni noin, sen jälkeen tottui ja vuodot loppui kokonaan. Onneksi tuli kuunneltua oman gynekologin neuvot ja odottaa reilu vuosi, vuoden aikana olin yhteydessä useamman kerran häneen ja aina kannusti odottaa kauemmin.

Nyt toinen kierukka menossa, vaihdon jälkeen ei mitään noita oireita kun ensimmäisen kanssa.

Näiden kanssa on syytä jaksaa odottaa että elimistö tottuu kunnolla.

Ihanan helppo ja kivut ovat lähes loppuneet kun vuotoja ei ole ollut, välillä munasarjojen kohdalla on vihlovaa kipua. Mikä varmasti johtuu tuosta endrometrioosista.

En voi ku ajatella että olisinpa uskaltanut ottaa tän jo aiemmin.

Vierailija
4/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läski Vanhapiika joten en tule tiineeksi. En tartte kiekuroita. 

Vierailija
5/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tiputtelee kun valkasutin peräreiän. 

Vierailija
6/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut 2 kierukkaa, en lihonut, mutta menkat runsaammat ja kesti päivän pitempään. Eka oli 5vuotta ,jälkimmäinen petti vuoden jälkeen, sain keskenmenon ja kohtutulehduksen, kaavinta ja vk tiputuksessa sairaalassa juhannuksena.

Vierailija
7/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lihoa? Sehän on tosi paikallinen se vaikutus.

Vierailija
8/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana  menkat hävisi. Ei lihomisia ja toinen kierukka menossa

Vierailija
9/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lävästiin Slinda päälle kun tiputtelua ja kipua vaan jatkui. Sen jälkeen loppui tiputtelu (ja rauta arvot kuulkaas pilvissä ekaa kertaa elämässä) mutta kipuja tulee joskus. Sellaset 10 kiloa tuli lisää painoa, mutta mahdotonta sanoa johtuuko hormoneista vain pelkästään ihan mässäämisestä huvin vuoksi.

Vierailija
10/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 10 kg kuukaudessa

Vierailija
11/18 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallinen vaikutus? minusta tuli masentunut tuon laitteen myötä

Vierailija
12/18 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "paikallinen vaikutus" ? Mirenan vapauttama synteettinen hormoni sitoutuu rasvasoluihin ja siitä lihominen. Synteettinen eli kemian tuotteena valmistettu hormonin tapaisesti toimiva aineen vaikutus reitti on hypotalamus, aivolisäke, munasarja-akseli! Se vaikuttaa siten myös aivotoimintaan. Verenkiertoa ei voi jähmettää paikallisesti vaikuttavaksi!!!

Samoja aineita eli Mirenaa ja estrogeenia käytetään vaihdevuosi hormonikorvailuissa. Gynekologit mainostavat, että luuntiheys lisääntyy ja vaihdevuosioireet helpottuvat. Onko se paikallista hoitoa? 

Ei kannata uskoa kaikkea mitä puhutaan! Etsikää vastauksia Duodecim aikakausikirjasta. Siellä lääkärit kirjoittavat ristiriitaisia analyysejään. Gynekologit eivät edes tiedä siellä olevasta artikkelista, "Hormonit herkistää". Luota itseesi, eikä edes lääkärin näkemyksiin! Mirena on ollut kaupallistettuna vasta 1990-luvulta. Kuka voi tietää sen vaikutuksesta perimään. Luottaisin mieluummin biologiin kuin lääkärin sanaan.

Vierailija
13/18 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoihin laitettiin. Vuodot niukkeni, mutta piteni. Sain kauhean migreenin joka kerta kuukautisten ajaksi kierukan myötä. Vajaan vuoden päästä otin pois ja elämä on 100% parempaa.

Vierailija
14/18 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisella vaikutuksella tarkoitetaan sitä, että sijainnin takia keltarauhashormonia on vähemmän kuin minipillereissä tai kapselissa. Jos siis haluaa ratkaisun, jossa on hormonia mutta mahdollisimman vähän, niin Mirena siihen hyvä ratkaisu. Lopettakaa täällä se järjetön hormonivastaisuus, kun tässä ap.n tapauksessakin koitetaan hoitaa sairautta! 

Yksi vaihtoehto kokeilla sopivuutta on ensin testata minipillereitä. Jos ne ei lihota, niin tuskin Mirenakaan. Itse en ole lihonut yhtään. Sen sijaan olen laihtunut, mutta siihen syynä on stressi. Miinuspuoli minulla on ollut tiputteluvuodot, joita kuitenkin siedän, koska anemiani pysyy kurissa.

Vierailija
15/18 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 15 vuotta, siis kolme kierukkaa kukin 5 vuotta. Ei mitään ongelmia. Ennestäänkin niukat menkat loppui kokonaan, ihanaa! Nyt on jo vaihtarit, eli ei tuotakaan enää tartte.

Vierailija
16/18 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia! Jos ei yleensäkään siedä kemiantuotteita, ei synteettisiä hormonejakaan tule käyttää!

"Hormonin kaltaisesti" vaikuttavia aineita kannattaa siirtyä tutkailemaan biologien tekemiä havaintoja kaloista, jotka joutuvat elämään naisten estrogeenijäämissä!

Synteettinen "keltarauhashormoni" ei ole sen kummempi "estelevä aine" kuin syöpälääkkeetkään. Annostelu on arvoituksen avain.

Kemistit sanokoot onko käsitykseni oikein vai väärin!

Vierailija
17/18 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kierukka lihota. Ainakaan minua. 3. mirena menossa. Lapsia 4. 

Vierailija
18/18 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen läski Vanhapiika joten en tule tiineeksi. En tartte kiekuroita. 

Sama täällä. Kukaan edes huoli näin rumaa läskiä. 😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan