Rahat turvatilillä, mitä seuraavaksi?
Miten pitää toimia, kun rahat on siirretty hämärän tilinkäyttöyrityksen seurauksena poliisiin avulla turvatilille?
Miten saan nostettua rahaa turvatililtä voidakseni maksaa laskuja?
En oikein ymmärrä näitä nykyisen ajan käytäntöjä. Se oli ennen niin helppoa mennä laskupinon kanssa pankkiin ja sanoa, että maksan nämä.
Kommentit (9)
No huokaus. Nyt on niin, että se poliisina (ja todennäköiseeti myöd pankin toimijana) esiintynyt henkilö oli huijari ja sun rahat ei ole missään turvatilillä, vaan rosvottu.
Vierailija kirjoitti:
No huokaus. Nyt on niin, että se poliisina (ja todennäköiseeti myöd pankin toimijana) esiintynyt henkilö oli huijari ja sun rahat ei ole missään turvatilillä, vaan rosvottu.
Huokaus. Et ymmärtänyt aloitusta läpäksi.
Kauppaan pitäisi päästä, mutta kun ei saa tililtä rahaa . Minulla on kyllä palvelunumero, mutta sekään ei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt. Ei hän ollut mikään huijari, soitti poliisin numerosta. Miksi sinä minulle tuolla tavalla kirjoitat?
En minä mikään tyhmä sentään ole vaikka vanha olenkin.
Mutta hyvänen aika, miksi jotkut väittää että minua niin hyvin auttanut poliisi olisi huijari, hänhän auttoi minua, kun tililläni oli hämärää toimintaa. Voi teitä, miksi aina pitää ajatella toisista ihmisistä pahaa. Hän oli hyvin mukava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt. Ei hän ollut mikään huijari, soitti poliisin numerosta. Miksi sinä minulle tuolla tavalla kirjoitat? En minä mikään tyhmä sentään ole vaikka vanha olenkin.
Siinä on todennäköisesti muuten sama numero, mutta yksi numero vähemmän tai liikaa. Toivottavasti tämä on provo, muuten olet menettänyt rahasi. Mihinkään turvatilille ei tule ikinä siirtää rahaa.
0/5 trollaus
Huijarit veivät ikäihmisiltä lähes 90 000 euroa kolmessa päivässä houkuttelivat ikäihmisiä siirtämään rahat turvatilille
https://yle.fi/a/74-20045685
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009987003.html