Miksi naapurilla olisi oikeus
Huomautella tupakoinnistani?
Asumme uudessa kerrostalossa ja taloyhtiön säännöt sanovat, että on savutontaloyhtiö.
En polta kotona enkä parvekkeella vaan menen ulos tuohon ulko-oven edustalle. Tietyt naapurit silti huomauttelee tupakoinnista. Pahin on se naapur joka väittää etten saisi tupakantuppeja laittaa maahan kummallisesti ne tupakantumpit ovat tuosta ulko-oven edestä aina kadonneet (huoltomies varmasti siivoaa ne)
Suomessa ei ole lakia joka kieltää tupakoinnin tai tumppien heittämisen maahan.
Kommentit (45)
Onko roskaaminen rikos?
Rikoslain mukaan vähäinenkin ympäristön roskaaminen on rikos, josta seurauksena voi olla sadan euron suuruinen rikesakko. Vähäisellä roskaamisella tarkoitetaan esimerkiksi karkkipaperin tai tupakantumpin heittämistä maahan. Silti roskaamisesta määrätään rangaistuksia erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Onko roskaaminen rikos?
Rikoslain mukaan vähäinenkin ympäristön roskaaminen on rikos, josta seurauksena voi olla sadan euron suuruinen rikesakko. Vähäisellä roskaamisella tarkoitetaan esimerkiksi karkkipaperin tai tupakantumpin heittämistä maahan. Silti roskaamisesta määrätään rangaistuksia erittäin harvoin.
Kun ympärilleen katsoo, niin tarvetta sakottamiselle olisi.
Meillä on savuton taloyhtiö. Pihalle on määrätty yksi paikka missä saa vetää röökiä. Huolto toimittanut sinne röökituhkikset ja myös tyhjentää ne. Ite ollaan laitettu tuoleja ja pöytä.
Vierailija kirjoitti:
Peltinen lääkerasia, esimerkiksi maitohappobakteeri-rasia, on juuri sopivan kokoinen tumppiroskis taskussa pidettäväksi. En itse tupakoi ja luulenpa että tätä on turha edes ehdottaa tupakoitsijoille. Sen verran taukkia porukkaa useimmat ovat. Fiksut ovat jo lopettaneet.
Fiksut eivät ole koskaan alkaneet tupakoimaan
Minä olen isännöitsijään ollut muutamia kertoja yhteydessä ja ilmoittanut tupakoinnista taloyhtiön alueella. Sain ohjeeksi käydä huomattelemassa, että tupakointi on kielletty taloyhtiön alueella.
Eräs röökimuija otti puhelimen esiin ja aloitti minun kuvaamisen, ilmoitti minulle, että hän tekee minusta poliisille valituksen, koska häiritsen hänen elämistä.