Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin yhteydenpidon "ystävään" ja kylläpä tuntuu hyvältä

Vierailija
20.05.2024 |

Olen myös hänen parin lapsensa kummi. Lapset ovat jo isoja, nainen on siis teiniäiti ja silloin tutustuimmekin ja olemme olleet kavereita miltei 15 vuotta. 

Olimme ennen paljonkin tekemisissä. Jossain vaiheessa vaan havahduin, että tää ihminen ei tiedä mun elämästä juuri mitään. 

Minä tiedän hänen koko elämänsä, olen tavannut ja nähnyt hänen koko sukunsa, exänsä ja nykyiset, ja tiedän kaikki hänen elämänsä käänteet ja käännekohdat, ja kaiken mahdollisen. 

Jossain vaiheessa tajusin, ettei hän muista edes minun sisarusten nimiä, saatika, missä asun. Hän aina nähdessämme suurinpiirtein oksensi koko elämänsä syliini ja halusi kuuntelevan korvan. Kun oli minun vuoro puhua, hänen keskitys herpaantui ja alkoi aina "touhottaa" kaikkea muuta. Mun elämästä hän ei kysynyt oikein mitään, tai jos kysyi, ei sitä ensi kerralla mitään muistanut. 

Jaa a, no kyllähän minussakin vikaa on, kun tällaiseen oon omaehtoisesti suostunut. Sitä ei vaan ole tajunnut, kuinka ehkä yhdentekevä sitä on toiselle ollut. Nyt vasta päälle kolmikymppisenä on haalinut vain hyviä ystäviä ympärilleen ja kaikki muut on jäänyt. Ja hyvältä tuntuu! Paitsi tietysti kaveristani, joka ihmettelee, miksen enää ole hänen kuunteleva korvansa, jolle ei tarvi antaa mitää takaisin. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei halunnut "kuulustella" sinua, vaan halusi antaa sinun kertoa ihan mitä itse haluat.

Vierailija
2/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Joskus se helpottaa. Monesti odottaa että joku olisi todellinen ystävä tai kunnollinen tuttu, mutta ei oikein olekaan. On pakko irtautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoteen et saanut kerrottua ystävällesi missä asut? Eli istuit hiljaa ja kuuntelit kertomatta mitään itsestäsi? 

Vierailija
4/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei halunnut "kuulustella" sinua, vaan halusi antaa sinun kertoa ihan mitä itse haluat.

Yritetty on, turhaan. Kun aloin kertomaan omia juttuja, niin johan hän alkoi heti joko kaivaa puhelinta, siivoamaan, paimentamaan lapsia, jotain. Ei vain pysty keskittyä kuuntelemaan tai ei halua. 

Vierailija
5/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kertonut tuhansia kertoja, missä asun. Hän ei muista/tiedä siltikään. 

Vierailija
6/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätkin voivat olla erilaisia. Toinen puheliaampi, toinen hiljaisempi. Jotkun kyselevät enemmän, toiset eivät halua tungetella vaan odottavat, että toinen kertoo itse elämästään. Vaan eiväthän kaikki keskenään toimeen tule, vaikka olisivat miten samanlaisia.

Vierailija
7/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Olet aivan mahtava ihminen. Eihän ole järkevää käyttää aikaansa kuunnellakseen kaverin murheita vaikka olisi tärkeä hänelle. Tärkeää on se että sinä olet nyt vapaa ja voi jauhaa paskaa vauva palstalla tästä kaverista. 

Vierailija
8/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaverin muutaman päivän jälkeen.  Hän huudahti samat sanat kuin aikaisemmin.  Ei vissiin muistanut että olimme tavanneet.

Vierailija
9/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, itsekin olen ollut typerä. Tyhmä ihminen ei huomaa tällaista ja suostuu olemaan pelkkä kynnysmatto. Se olen ollut. En ole enää. 

On eri asia, jos ei nyt tarkalleen muista tietä/taloa, missä asuu, varsinkaan jos ei ole käynyt. Minä tiedän ja olen käynyt hänen 7 eri kodissa, kun usein muutti.

Hän ei koskaan halunnut tulla kylään luokseni ja olen asunut 10 vuotta samassa kodissa. Jossain vaiheessa silmät kirkkaana kysyi, missäs päin asun. Ei siis taloa, ei tietä, vaan kirkkaasti missä kaupunginosassa asustelen. Olen sen monta kertaa kertonut, muttei näköjään rekisteröi yhtään, mitä kerron hänelle. 

Vierailija
10/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis käynyt hetkeen kylässä, niin ei välttämättä tarkkaan muista taloa. "

Vierailija
11/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää jos kysellään vain mun asioista eikä omista puhuta mitään. Ikään kuin mun elämä on viihdykettä.

Vierailija
12/12 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää jos kysellään vain mun asioista eikä omista puhuta mitään. Ikään kuin mun elämä on viihdykettä.

Kyllä. Yleensä keskustelu on vastavuoroista, vaikkakin toinen voi olla puheliaampi ja toinen hiljaisempi. Aina näin ei ole, vaan voi olla, että toisella on todella suuri tarve tulla kuulluksi ja puhua pälpättää useita tunteja, ilman että siihen ehtii mitään välttämättä sanoakaan. Ap.