Lukiopaniikki alkaa nostaa päätään
Näyttää siltä että poikani ei pääse samaan lukioon kavereittensa kanssa. Miten nämä lukiohommat menee? Kun saa tietää mihin on ns päässyt, voiko tiedustella myös muista lukioista tilannetta? Esim jos on laittanut 3. Vaihtoehdoksi koulun johon ei haluakaan mutta saa sieltä paikan ja mielummin menisi vaihtoehtoon 4. johon keskiarvo myös riittäisi? Voiko hylätä paikan ja päästä vielä 4 vaihtoehtoon
Kommentit (12)
Miksi sä sitä stressaat? Eikö lapsesi itse hoida hakuhommat? Kavereita löytyy uudestakin koulusta.
Anna mä veikkaan, helikopterivanhempana hait lapsellesi myös kesätyöt?
Kysy kouluilta, kun ei täällä kukaan taida tietää.
Uudet koulukaverit on rikkaus. Muistaa vain pitää sitten entisiinkin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä sitä stressaat? Eikö lapsesi itse hoida hakuhommat? Kavereita löytyy uudestakin koulusta.
Anna mä veikkaan, helikopterivanhempana hait lapsellesi myös kesätyöt?
Ei välttämättä löydy. Kaverit parantaa lukiossa viihtymistä moninkertaisesti.
-eri
Rauhottelet vaan ja sanot, että hyvin se menee. Toki niitä paikkoja voi kesällä kysellä, mutta sitä ei kannata miettiä just nyt yhtään. Hienoa, jos pääsee johonkin. Älä yhtään lähde mukaan panikoimaan, vaan pysyt rauhallisena ja tyynenä.
Täällä ainakin täytyy ottaa se paikka vastaan, joka on ylimpänä toiveena ja johon pisteet riittävät. Jos siis pääsee 3. hakutoiveeseensa, ei voi mennä 5. hakutoiveeseensa, vaan 3. toivepaikka on otettava vastaan.
Miksi lapsesi ei laittanut 4. vaihtoehtoa kolmanneksi vaihtoehdoksi?
Vanha kaveriporukka ja bileily lukion ekalla saattaa myös heikentää tuloksia. T. Entinen lukio-opettaja
Jos sattuu olemaan tilaa, voi päästä. Muuten menee hakutoivejärjestyksen ja keskiarvon mukaan.
Kysytte rehtoreilta sitten valintojen selvittyä.
Ole enemmän kiinnostunut nuoren opiskeluasenteesta.
Uskon, että ainakin kaupunkiseudulla tarkat säännöt siitä, mikä paikka on otettava vastaan. Se on varmasti kerrottu hakuvaiheessa. Jos paikkoja saa vaihdella päivän mielialan mukaan, teinit vaihtavat lukiopaikkoja joka päivä. Ei sellaista rulettia pysty kukaan pyörittämään.
Up