Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säilytätte passia matkalla ollessanne?

Vierailija
20.05.2024 |

Hotelliin ei kuulemma uskalla jättää edes tallelokeroon ja jos se jossain olkalaukussa on, niin se on helppo varastaa samalla kuin laukkukin. Miten toimitte?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökortti on lompakossa.

Vierailija
22/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulostan kopioita sivusta, jossa näkyvät tietoni, mutta en tosiaan tiedä missä itse passi kannattaa säilyttää. Jotkut kai säilyttävät aina pussissa, jonka saa paidan alle, mutta mietin mitä nämäkin sitten tekevät jossain rantalomalla (itse en kyllä sellaiselle ole lähdössä). Lisää kommentteja, kiitos :)

ap

Ootko mies vai nainen ja missä lomailet?

Olen nainen, lähdössä ryhmämatkalle (myös mieheni mukana) ja on tuttu ja turvallinen opas ja kohteena Pohjois-Italia. Ei mitään erityisiä vaaran merkkejä, mutta jotenkin yhtäkkiä vain havahduin siihen, että olen aina matkoilla kuljettanut passia olkalaukussa ja tuntuu, että kovin on helppo varastaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallelokerossa/kassakaapissa niin himassa kuin matkoilla. Jos ei majoituspaikassa ole sellaista niin käsilaukussa tai matkalaukussa.

Vierailija
24/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulostan kopioita sivusta, jossa näkyvät tietoni, mutta en tosiaan tiedä missä itse passi kannattaa säilyttää. Jotkut kai säilyttävät aina pussissa, jonka saa paidan alle, mutta mietin mitä nämäkin sitten tekevät jossain rantalomalla (itse en kyllä sellaiselle ole lähdössä). Lisää kommentteja, kiitos :)

ap

Olen nainen, lähdössä ryhmämatkalle (myös mieheni mukana) ja on tuttu ja turvallinen opas ja kohteena Pohjois-Italia. Ei mitään erityisiä vaaran merkkejä, mutta jotenkin yhtäkkiä vain havahduin siihen, että olen aina matkoilla kuljettanut passia olkalaukussa ja tuntuu, että kovin on helppo varastaa.

ap

Tarvitseeko tuolla edes passia? Toisessa EU-maassa?

Vierailija
25/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shortsien reisitaskussa se pilkottaa. Samassa taskussa on myös lompakko ja tasku ei mahdu kiinni. Jossain Kreikassa baarissa on sitten helppoa kännissä kaivaa esiin.

Vierailija
26/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ikä ja kuppikoko 🙂

Vierailija
27/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat puhelimessa, EU-maissa matkatessa ei edes passia tarvitse, mutta aina se mukana on ja olen sitä huoneen yöpöydän laatikossa pitänyt.

Vierailija
28/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaroiden välissä.

Vierailija
29/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla ainakin kreikassa hotellit keräsi passit ja pitivät lokerikossa respan takana. Avoin lokerikko. Helppo varastaa. Pakko oli antaa. 

Vierailija
30/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä povitaskussa.

Vierailija
31/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilytän mini-grip pussissa aina.

Typerintä mitä olen kuullut. Miksi säilytät sitä mini-grip pussissa?

Se voi kastua vesisateessa. Korona voi tarttua passiin. Oletko käynyt koskaan metsässä? Vaikuttaa, siltä että olet aina siellä kerrostaloasunnossa.

Vierailija
32/48 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötäröllä pussukassa vaatteiden alla.

Vierailija
33/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kerro.

Vierailija
34/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin kerran yhdellä ulkomaanmatkalla niin käsilaukun vartiointiin ja sen puristamiseen kainalossa, että päätin etten enää matkusta minnekkään. Nykyään vielä lisänä puhelin, joka ei mihinkään pikkulaukkuun edes mahdu. 

Vierailija
35/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele epämääräisissä maissa niin yleensä pidän sitä vaan mukana.

Vierailija
36/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulapussissa paidan alla tai käsilaukussa jos pitää ottaa mukaan, esim risteilyillä ne on oltava maissa mukana. Uskallan kyllä jättää hotellin tallelokeroonkin.

Vierailija
37/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielen alla.

Vierailija
38/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulapussissa paidan alla tai käsilaukussa jos pitää ottaa mukaan, esim risteilyillä ne on oltava maissa mukana. Uskallan kyllä jättää hotellin tallelokeroonkin.

paidan alla kaulaan ripustettavassa passipussissa ja passin ympärillä vielä muovisuoja sen kostumisen välttämiseksi. tämä on ainakin itselläni toiminut hyvin vuosia työni vuoksi eri puolilla maailmaa matkustaessa. passipussissa vielä oma tasku varalla olevalle toiselle luottokortille.

Vierailija
39/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuullut paljon typerämpiäkin juttuja. Itse kuljetan passia läppärilaukussa, jos olen työmatkalla. Ei varmaan paras paikka, jos se läppärilaukku voisi kiinnostaa varkaita.

Vierailija
40/48 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei se kastu? Itselläni on aina pussissa, riippuen paikasta, rahat ja passi esim. rahavyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi