Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roihuvuori asuinalueena?

Vierailija
20.05.2024 |

Minkälainen alue on olla ja elää? Luontoa ainakin riittää ympärillä. Aikuiselle pariskunnalle onko sopiva? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Idän slummi alkaa heti Kulosaaren jälkeen. Katsele vastakkaiselta suunnalta, esim. Munkkiniemi.

Vierailija
2/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuoressa on paljon merkitystä sillä, missä talossa asunto on. Jokatapauksessa paljon mainettaan parempi alue. Ehdottomasti parempi kuin kantakaupunki, Jätkäsaari, Kalasatama, Pasila tai Postipuisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kulkuyhteydet, luontoa. Aikuisille oikein hyvä, ehkä en lasten kanssa sinne muuttaisi.

Herttoniemen vanha puoli ja Kulosaari olisivat alueita joilta itse katselisin jos olisin muuttamassa. Edellisen mainitsema Munkkiniemi myös mutta se on aika paljon kalliimpi alue. 

Vierailija
4/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mitä muita kohtuuhintaisia alueita on joiden lähellä olisi reilusti luontoa? Kulkuyhteydet pitäisi olla hyvät myös. 

Vierailija
5/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä kommentteja ensimmäiset. Ala-Roihuvuori on arkkitehtonisesti verrattavissa Etelä-Haagaan, sillä lisäyksellä, että aluetta peittää 180 astetta meri ja aluetta ympäröi upea luonto kirsikkapuistoineen. Roihuvuoressa on todella hyvät palvelut: ompelimo, pyöräkorjaamo, kulttuurikahvila, todella tasokas K-Market ja uudistettu Alepa, kampaamoita ja kauneushoitoloita. Alueella sijaitsee arvostettu Itä-Helsingin Musiikkiopisto. Alueella on paljon lapsia ja upea 50-luvun leikkipuisto. Saman tyylinen kuin Kumpulan leikkipuisto Intia. Julkiset ovat myös loistavat. 

Vierailija
6/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mitä muita kohtuuhintaisia alueita on joiden lähellä olisi reilusti luontoa? Kulkuyhteydet pitäisi olla hyvät myös. 

Riippuu mihin hyvät kulkuyhteydet julkisilla tarvitsette. Vanha Vuosaari on yksi turhaan haukuttu alue. Myllypurosta ei ole hirveästi itsellä kokemuksia, mutta tiedän, että aluetta on siistitty ja kehitetty viime vuosina. Toki ruokajakelu ja iso terveysasema tuo mukanaan myös ongelmia. 

Vierailija
7/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Roihuvuoressa on parasta 50- ja 60-lukujen arkkitehtuuri, meren läheisyys sekä yhteisöllisyys. Vapaaehtoisvoimin pyöritetään hanamia, kirjamessuja, vappupiknikiä ja muita tapahtumia. Myös kirjastossa on jatkuvasti tapahtumia, kuten supersankaripäivä lapsille ja lukuretriitti aikuisille. Livemusiikin ystäville on joka viikko tarjolla keikkoja Hard Rock Housessa ja Riossa.

Vierailija
8/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuoressa on ihania vanhoja pihoja. Isoja puita. Paljon vihreää. Hyvät liikenneyhteydet.

Paljonhan riippuu missä tarkalleen asut mutta kyllä Roihuvuoressa asuisin ihan mielelläni.

Ja nämä itä Helsingin haukkujat. Idässä on todella paljon kivoja alueita. Itse asun idässä tosi rauhallisella alueella jossa on luontoa aivan vieressä. Kymmenen vuotta olen asunut eikä ongelmia ole ollut.

Vierailija
9/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori on viihtyisä paikka. Paljon puistoa, merenrantaa ja kivoja kulttuuritapahtumia. Siellä myös asuntokauppa vanhoissa taloissa on käynyt hyvin, asunnot ovat varsin suosittuja.

Vierailija
10/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tänä keväänä ensimmäistä kertaa Roihuvuoressa ja olin todella vaikuttunut. Kaunista arkkitehtuuria, ihania isoja pihoja, lapsia juoksenteli pihoilla. Lähellä oli myös ranta ja iso urheilupuisto. Tuntui ihan aikamatkalta vuosikymmenten taakse. Oli todella idyllistä. Olin siis päivällä ja kaikkialla oli rauhallista, illasta en toki tiedä.

Vierailija
11/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori on nostanut suosiotaan ns. luovan luokan keskuudessa. Eli kolmekymppiset perheelliset tieto-/taideihmiset ovat löytäneet sieltä vielä kohtuuhintaista asumista. Tämä on nostanut alueen profiilia akateemisempaan suuntaan, mutta edelleen on rentoa ja yhteisöllistä.

Vierailija
12/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori on oikeasti varmaan parhaita Helsingin asuinalueita. Luontoa ja rantaa on, mutta myös keskustaan pääsee todella äkkiä tarvittaessa. Roihuvuorella on huono maine sen takia, että on muutama kaupungin kerrostalo, joissa asuu ongelmaväkeä.

Vierailija
13/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalo tietysti. Kulkuyhteyksien pitäisi viimeistään olla kunnossa 2027.

Jos rohkeutta riittää, Myllypuron ja Kontulan liepeillä riittää luontoa, sekä myös Vuosaaren suunnalla. Stadihan nyt on enimmäkseen skutsia kantakaupungin ulkopuolella.

Vierailija
14/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puotila ja vanha Herttoniemi.

Vierailija
15/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roihuvuoressa on ihania vanhoja pihoja. Isoja puita. Paljon vihreää. Hyvät liikenneyhteydet.

Paljonhan riippuu missä tarkalleen asut mutta kyllä Roihuvuoressa asuisin ihan mielelläni.

Ja nämä itä Helsingin haukkujat. Idässä on todella paljon kivoja alueita. Itse asun idässä tosi rauhallisella alueella jossa on luontoa aivan vieressä. Kymmenen vuotta olen asunut eikä ongelmia ole ollut.

Itse olen asunut 11 vuotta Itä-Helsingissä. Sinä aikana olen nähnyt oman kotitalon pihamaalla 2 kertaa poliisiauton, mielestäni todella vähän. Kerran olen joutunut silminnäkijäksi pahoinpitelyyn. Ja tuosta 11 vuodesta olen 7 vuotta tehnyt töitä, joiden vuoksi on tullut liikuttua ympäri Itä-Helsinkiä eri vuorokauden aikoina. Paljon ikävääkin toki tapahtuu,  mutta aivan turhaan yleisellä tasolla merkataan. Toisaalta hyvä, että alue ei muutu näiden negatiivisten ihmisten myötä yhdeksi ankeuden pesäksi.

Vierailija
16/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnoissa on hyvät pohjat, mutta olen kuullut äänieristysten olevan huonot. Joskus mietin asunnon ostoa Roihuvuoresta, joten monissa asuntoesittelyissä kävin. Luonto on upea ja pihat suuria. Hyvä yhteydet joka puolelle, Itis lähellä, mutta ei liian lähellä. Itse asun Keski-Vuosaaressa, ja tätä voin suositella, asuntojen hinnat ovat matalammat, ja alueena jopa Roihuvuorta rauhallisempi, koska täällä ei ole kuin ne pari lähikapakkaa vanhalla ostarilla.

Vierailija
17/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. Idän slummi alkaa heti Kulosaaren jälkeen. Katsele vastakkaiselta suunnalta, esim. Munkkiniemi.

Kulosaarta idemmästä löytyy myös miljoonakämppiä mm. Tammisalosta, Jollaksesta ja Marjaniemestä.

Vierailija
18/24 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puotila ja vanha Herttoniemi.

Länsi-Herttoniemi on aika hintava alue.

Vierailija
19/24 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Vierailija
20/24 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Arhinmäki kävi juuri Roihuvuoressa: