Mies ei osallistu kotitöihin. Muka-syy: Kun mä hoidan tän meidän kiinteistön 🤯🤯🤯
Mielelläänhän miehet korjaa ja laittaapaikkoja, leikkaa nurmikot ja puuhastelee auton kanssa, esim renkaitten vaihto. Vähän niinkuin me naiset tykätään shoppailla ja käydä hoidoissa.
Ei nää harrastukset ole mikään syy olla osallistumatta kotitöihin. Jako miesten ja naisten töihin on niin vanhanaikaista.
Mut mun mies 36 vee ei tajuu tätä. Ei voi imuroida kun pitää avata joku sadevesi viemärin tukos??!!?
Kommentit (32)
Ai että mä nauran av-mammoille ja heidän apinamiehilleen.
Jako on reilu, jos jaetaan työt niin, että katsotaan miten pitkään niihin menee aikaa.
Esim. rännien putsaus ainakin meillä vie noin tunnin keväisin ja toisen tunnin syksyisin. Ajallisesti vastaa siis kahta kevyttä viikkosiivousta (eli imurointia, moppausta ja pölyjen pyyhintää). Auton renkaiden vaihtamiseen menee noin 30 minuuttia keväisin ja talvisin, joten tämä vastaa kahta kylpyhuoneen siivousta. Nurmikon leikkaamiseen menee aikaa suurinpiirtein saman verran kuin siihen, että valmistaa aterian perheelle. Lumitöiden kanssa sama, meillä toinen menee pihalle lykkimään lumia ja toinen laittaa sillä aikaa ruokaa.
Älä nyt ainakaan lisäänny sen kanssa, ei se pihatöiltä ehdi kuitenkaan lapsia hoitamaan...
Kerro miehelle että kuulostaa että asutte kamalassa murjussa, jota pitää rempata joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Kerro miehelle että kuulostaa että asutte kamalassa murjussa, jota pitää rempata joka päivä
Ja varmaan autokin on yksi romu em. syistä
Et kuulosta naiselta kun eka kiva keksimäsi asia on shoppailu. Tunnetko edes naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet kotitöitä vain silloin kun mieskin tekee jotain. Tai sovitte että vaihdatte rooleja. Yleensä se ei kuitenkaan miehille käy.
Tuo että sinäkin teet yhteisen talouden eteen jotain niitä päivinä kun hänkin tekee. Se on selkeää.
Asettelet kukkia, koriste-esineitä, valitset verhoja ja vaihtelet niitä ja mies ei tee mitään, mitä sinun mielestäsi pitäsi tehdä ja kuinka olet määrännyt ne työt tehtäväksi.
Vaimi ei halua osallistua kotitöihin. Syy: "minä hoidan puutarhaa ja hankin kauniita koriste-esineitä kotiin"
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tienaa ja maksaa kaiken ja hoitaa ns miesten työt . Minä teen ruuat sekä miehelle eväät töihin , siivoan , käyn kaupassa , pyykkään ja hoidan miestä ja kotia sekä pidän ulkonäöstäni huolta .
Tuo työjako kävisi mullekin enemmän kuin hyvin!
Sikäli mikäli mun ei oikeasti tarvitsisi käydä palkkatöissä ja mulla olisi käytettävissä samalla tavalla (miehen tienaamaa) rahaa kuin mitä käyttäisin normaalisti omaa rahaa. Mutta kun se peijjakas tienaa vähemmän kuin minä.
Yksi pitkän parisuhteen salaisuus on autotalli, jonne mies pääsee välillä puuhastelemaan ja antaa molemmille omaa aikaa.
Miksi nainen on miehen kanssa joka ei tee kotitöitä?