Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa hermot mennä tähän työnhakuun!

Vierailija
19.05.2024 |

En ole edes työtön, vaan työpaikkaa yritän vaihtaa, koska alan saada tarpeekseni nykyisestä työpaikasta.

Olen lähettänyt yli 20 hakemusta, myös avoimia ja yhteenkään niistä ei ole edes viitsitty vastata että "kiitos, mutta valmintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun". Onko hakemukseni todellakin niin huonoja? Vai eikö töitä oikeasti ole tarjolla?

Yhtä pelleilyä tämä töiden haku.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 hakemusta ei ole edes kovin paljon...kun liikutaan kolminumeroisissa luvuissa, voi sanoa oikeasti hakeneensa töitä.

No ei sinänsä. Ennen tätä nykyistä työtä lähetin lähemmäs 200 hakemusta, ennenkuin tärppäsi. Kyse on ihan duunarityöstä. 

Ap

Vierailija
22/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole tarpeeksi tarjolla, itse muutin 10 v sitten lähiulkomaille siitä syystä, enkä ole katunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku osoittaa minulle palkkatyön? Kukaan ei ole tarjonnut työtäkään. Olisin valmis vastaanottamaan työn. Mihin voin tulla vastaanottamaan?

Vierailija
24/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se pelle olet. Osaava ihminen on aina haluttu ja aina saa työpaikan kun haluaa. 

Menehän nyt tutustumaan työpaikkatarjontaan. Löytyy te-toimiston avoimista työpaikoista. Siellä on kaikenlaisia haun rajausvaihtoehtoja, joilla voi tarkastella tilannetta. Pikku harjoittelulla opit ehkä käyttämään.

Vierailija
25/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain viestintäsuunnittelijaksi. Vain 571 hakijaa.

Minä hain myyjäksi. Yli 700 hakijaa.

Täällä myös, yli 600 hakijaa Prismaan 37,5h/viikko käyttötuoteosastolle.

Vierailija
26/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 hakemusta ei ole edes kovin paljon...kun liikutaan kolminumeroisissa luvuissa, voi sanoa oikeasti hakeneensa töitä.

No ei sinänsä. Ennen tätä nykyistä työtä lähetin lähemmäs 200 hakemusta, ennenkuin tärppäsi. Kyse on ihan duunarityöstä. 

Ap

Suhteet, suhteet ja vielä kerran suhteet-näillä saadaan työpaikka tämän päivän Suomessa jossa on kuulema työvoimapulaa.

Vierailija
27/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja ei ole tarjolla koska yritykset eivät tarvise osaajia.

Koodaamista ja paskaduuneja on toki aina tarjolla.

Vierailija
28/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edellisessä työpaikassa 19 vuotta. Lähes koko ajan (ainakin 17v) hain uutta työpaikkaa, välillä oli vuodenkin tauko, mutta periaatteessa koko ajan katsastelin tarjontaa. Pääsin aika usein haastatteluunkin ja jopa toiselle kierrokselle mutta ei vain tärpännyt.

Viimein kesällä 2021 tärppäsi. Olin jo 58v ja ajattelin, että tämä on epätoivoinen yritys mutta yritetään. Silloin alkoi olla vaihtoehtoina uusi työpaikka tai itsemurha.

Jossain haastattelussa kysyttiin, että mikä on saanut sinun viihtymään tuolla niin pitkään. Oksetti. Oikea vastaus olisi ollut se, että kun en ole päässyt muuallekaan. 

Vierailija
29/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi auto, niin ajelisin autolla sitten.

Vierailija
30/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko sinun alallasi ei ole töitä tällä hetkellä tai sitten hakemuksissasi on jotain vikaa.

Tai sitten olet liian vanha. Oletko yli 50- vuotias?

Vierailija
31/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole enää edes työvoimapulaa ( lue halpatyövoimapula).

Nyt keskitytään työmarkkinauudistuksiin (lue työmarkkinaheikennykset).

Joista tärkein on paikallinen sopiminen (lue työnantajan sopimuspohja).

Vierailija
32/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut töitä moneen vuoteen. Olen töissä, niin ei ole ollut tarvetta.. Tänä keväänä olen laittanut muutaman työhakemuksen lähihoitajan tehtäviin. Ajatuksissa siis työtehtävän vaihtaminen. 

Ei ole tullut kutsua haastatteluun, mutta viesti kylläkin sähköpostiin kiitos.... 

Media antaa ymmärtää, että lähihoitajista on pula, mutta todellisuudessa en monipuolisen osaamisen avulla päädy edes haastatteluihin. 

Onneksi on hyvä työpaikka tällä hetkellä, mutta olen hämmentynyt..

Vierailija
33/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suhteet, suhteet ja vielä kerran suhteet-näillä saadaan työpaikka tämän päivän Suomessa jossa on kuulema työvoimapulaa.

Millä helvetillä niitä suhteita luodaan, jos ei saada sitä ensimmäistäkään työpaikkaa?

Vierailija
34/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se työnhaku on tällä hetkellä. Harmi. Tämän hallituskauden aikana piti jo tulla 100 000 uutta työpaikkaa. Vaan kuinkas kävikään; 50 000 työpaikkaa lähti pois.

Vierailija
35/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millä helvetillä niitä suhteita luodaan, jos ei saada sitä ensimmäistäkään työpaikkaa?

Jokaisella on suhteita...isi, äiti, sisko, veli, serkku, naapurin kummin kaima, srk (tämä on sitä parasta suhderyhmää)

Vierailija
36/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nyt palkkaa. Ne odottaa paikallista saneöua ja sitten vasta tsrjoaa loistavia työsopimuksia 

Vierailija
37/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei vain ole huolimatta tästä työvoimapula bluffista, eikai siinä tsemppiä hakuun ja toivotaan että lykästää!

Vierailija
38/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se pelle olet. Osaava ihminen on aina haluttu ja aina saa työpaikan kun haluaa. 

Olet väärässä. Asia on niin, että kuka tahansa sairas, juoppo, työtön ja ruma saa työpaikan, kunhan vain MENEE TÖIHIN. Tämä on palstatotuus. Ei tarvitse olla haluttu. 

Vierailija
39/39 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jokaisella on suhteita...isi, äiti, sisko, veli, serkku, naapurin kummin kaima, srk (tämä on sitä parasta suhderyhmää)

Mitä sitten? Suhteet eivät tarkoita, että heidän työpaikoissaa on tarvetta juuri sille työtä kysyvälle. Minun työpaikalle ei ole otettu ketään yli viiteen vuoteen. Vaikkei kaikkialla olisi näin huono tilanne, niin putkimies ei silti saa hommia sairaanhoitajana, ei toimistosihteerinä eikä puhelinvaihteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi