Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkään naisen parrankasvu

Vierailija
18.05.2024 |

Onko normaalia vai hirsutismia?   Vai  miehekäs jo alunperin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyppäset aina pois kun ilmestyy, niin pikkuhiljaa karvat lakkaavat kasvamasta.

Kuinka kauan sitä pitää odottaa, kun on nyppinyt kulmista hajakarvoja yli 30 v ja aina ne kasvavat takaisin?

Monille, jotka nyppivät kulmakarvansa siittiöiden muotoon 30 vuotta, kulmakarvat eivät enää kasvaneet takaisin.

Itse olen nyt 10 vuotta nyppässyt parta- ja viiksikarvoja ja ne ovat muuttuneen vauvakarvoiksi, jotka eivät erotu. Vain 3-4 jatkaa kasvuaan tukevampina. 

Vierailija
22/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä kuusikymppisellä naisella on mustia, paksuja sentin pituisia jouhia muutama leuassa. Miksi ei aja tai nypi niitä pois. Ällöttävää joutua niitä palaverissa katsomaan. Menee asia kokonaan ohi, kun huomio kiinnittyy tähän etovuuteen. En ole muilla saman ikäisillä vastaavaa nähnyt.

Hän on varmaan kaukonäköinen, eikä näe niitä itse. Toki voisi pluslasit päässä hyvässä valossa joskus kasvojaan katsella. Toki hänellä voi olla myös kaihi, joten ymmärrystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sitä pitää odottaa, kun on nyppinyt kulmista hajakarvoja yli 30 v ja aina ne kasvavat takaisin?

Kuinka kauan menee että alapääkarvoista pääsee eroon? Sanotaan ettei vanhana karvat kasva alapäässä, mutta edelleen joudun viikoittain raakkaamaan sekä kainalot että alapään. T. Viisikymppinen

Raakkaamalla karvat näyttävät tuuhenevan, kun kaikki kasvavat yhtä aikaa. Vahaamalla karvan kasvu ajan myötä heikkenee. 

Vierailija
24/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom, kulmakarvojen kasvu ei ole niin hormoniriippuvaista kuin parran kasvu. Mulla on kulmakarvat vähentyneet, samoin säärikarvat. Partaa alkaa tulla ja häpykarvat ovat voimissaan, mutta hiukset heikkenevät.🤣

T. 75 v

Vierailija
25/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsestäni.  Muilla sisarillani ei ole, he ovat lapsettomia. Minulla on lapsia ja nyt myös parta vanhana.   En ole koskaan ollut  tyypillinen nainen, enemmän  miehen kalakaveri.

"enemmän  miehen kalakaveri" = eli homo 

Vierailija
26/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin jälkeen alkoi tulla karva sinne tänne kasvoihin. Nyt niitä on leuassa ja kaulalla jo satoja joten ajan partani kuten mies, vähintään kerran päivässä. Uutena on viiksien kasvu.  Nyppimään kun lähtee niin siinä menee koko päivä. Munasarjoissa ei ole mitään vikaa eikä ole testot koholla, ihan on täysin normaalit jopa viitearvojen alarajaa lähellä. Minä vain olen karvainen.

Vierailija
27/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan menee että alapääkarvoista pääsee eroon? Sanotaan ettei vanhana karvat kasva alapäässä, mutta edelleen joudun viikoittain raakkaamaan sekä kainalot että alapään. T. Viisikymppinen

Jossain luki, että harvalla kuuskymppisellä kasvaa enää kainalokarvat. Tiedä sitten totta vai tarua.

Vierailija
28/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi harmaantua alapään karvat pari vuotta sitten, nyt ne on alkaneet harventua ja ikää on 46v Vaihdevuodet alkaa olla siinä pisteessä, että kiertoväli on 3-7 viikkoa ja pahin tuntuu olevan jo ohi, esim hormonaalista migreeniä ei ole kovin kummoista ollut enää kuukausiin kun ne oli vielä pari vuotta sitten täysin työkyvyn vieviä ja lamaannuttavia. Eli eiköhän se siellä vaihtareiden loppuvaiheessa ala jotenkin näkyä. Minulla karvat tuntuu siirtyvän alapäästä kasvojen alueelle, jossa myös partakarvat alkaneet harmaantua jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
29/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsestäni.  Muilla sisarillani ei ole, he ovat lapsettomia. Minulla on lapsia ja nyt myös parta vanhana.   En ole koskaan ollut  tyypillinen nainen, enemmän  miehen kalakaveri.

"enemmän  miehen kalakaveri" = eli homo 

???? Voiko nainen olla homo jos on miehen kanssa avioliitossa ja synnyttänyt tälle lapsia?

En ymmärrä näitä nykyajan metkuja.   Verkoilla käyminen tai pilkkiminen on yhtä kuin homous?

Vierailija
30/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki, että harvalla kuuskymppisellä kasvaa enää kainalokarvat. Tiedä sitten totta vai tarua.

Aloittajan intiimejä paljastuksia,  kainaloista hävisi  ensin karvoitus,  alapää harventunut,  tukka ohentunut  mutta parta rehottaa.  Ja jörökarvat kulmakarvoissa.   Yhden nenäkarvankin olen poistanut.

Vierailija
31/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasvaa vaaleaa haitukkaa vaikka nuori olen. Luulin että se on ihan normaalia?

Ehkä sekin, onhan ihossa karvoja.  Mulla ei nuorena ollut parran alueella mutta nyt on, saksiminen vaan jouduttaa.  Osa on mustia karvoja, olin tummatukkainen ,  osa harmaita karvoja.  En enää ole turhamainen kauneuden suhteen mutta haittaavia.  Ap.

Normaalia ainakin niin pitkään, kun pärjää pinseteillä. Sitten voi olla syytä huolestua, jos tarvitsee parranajokonetta enemmän kuin miehensä.

Vierailija
32/32 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä karvoja vanhemmiten tulee, mutta itselläni on jo nuoresta ollut vahva karvankasvu, koska hiukseni ovat todella paksut. Kampaajan mukaan mulla on kolmen ihmisen hiukset ja kyllä myös säärikarvatkin... Siksi olen käynyt laserissa poistamalla ne kaikki. Leuan piikit käyn poistamassa noin kolmen vuoden välein, niin ei tarvitse nyppiä. Laser tuhoaa juuren pysyvästi, mutta uusia kasvaa. Leuan käsittely ("pieni leuka") maksaa alle satasen Pihlajalinnassa Pikku-Huopalahdessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi