Siis miten poruikoilla on varaa istua terassilla päivät pitkät hörppimässä 9 euron tuoppeja??
Ja punaisesta naamasta todellakin näkyy että tuntikauseja ollaan vietetty.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole persaukisia.
Joo, ne on vaan pervopersuja, jotka ryyppää yhteiskunnan rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
No ei töissä käyvillä ole aikaa terassilla istua kovinkaan usein.
Vierailija kirjoitti:
Mellunmäessä tuoppi on reilu 3e.
Työttömät vetelee tuoppeja, joista ravintola ei tili veroja, näin se homma pyörii!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen itse samaa. Enkä nyt puhu työssäkäyvistä vaan siitä kantaporukasta, joka lähikuppilasta löytyy joka kerta vaikka itse tulee käytyä viitisen kertaa vuodessa. Voisin tietysti itsekin valita käyttää rahani juomiseen, mutta paljosta muusta pitäisi kyllä luopua siinä tapauksessa.
Entisiä työssäkäyviä jotka realisoivat omaisuuttaan pikkuhiljaa. Auto, kesämökki ja omistusasunto lihoiksi niin taas on varaa istua kaljalla aika pitkään.
Ihmiset käyvät töissä ja eivät tee lapsia. elämä on valintoja. mitä se haittaa jos kesällä kasvot punottaa auringosta.
Olen keskituloinen sinkkuihminen ja mietin samaa. Järjestöntä ryystää kympin tuoppeja jossain kuumassa asfalttikarsinassa. Itse ostan Alkosta viinin ja juon jossain kauniilla paikalla , vaikka rannalla. Ei tarvi kuunnella kännisten örinää ja nähdä rumia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä jotka käyvät töissä. Mitä se tukiensaajalle kuuluu kuka mitäkin hörppii ja missä istuu. Istu sä kotonas ja valita tällä palstalla.
Älä höpise omiasi, läski. Täällä just valitetaan toisessa ketjussa, ettei palstan töissäkäyvillä valailla ole varaa ostaa jäätelöä kiskalta (siis sitä kolmen pallon jäätelöä, yksi pallohan ei teille riitä). Mene lenkille, älä terassille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisivat kaupasta ja menisivät etsimään hyvän istumapaikan.
Julkisella paikalla ei saa juoda. Ellei sitten ole siihen soveltuvat paikat, kuten terassit.
Puistoissa saa jos menee sanan piknic alle. Eli jos ei riehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä jotka käyvät töissä. Mitä se tukiensaajalle kuuluu kuka mitäkin hörppii ja missä istuu. Istu sä kotonas ja valita tällä palstalla.
Älä höpise omiasi, läski. Täällä just valitetaan toisessa ketjussa, ettei palstan töissäkäyvillä valailla ole varaa ostaa jäätelöä kiskalta (siis sitä kolmen pallon jäätelöä, yksi pallohan ei teille riitä). Mene lenkille, älä terassille!
miksi pitäisi mennä lenkille? minä ainakin menen terassille, niin kaunis ilma täällä helsingissä. kippis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla ei saa juoda. Ellei sitten ole siihen soveltuvat paikat, kuten terassit.
Miten niin ei saa? Ei kannata keksiä omia lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen itse samaa. Enkä nyt puhu työssäkäyvistä vaan siitä kantaporukasta, joka lähikuppilasta löytyy joka kerta vaikka itse tulee käytyä viitisen kertaa vuodessa. Voisin tietysti itsekin valita käyttää rahani juomiseen, mutta paljosta muusta pitäisi kyllä luopua siinä tapauksessa.
Entisiä työssäkäyviä jotka realisoivat omaisuuttaan pikkuhiljaa. Auto, kesämökki ja omistusasunto lihoiksi niin taas on varaa istua kaljalla aika pitkään.
Tuo jo hieman ikääntynyt porukka saattaa hyvinkin tehdä noin. Eivät edes haaveile pitkään elämisestä. Kalja saattaa olla hyvin pitkälle ainoa lohtu, ehkä muutama kaveri siinä.
Kandee ottaa laukkuun mukaan tarvittava määrä pulloja. Vessassa käydessä voi sitten huomaamatta täydentää tuoppia. :)
kaduilla ei saa juoda, olen saanut julkijuopottelusta sakot.
puistoissa saa, jos on nätisti viltit ja systeemit.
Vierailija kirjoitti:
He eivät kärsi peräsuolen laskeumasta, joten varaa on juoda.
Peräsuolenlaskeuma kirjoitetaan edelleen yhteen, senkin matkija.
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei töissä käyvillä ole aikaa terassilla istua kovinkaan usein.
Mistä tiedät mitä työtä tekevät ja millaisilla vuoroilla.
Moni koneenhoitaja tekee 2-3 päivänä viikossa 12 tuntisen päivän, muun ajan ovat vapaalla. Vaikkapa siellä terassilla. Ja palkka on useita tonneja kuussa.
Joku yrittäjä taas voi mielensä mukaan valita päivät ja vuorokaudenajan milloin työskentelee. Eivät tietenkään kaikki.
Muitakin ammatteja on, jotka tehdään esim osittain viikonloppuna (ravintolat+ majoituspalvelut), ja arkisin pääsee terdelle.
Laivalla työskentelevät henkilöt voivat olla 2 viikkoa laivassa, 2 vapaalla. Jotkut kuukauden vuoroissa.
Kyllä minulla on varaa. Tuoppi maksaa 1.25 omalla terassilla. Tuossa seinän takana on cooleri jossa on kylmää olutta. Kaupasta vaan ostan kopan ja tuon kotiin omalle terassille tai laitan kylmä cooleriin. Harvoin oikeesti käyn jossain baarin terassilla keskustassa, viimeksi kävin varmaan 4 vuotta sitten baarin terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, kai sitä nyt normaali ihmisellä on varaa jos ei ole mikään köyhälistön paska.
Köyhälistön paska? Määräytyykö sun kaveripiirikin kuka on arvokas ja kuka täys paska , rahatilanteen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä käy pissalla? Sen takia en tykkää pussikaljoitella.
Täällä lorotellaan puskiin kun ollaan meren äärellä kesäisin, ei ole yleisiä vessoja siellä rannalla vaikka tätä markkinoidaan merellisenä kaupunkina. Kumma kun ei kesäksi tuoda sellaisia siirrettäviä huusseja.
Me oltiin ystävän kanssa Espalla. Laitoin eilen kuihuviiniä jääkaappiin.
Repussa viltti, 2 shampanjalasia ja 2 pulloa. Kupla otsassa mentiin, kun pullot oli tyhjät, Stockan vessan kautta kotiin