Kulkeeko aika nykyisin nopeammin?
Avatkaa kellosovellus puhelimestanne ja seuratkaa sekuntien kulumista. Nehän menevät ihan älytöntä vauhtia nykyisin. Mitä on tapahtunut?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Haistele sormiasi
Miksi?
Vanhetessa kokemus ajankulusta nopeutuu, eli olet tullut itse hitaalla käyväksi kääväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhetessa kokemus ajankulusta nopeutuu, eli olet tullut itse hitaalla käyväksi kääväksi.
Ei pidä aina paikkaansa. Minulla psykologinen aika meni nuorempana paljon nopeammin, kun oli enemmän tekemistä. Nykyään tuntuu välillä siltä, että psykologinen aika pysähtyy paikalleen. Kellonaika, ainut fyysinen aika, joka on olemassa, on toki määritelmällisesti aina vakio.
Joo katso taaksepäin,kerro koska Irwin Goodman kuoli,niin niin yllätyt kuinka monta vuotta siitä on ,entä Lordin euroviisuvoitto.....aivan se ei ollut eilen.Aika on varas ja niinkuin laulunsanoissa viisaasti sanotaan aika kulkee lailla pyövelin.
Aika kulkee sinulle sitä nopeammin mitä vanhempi olet
Vierailija kirjoitti:
Olen tismalleen samaa mieltä. Lapsena ja nuorena vuosi oli pitkä aika. Nyt ne vain seuraavat toisiaan. Vasta oli syksy ja nyt taas luonto vihertää. Varmaan silläkin on merkitystä, paljonko on tekemistä. Kun on paljon puuhaa, aika tuntuu menevän nopeammin.
Joku muuten sanoi osuvasti, että jos aika mielestäsi kuluu liian nopeasti, lopeta syöminen. Nälkäisenä jokainen päivä tuntuu pidemmältä.
Aika kulkee sinulle sitä nopeammin mitä vanhempi olet
Joo mutta ei eteen vaan taaksekatsottuna,tämä päivä on yhtä hidas kun huominen,mutta joulusta on jo kohta viisi kk aikaa taaksepäin katsottuna,mitenkä se aika noin äkkiä meni,mutta seuraavaan jouluun on pitkä aika.
Kulkee se. Ajan rakenne on muuttunut.