Jos toimeentulotuki yksinkertaisesti ei riitä ruokaan, ja kuun loppupuolella aina rahat loppu eikä ruokaa kapissa, niin voiko sitä saada...
Onko tuo peruste jolla voivat myöntää lisätoimeentulotukea?
Tähän asti olen onnistunut pummimaan sukulaisilta ruokaa, mutta ei varmaan toimi ikuisesti...
Sitten on oikeasti hätä kyseessä.....
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te elätte, jos mihinkään ruokaan ei jää rahaa? :D
Minulla jää vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen noin 100€ kuussa ruokaan sun muuhun.....
Ap
No mitäpä nämä pakolliset laskut on?
Vuokran omavastuu osuus, salikortti, bussikortti, sähkölasku yms.
Ap
"salikortti"...? Eipä ole lisäkysymyksiä...
Mihin ap tarvitsee salikorttia tai bussikorttia, kun päivät pitkät trollaa netissä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ap tarvitsee salikorttia tai bussikorttia, kun päivät pitkät trollaa netissä?
Ihan saatanan hyvä kysymys kun ne on tässä tapauksessa yhdistettävissä lenkkeilyksi ja reippaaksi kävelyksi. Lisäksi liikunta- ja ulkoilureittien varsilla on ilmaisia ulkokuntosaleja joita voi vapaasti käyttää.
Joka päivä ei ole pakko syödä lämmintä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sinä olet?
38 vuotias
Ap
Onko sinulla joku syy sille, ettet ole työelämässä?
Olen hakenut 11 000 työpaikkaan mutta en ole yksinkertaisesti tullut valituksi töihin...
Ap
Millaisiin työpaikkoihin?
Ravintolat, sairaalat, varastot, kaupat yms yms.
Ap
Ravintola ei ole pakollinen, ja tuskinpa varastot. Eli suu myöten. Ei minullakaan ole kokopäivätöissä varaa käydä ravintolassa.
AP sanoi näistä paikoista hakeneensa töitä - etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä ei ole pakko syödä lämmintä ruokaa.
Se vaan että lämmin ruoka -jos sen tekee itse - on huomattavasti edullisempaa kuin leipä ja leikkeleet. AP ei tietenkää osaa kokata ja ostaa kaiken valmiina, eineksiä ja pitsaa plus burgereita. AP voi mennä ruokajonoon jos ei kerran töihin mene, jonotukseen on aikaa.
En tiedä voiko saada. Jos et saa, niin varasta, tee muita rikoksia tai kerjää. Niinhän se muuallakin maailmassa toimii jos hyvinvoivat eivät halua ajatella kuin itseään.
Jos sulla ei ole lapsia, niin ole onnellinen ettei tarvitse itsesi lisäksi nähdä vielä heidänkin kärsimystään nälän ja köyhyyden tähden.
Eikös sulla ollut 200€ maksettavana 900€:n vuokrasta?
Vierailija kirjoitti:
Talousneuvonnasta voit kysyä apua, kun et ilmeisestikään hallitse raha-asioitasi.
Tai edunvalvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sinä olet?
38 vuotias
Ap
Olen hakenut 11 000 työpaikkaan mutta en ole yksinkertaisesti tullut valituksi töihin...
Ap
Eli viimeiset 10 vuotta olet JOKA päivä hakenyt kolmea työpaikkaa? Myös sunnuntaisin, joulun oyhinä ja juhannuksena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen noin 100€ kuussa ruokaan sun muuhun.....
Ap
No mitäpä nämä pakolliset laskut on?
Vuokran omavastuu osuus, salikortti, bussikortti, sähkölasku yms.
Ap
"salikortti"...? Eipä ole lisäkysymyksiä...
Juu se on vieläpä 80€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa tulee käytettyä jonkin verran ja tupakkaa menee 2 askia päivässä.
Ap
Ok. Haista p*aska! Trollaat tällaisella aiheella kertoo paljon.
Taidat kaivata elämänhallintaa ja jämäköitymistä, ja saahan siitä vielä 9 euroa päivässä lisää, tiedät kyllä mistä.
Onko sun kämpässä lattialämmitys vai miksi ihmeessä joudut itse maksamaan joka kuukausi sähköstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa tulee käytettyä jonkin verran ja tupakkaa menee 2 askia päivässä.
Ap
Ok. Haista p*aska! Trollaat tällaisella aiheella kertoo paljon.
Niin sillä myös on myös hsl lipun kuukausikortti. En tiedä siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sinä olet?
38 vuotias
Ap
Ap
Millaisiin työpaikkoihin?
Ravintolat, sairaalat, varastot, kaupat yms yms.
Ap
Ravintola ei ole pakollinen, ja tuskinpa varastot. Eli suu säkkiä myöten. Ei minullakaan ole kokopäivätöissä varaa käydä ravintolassa.
No ei se järki sullakaan leikkaa. Osaat ehkä aakkoset muttet lukea. Nuo olivat paikkoja joihin hän on hakenut töihin. Ei paikkoja joihin hän käyttää rahaa. Ootte kyllä molemmat ihan helvetin uuvatteja.
Vierailija kirjoitti:
Talousneuvonnasta voit kysyä apua, kun et ilmeisestikään hallitse raha-asioitasi.
Myös edunvalvontaan hakeutuminen on vaihtoehto. Ap ei hallitse raha-asioitaan ollenkaan. Eikä myöskään pysty ottamaan vastaan mitään neuvoja asiaan liittyen, joten olisi parempi, että joku toinen hoitaisi hänen asiansa. Hoitaisi laskut (ja jättäisi pois turhat menot) ja antaisi rahaa ap:n käytettäväksi viikottain, jotta joka viikolle olisi ruokarahaa jäljellä.
Yksi vaihtoehto olisi hankkia sugardaddy.
Siis noi on työpaikkoja johon olen hakenut.
Ap