Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen katkeraksi kavereiden fb-päivityksistä

Vierailija
17.05.2024 |

Eräskin kehui kuinka oli käynyt kampaajalla. Samainen tyyppi laittaa jatkuvasti kuvia sukulaisistaan ja lapsistaan. Tulen kateelliseksi, koska minulla ei ole enää varaa kampaajaan, eikä minulla ole isoa sukua. Jatkuvasti kehuu kuinka ihanasti on asiat. Yltiöpäistä onnea. Toinen kaveri kehuskelee harrastuksillaan ja perheellään, laittaa kuvia hienoista kokkauksistaan ja nuoruuden kuvia. Olen niin kypsä tämmöiseen. Pitääkö laittaa estot? Ehkä ei, mutta huomaan tulevani tosi katkeraksi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten minä: poista Fb-tilisi. Et menetä mitään. Ja mene ulos ihastelemaan Suomen Luontoa. 

Ja ilman fb-tiliä ei voi mennä luontoon? Itse käyn facebookissa kerran viikossa ilalla, jolloin muutenkaan en menisi enää ulos. 

eri

Kirjoitinko näin:

Poista Fb-tilisi, jotta pääset ihailemaan Suomen luontoa.

Vierailija
42/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina väitetään, että some ei ole totta ja se on vain kiiltokuvaa? Onko suomalaisten niin vaikea uskoa sitä, että moni ihminen on ihan oikeasti onnellinen?

Minä olen pikemminkin huomannut, että moni jättää kateellisten pelossa postaamatta someen mitään huippuhetkiä. Itsekin kuulun näihin. Postaan pelkästään jotain tyhjänpäiväisiä luontokuvia. Olisi kiva jakaa ilonsa ystävien kanssa, mutta nykyään ei enää pysty, liian moni on liian kateellinen. Ainahan suomalaiset ovat olleet kateellisia, mutta kyllä se on kärjistynyt viime vuosina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face on pelkkä oman elämän näyteikkuna. Ei siellä kukaan oman elämänsä todellisia vaikeuksia näytä.

Tämä. Itse laitan vain hauskoja asioita yms. faceen. Harva siellä nyt masennustaan tai työttömyyttään esittelee innoissaan.

Mä laitoin postauksen, "Irtisanoutuminen ilman uutta työpaikkaa - uhka vai mahdollisuus?" ja sain siihen todella paljon yläpeukkuja. Olin jopa positiivisesti yllättynyt, miten hyvin ihmiset suhtautuivat.

Yli 1,5 vuoteen en ole kyllä postaillut mitään. Kun aloitin opiskelun, huomasin että FB vie ihan turhan paljon aikaa ja lakkasin seuraamasta, mitä siellä tapahtuu. Siellä on kuitenkin ryhmiä, joissa haluan olla mukana (veneseura, vanhat opiskelukaverit, mökkipaikkaan liittyvä ryhmä ja yksi tiettyä sairautta sairastavien ryhmä), joten FB-tunnusta en ole poistanut.

Jos huomaa, että tuo vie liikaa aikaa tai aiheuttaa pahaa mieltä, niin ihan hyvin voi pitää pari viikkoa taukoa ilman muita toimenpiteitä. Myöhemmin voi miettiä, haluaako jatkaa siellä enää vai ei. Itselle tuo oli helppo tapa pysyä perillä joidenkin sukulaisten kuulumisista. Mutta sitten mietin, että kun en muutenkaan pidä yhteyttä, niin onko väliä mitä heille kuuluu? Ja voihan niitä postauksia käydä heidän profiilistaan katsomassa myös jälkeenpäin,  jos haluaa päästä kärryille.

Yhden tutun kuulumisia tuli seurattua lähinnä sen vuoksi, kun hänellä on koiria ja niiden koirien elämä näytti niin mukavalta. Oli kiva seurata, mitä koirat ovat puuhanneet ja nähdä niistä kuvia eri paikoissa. Ehkä niillä koirilla olisi pitänyt olla oma FB-tili, niin seuraaminen olisi ollut helpompaa.

Vierailija
44/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina väitetään, että some ei ole totta ja se on vain kiiltokuvaa? Onko suomalaisten niin vaikea uskoa sitä, että moni ihminen on ihan oikeasti onnellinen?

Minä olen pikemminkin huomannut, että moni jättää kateellisten pelossa postaamatta someen mitään huippuhetkiä. Itsekin kuulun näihin. Postaan pelkästään jotain tyhjänpäiväisiä luontokuvia. Olisi kiva jakaa ilonsa ystävien kanssa, mutta nykyään ei enää pysty, liian moni on liian kateellinen. Ainahan suomalaiset ovat olleet kateellisia, mutta kyllä se on kärjistynyt viime vuosina. 

No mikset poista niitä kateellisia ystävistäsi, niin pääset hehkuttamaan? Kai tiedät, että voit rajata sitä, kenelle se päivitys näkyy? Vai eikö jää enää ketään jäljelle, kun poistat kateelliset? Hmmm...

Vierailija
45/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen vaan hyvälle mielelle, kun näen että kaverilla menee hyvin. 

Kivat sulle, mutta tällaiset kommentit eivät auta ap:ta, vaan syyllistävät ja tuovat yhä enemmän pahaa oloa ja häpeää. Ikään kuin hän tuntisi väärin ja hänen pitäisi väkisin yrittää tuntea jotain muuta. Niin se ei kyllä mene, jos niin luulet.

No vois mennä psykiatrille ja puhua ongelmista. 

Vierailija
46/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen vaan hyvälle mielelle, kun näen että kaverilla menee hyvin. 

Kivat sulle, mutta tällaiset kommentit eivät auta ap:ta, vaan syyllistävät ja tuovat yhä enemmän pahaa oloa ja häpeää. Ikään kuin hän tuntisi väärin ja hänen pitäisi väkisin yrittää tuntea jotain muuta. Niin se ei kyllä mene, jos niin luulet.

No vois mennä psykiatrille ja puhua ongelmista. 

No ei nyt aina tarvitse joka asiaa psykiatrille ulkoistaa, varsinkaan tällaista varsin yleistä ongelmaa, joka on melko helposti muutenkin ratkottavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän