Tulen katkeraksi kavereiden fb-päivityksistä
Eräskin kehui kuinka oli käynyt kampaajalla. Samainen tyyppi laittaa jatkuvasti kuvia sukulaisistaan ja lapsistaan. Tulen kateelliseksi, koska minulla ei ole enää varaa kampaajaan, eikä minulla ole isoa sukua. Jatkuvasti kehuu kuinka ihanasti on asiat. Yltiöpäistä onnea. Toinen kaveri kehuskelee harrastuksillaan ja perheellään, laittaa kuvia hienoista kokkauksistaan ja nuoruuden kuvia. Olen niin kypsä tämmöiseen. Pitääkö laittaa estot? Ehkä ei, mutta huomaan tulevani tosi katkeraksi.
Kommentit (46)
Älä nyt höpötä hyvä ihminen 😀 fb on ihan feikkiä kaikki, ei pidä uskoa saati provosoitua noista ylistävistä päivityksistä, voivat olla keino selviytyä ihan paskasta elämästä.....
Vierailija kirjoitti:
Ok. Huomauttaisin, että todennäköisesti suurimmalla osalla ei ole mitään kulissia fb-päivitykset. Tunnen ystäväni, eivätkä he päivitä mitään saissea, kuten en myöskään itsekään.
Olen pahoillani jos omat harvat päivitykseni esim. lomamatkalta tai mökiltä tuottavat pahaa oloa jollekin. Ehkä sellaisen ihmisen on todellakin parempi olla pois somesta.
Juuri näin. Minkä minä voin sille, että oma elämäni nyt vaan on aika ihanaa ja minulla on kaikki hyvin. En minä silloin voi FB:iin kirjoittaa mitään peetä, se olisi valehtelua. Kyllä mun kaverit tietävät, että meillä menee hyvin, mutta tuskin he kateellisia ovat, koska he ovat oikeita, hyviä ystäviä. En ole edes hyväksynyt FB-ystävikseni ihmisiä, joiden kanssa en ole jatkuvasti tekemisisssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten minä: poista Fb-tilisi. Et menetä mitään. Ja mene ulos ihastelemaan Suomen Luontoa.
OTA puhelimesta pois asetus ja vaihda "pisteen jälkeen iso kirjain" ja teet muulloin ison kirjaimen itse!
Suomen luonto ja kun kirjoitat Suomen Luonto, semmoinen lehti oli, en tiedä onko vielä.
Kirjoitan tabletilla. Tuo iso-L jäi tekstiin vahingossa.
Miksi roikut tuollaisessa ja ruokit samalla näiden yksien hehkutusta. Eiväthän ne niitä julkaisisi, jos ei kaltaisesi olisi niitä tiiramassa.
On kiva laittaa kivoista hetkistä juttuja faceen, jotka jää sinne myös itselle muistoiksi. Ja kuka viitsisi laittaa esim., että riitelin miehen kans ja itkunaaman, en ole nähnyt koskaan sen suuntaista päivitystä kellään?
Vierailija kirjoitti:
Face on pelkkä oman elämän näyteikkuna. Ei siellä kukaan oman elämänsä todellisia vaikeuksia näytä.
Tämä. Itse laitan vain hauskoja asioita yms. faceen. Harva siellä nyt masennustaan tai työttömyyttään esittelee innoissaan.
Kannattaa hakeutua hoitoon, jos tuollaisesta tulee katkeraksi. Ei ole ihan kaikki kunnossa.
Fb:ssä tulee roikuttua liian paljon. Siellä on muutamia hyviä ryhmiä, joihin kuulun, joten sen takia en voi kokonaan sitä lopettaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee kuten minä: poista Fb-tilisi. Et menetä mitään. Ja mene ulos ihastelemaan Suomen Luontoa.
Ja ilman fb-tiliä ei voi mennä luontoon? Itse käyn facebookissa kerran viikossa ilalla, jolloin muutenkaan en menisi enää ulos.
eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin katkera etkä vaan iloinen heidän puolestaan? Olet ikävä ihminen.
Miksi tuomitset, kun toinen tässä tunnustaa ongelmansa ja pyytää siihen apua? Kuka nyt onkaan se ikävä ihminen?
Minä tulen vaan hyvälle mielelle, kun näen että kaverilla menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakeutua hoitoon, jos tuollaisesta tulee katkeraksi. Ei ole ihan kaikki kunnossa.
Kellä tässä maailmassa on enää kaikki kunnossa? Hulluja ja terapian tarpeessa olevia juoksee vapaana kaduilla. Mielenterveyspalveluista karsitaan. Tulet sinäkin sen huomaamaan, jos katselet omaa napaasi pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Fb:ssä tulee roikuttua liian paljon. Siellä on muutamia hyviä ryhmiä, joihin kuulun, joten sen takia en voi kokonaan sitä lopettaa. Ap
No mikset sitten käy pelkästään niissä ryhmissä? Jos et pysty hallitsemaan omaa käytöstäsi, niin se on se todellinen ongelmasi eikä fakebook.
Jos joku kertoo käyneensä kampaajalla tai olevansa lomalla, en koe, että hän kehuskelee vaan pikemminkin jakaa ilojaan. Minusta on kiva kuulla ihmisistä, joita tapaan vain harvoin. Ystävien kanssa viestittelen muulla tavoin. FB:ssä jaetaan myös kiinnostavia sisältöjä, esim linkkejä hyviin kolumneihin jne.
Et sä ap tiedä mitkä syöpä ja masennus niillä on ja karvanen syyllä varpaanvälissä. Noista ei somessa huudella.
Ehkä sinun todella kannattaisi lopettaa päivitysten selaus kokonaan siihen asti, että saat realistisemman kuvan elämästä. Elämä on paljon muutakin kuin Fb-päivitykset.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen vaan hyvälle mielelle, kun näen että kaverilla menee hyvin.
Kivat sulle, mutta tällaiset kommentit eivät auta ap:ta, vaan syyllistävät ja tuovat yhä enemmän pahaa oloa ja häpeää. Ikään kuin hän tuntisi väärin ja hänen pitäisi väkisin yrittää tuntea jotain muuta. Niin se ei kyllä mene, jos niin luulet.
Some voi ihan oikeasti olla mielenterveydelle tosi huono paikka. Jättäydy pois sieltä ja jos olet koukussa, keksi joku korvaava toiminto tilalle.
Kyllä mun tutuilla menee hyvin, paljon paremmin mitä facebookiin laittavat. Miksi yleensä pitäisi kirjoittaa, että menee huonosti? Kyllä minä ainakin mielellään luen positiivisia ajatuksia kuin jotain negatiivista valittamista. Minusta on mukava nähdä, että ihmisillä menee hyvin.