Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen katkeraksi kavereiden fb-päivityksistä

Vierailija
17.05.2024 |

Eräskin kehui kuinka oli käynyt kampaajalla. Samainen tyyppi laittaa jatkuvasti kuvia sukulaisistaan ja lapsistaan. Tulen kateelliseksi, koska minulla ei ole enää varaa kampaajaan, eikä minulla ole isoa sukua. Jatkuvasti kehuu kuinka ihanasti on asiat. Yltiöpäistä onnea. Toinen kaveri kehuskelee harrastuksillaan ja perheellään, laittaa kuvia hienoista kokkauksistaan ja nuoruuden kuvia. Olen niin kypsä tämmöiseen. Pitääkö laittaa estot? Ehkä ei, mutta huomaan tulevani tosi katkeraksi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face on pelkkä oman elämän näyteikkuna. Ei siellä kukaan oman elämänsä todellisia vaikeuksia näytä.

Vierailija
2/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten päivityksiä kannata lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinenmedia on yhtä totta kuin Salatut elämät tai raamattu.

Vierailija
4/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin somesta pois juuri tuon takia ja on ollut helpompi olla ilman. Silloin etenkin kun itsellä on vaikeaa niin nuo hypetykset vain pahentavat omaa olotilaa. Pärjään paremmin ilman. 

Vierailija
5/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oikea elämä.

Vierailija
6/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten minä: poista Fb-tilisi. Et menetä mitään. Ja mene ulos ihastelemaan Suomen Luontoa. 

Vierailija
7/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vähennät tai jopa lopetat somen käytön ja keksit itsellesi jotain muuta tekemistä, ja mistä sinä sen tiedät onko kavereidesi elämä vain pelkkää kulissia mahtavine some päivityksineen. Kateellisuudella estät vain oman elämäsi elämisen ja mitään et tule saamaan elämässäsi aikaan jos tuhlaat sen kateellisuuteen, se on suoraan pois siitä mitä voisit tehdä oman elämän miellyttävämmäksi tekemisestä, onko sulla edes hajuakaan edes mitä itse haluat? 

Vierailija
8/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tao päähäsi, että some ei ole totta. Ei siinä mielessä, että päivityksien väliin jää paljon sellaista, mitä ei näytetä. Ja päivityksetkin voivat olla vain päivittäjän oma tapa parantaa mieltänsä paskassa tilanteessaan.

Onhan näitä nähty. Päivitys jossa kuvassa lapset kivasti laitettuna ja teksti hehkuu perheonnea. Ja samana päivänä puoli itkuinen puhelu ystävälle miten on raskasta ja kaikki päin persettä.

Muista vielä kerran, some ei ole totta, eikä se toisaalta ole sulta pois, vaikka olisikin.

Vierailija
9/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että pahoinvointi lisääntyy somea selaillessa kaikin puolin. Turhat, väärät mainokset, erimielisyydet samanmielisten ryhmissä (!), kavereiden yleensä mainosmaiset päivitykset elämästään (mihin katosi hassuttelu?), ja kaiken lisäksi niitä päivityksiä tuntuvat tekevän enää ne, joilla ei oikeasti ole kovin onnellista elo.

Eli täyttä kulissia koko paikka. Voin paljon paremmin ilman tuota mut joku siinä koukuttaa (ehkä tekemisen puute ja sen täyttäminen, ajan kuluttaminen). Pääsin jo kerran irti, mutta nyt taas käyn katsomassa. Ehkä tämän jälkeen en enää käy!

Vierailija
10/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Face on pelkkä oman elämän näyteikkuna. Ei siellä kukaan oman elämänsä todellisia vaikeuksia näytä.

On ihan järkevää yrittää iloita hyvistä asioista kuin märehtiä huonoissa.

Vierailija
11/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko kaikkea. Ihmiset esittävät somessa. Eivät he siellä kerro kuinka aviomies petti, löi,  kuinka lapset riitelivät, kuinka on virtsankarkailua ja valtavasti velkaa, suurta surua.

Vierailija
12/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet some? Itse en F.B/ instagrama ja voin tosi hyvin.Lisäksi oma valintani ei älypuhelin.Mikä rauha siihen kätkeytyy.Peruskännykkä ilman kameraa.En vastaa viestit ja puhelin sovin vain kohtaamiset.En jää kuntelee yhtään mitään tarinaa,tai itkuvirttä luurin välityksellä.Ihan elävänä ihmisen suostun tapaa Livenä!

Vierailija
13/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa tulee helposti kateelliseksi ja myös kadehdituksi, oli syytä tai ei. 

Kaikkein pahin on ehkä tuo "ei". On typerää kadehtia jotain, mikä ei edes ole totta. Saako silloin masentua..?

Kukaan ei laita sinne kaikkia murheitaan, mutta moni laittaa kaikki mahdolliset juhlat ja tapahtumat. Tulee illuusio, että kaikilla ja kaikilla tapahtuu jotain, paitsi minulla. 

Se voi vähän auttaa, kun muistaa, että se on vain illuusio. Kaikilla on omat murheensa, vaikka harva kirjoittaa niitä nettiin. Ja hyvä niin, eipähän tarvitse ottaa kantaa kaikkiin pukamiin, hiivaan, herpekseen, koiran kuseen sängyssä, miehen kuseen sängyssä, jne. 

Saa katsella kuvia, missä pöytä on katettu ja sänky petattu ja mustelmat photoshopattu.

Vierailija
14/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinenmedia on yhtä totta kuin Salatut elämät tai raamattu.

TAI kauniit ja rohkeat sun muut hömppäsarjat!

VOi sieltä kirjautua ulos eikä avaa enää ikinä!

TAI alat liioitella kuten he tekevät!

Vierailija
15/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Huomauttaisin, että todennäköisesti suurimmalla osalla ei ole mitään kulissia fb-päivitykset. Tunnen ystäväni, eivätkä he päivitä mitään saissea, kuten en myöskään itsekään.

Olen pahoillani jos omat harvat päivitykseni esim. lomamatkalta tai mökiltä tuottavat pahaa oloa jollekin. Ehkä sellaisen ihmisen on todellakin parempi olla pois somesta. 

Vierailija
16/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kuten minä: poista Fb-tilisi. Et menetä mitään. Ja mene ulos ihastelemaan Suomen Luontoa. 

OTA puhelimesta  pois asetus ja vaihda "pisteen jälkeen iso kirjain" ja teet muulloin ison kirjaimen itse!

Suomen luonto ja kun kirjoitat Suomen Luonto, semmoinen lehti oli, en tiedä onko vielä.

Vierailija
17/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet somessa, jos se saa sinut huonolle tuulelle?

Vierailija
18/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue niitä. Älä käytä somea. Ja kas, voit heti paremmin.

Mulla on fb-tili vielä, kun ei ole tullut poistettua. Mutta en kyllä ikinä käy siellä.

Miksi teet sellaista, mistä sulle tulee paha mieli? Lopeta itsesi kiusaaminen.

Vierailija
19/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on lisännyt ihmisten masennusta rajusti. Muista että ne muiden ns kehut ei yleensä ole totta. Aivan jokaisella on elämässään sekä ylä- että alamäkiä. Harva vaan sinne omalle seinälle kirjoittaa että nyt on huonosti. 

Vierailija
20/46 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin katkera etkä vaan iloinen heidän puolestaan? Olet ikävä ihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi