Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selittää asia vajaa 4 v. tytölle, joka näki äidin vaihtamassa sidettä ja ihmetteli?

Vierailija
26.01.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä ainakin tein

Vierailija
2/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä 4 vuotiaalle vielä pidä selittää mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille vastataan kertomalla mitä ne kysyvät, rehellisesti, neutraalisti ja lyhyesti. Kun lapsi on valmis tietämään enemmän, se kysyy enemmän.

Kun lapsi näkee kuukautisvälineen ja kysyy siitä, kerrot, että se on kuukautisia varten.

Sitten kun lapsi kysyy, että mitä ne kuukautiset on, sanot, että naisilta tulee aina kerran kuussa vähän verta.

Sitten kun lapsi kysyy, että miksi on kuukautiset, kerrot, että äidin masussa kasvaa vauvansiemeniä (" joista sinäkin rakas olet saanut alkusi" ) ja jos niistä ei alakaan kasvamaan vauvaa, ne tulevat veren mukana pois.

Voila.

Miten voi olla niin vaikeaa elää normaalia elämää oman lapsensa kanssa?

Vierailija
4/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä lasta nämä asiat eivät nolostuta ollenkaan, siksi on parempi kertoa perusasioista nyt. Vauvansiemenet muuttuvat siittiöiksi ja munasoluiksi sitten kun lapsi kasvaa ja oppii biologiaa koulussa.

Vierailija
5/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukehdu ilkeyteesi ja omahyväisyyteesi!

Vierailija
6/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt vastata, kun tyttö sanoi, että: " Kyllä minä tiedän. Kerran kuussa kaikkien naisten pitää pistää paperia housuihin, ettei ne mene likaiseksi." Katsoin sitä ihan ihmeissäni, koska minä en ole hänelle kertonut asiaa. Luultavasti häntä on valistettu seurakunnan kerhossa. Muuten voisin olettaa, että hän on itse päätellyt, mutta mitä tuollainen natiainen tajuaa ajankulusta.

Vierailija
7/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta naisilta tulee joskus pimpasta verta.

Äiti ei ole pipi, äideiltä kuuluu tulla verta.

Meillä on reilusti esillä kuukautissuojat ja sanon että ne on äidin vaippoja.

Lapsi tyytyy kun saa vastauksen ei tarvitse vielä selittää enemmän vaan ikätasolla niin kuin tuossa yksi hyvin kertoikin.

Mihinkään salamyhkäisyyteen ei ole syytä vaan ottaa asia luontevasti niin se ei jää vaivaamaan lasta.

Vierailija
8/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaat toiselle ihmiselle, kohtelet häntä. Tuskin sinulla olisi irl pokkaa käyttää tuollaisia sanavalintoja keskustellessasi ihmisten kanssa? Miksi netissä nimettömänä on pakkko ilkeillä ja heittää paskaa toisten silmille, korostaa omahyväisyyttään kaikin keinoin? Jos todella käyttäydytte tuolla tavoin myös " normaalielämässä" ette taida olla järin pidettyj' ihmisiä.

Miksei voi vastata asiallisesti, miksi on välttämätöntä yrittää samalla pahoittaa toisen mieli?

Vierailija
9/9 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minäkin tehnyt. tarkennan vielä että jos lapsi ei kysy lisäkysymyksiä, ei asiaa myöskään tarvitse enempää selittää. ts. jos hänelle riittää teito, että ne ovat kuukautisia varten vaikka hän e i tiedäkään mitä kuukautiset on, niin enempää ei tarvitse selittää. Meillä ainakin jo 4-vuotias ymmärtää ihan hyvin että tämä on niitä asioita joista ei puhuta julkisesti, joten ei ole tarvinnut pelätä että hän kahvipöydässä alkaisi selitellä äidin sidejuttuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi