E-pillereistä päänsärkyä?
Alotin 1,5kk sitten zoely e-pillerit. Ensimmäisen liuskan loppupuolelta asti on melkein joka päivä ollut häiritsevää päänsärkyä. En ole varma johtuisiko e-pillereistä vai esim. jumisista niskoista. Voikohan pillereiden alkuun tulla tämmöistä ja sitten menisi ohi kun kroppa tottuu?
Kommentit (17)
Itellä oli e-pillereissä kuukautispäänsärkyä. Oli kuin migreenikohtaus sen taukoviikon aikana. Vaihdettiin minipillereihin eikä pääkipua ole ollut.
En oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka näitä keinotekoisia hormoneja haluaa vetää...
Mulla tuli syksyllä minipillereistä kuusi kertaa migreeni viikon aikana. Lääkäri sanoi, että minipillereistä ei yleensä tule, mutta joillekin voi tulla. No jep niin tuli. Kun lopetin nuo pillerit, niin tajusin, että mulla on myös ollut kalvava päänsärky vähän väliä. Loppui sekin pillereiden lopettamisen myötä. Vaihdoin toisen merkkisiin pillereihin, mutta en tiedä aiheuttaako nekin migreeniä ja päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka näitä keinotekoisia hormoneja haluaa vetää...
Ei kaikki halua, mutta joillekin se on inhimillisin vaihtoehto. Ihan pelkässä ehkäisymielessä toki aika hullua laittaa koko hormonitoiminta sekaisin
Voikohan se olla vaarallista:( alkaa masentaa jo aika paljon, kun ei mulla yleensä säre päätä kovin usein ja menee aina ohi, mut nyt ollu jo monta päivää. Enimmäkseen ohimoilla ja otsalla ja kulmakarvojen kohdalla
Luitko ko. e-pilerin käyttöohjeen ja sivuoireet? Se kannattaa tehdä ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Itellä oli e-pillereissä kuukautispäänsärkyä. Oli kuin migreenikohtaus sen taukoviikon aikana. Vaihdettiin minipillereihin eikä pääkipua ole ollut.
sama kokemus eli taukoviikot oli pakko mennä täydessä kipulääkityksessä ja vaihdoin myös minipillereihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse joudun endometrioosin takia. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse joudun endometrioosin takia. :(
Eikös siihen käytetä minipillereitä eikä estrogeenivalmisteita?
Mulla aiheutti yhdistelmäehkäisypillerit jokapäiväistä migreeniä. Loppuivat kun vaihdoin minipillereihin.
Minulla on Zoelyt, kärsin myös migreenistä, mutta myös tavallista päänsärkyä on ollut nyt selkeästi enemmän.
Tietenkään en voi olla 100% varma mistä johtuu, mutta olen aiemmin syönyt minipillereitä ja koska pidän migreenin takia päänsärkypäiväkirjaa niin silloin oli huomattavasti vähemmän päänsärkypäiviä. Pakko kuitenkin jatkaa e-pillereillä koska minipillerit ei pitäneet vatsakipuja poissa.
Vierailija kirjoitti:
Luitko ko. e-pilerin käyttöohjeen ja sivuoireet? Se kannattaa tehdä ensimmäisenä.
Luin et on yleinen sivuvaikutus ja enintää yhdellä käyttäjällä kymmenestä voi tulla päänsärkyä. Mut esim. Huimaustakin mulla ollu jo ennen näitä pillereitä ja silloin lääkäri laitto vaan niskan piikkiin. Mut en tiiä voiko niskoistakaan johtua niin pelkään nyt jotain vakavaa
Otin parasetamoliakin mut ei tunnu auttavan edes
Mäkin sain minipillereistä päänsärkyä ja huimausta alussa. Ne meni ohi, tulee enää harvoin, eikä se enää ehkä niistä pillereistä johdu.
Olis kiva näin pyhäpäivänä asettua kontilleen naisen taakse ja työnnellä penistä pesään.
Sitten laukaista siemenet sisään ikäänkuin kaupan päällisiksi!
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Se on helppo sanoa kun ei ole mitään vaivoja. Minulla ne hillitsevät liiallista kohdun limakalvon kasvua ja endometrioosia. Ei mitkään helpot vaivat kun limakalvo kasvaa pikavauhtia ja kuukautiset tulee tulvina vähän välä. Aiheuttaa myös syöpää, koska kohtu joutuu niin koville. Mutta etähän sinä tällaista ymmärrä, koska sinulla ei sellaista ole.
Voi olla