Auuuu!! 7kk vauva puree tissiä!!
ei ole onneksi hampaita mutta sattuu silti pirusti kun täysiä puree ja usen! miten sen saa loppumaan?
Kommentit (8)
luoja kun sattui ja tottakai karjaisin kivusta ja vedin rinnan pois, eipä purrut sen jälkeen :)
Minä teen niin, että jos puree niin, ettei saa tissiä irti, otan nenästä kiinni kevyesti. Sitten sen on pakko irrottaa. Jos menee mahdottomaksi, imetys loppuu siltä kerralta aina siihen. Imettämistä en ole puremisen takia vielä lopettanut vaikka on mielessä käynyt, asian kanssa ollaan pärjätty vielä ainakin.
Kasvattaa sinunkin kivunsietokynnystä.
Mulla just samanikäisenä, 6-7 kk, vauva rupesi silloin tällöin pureskelemaan, mutta juuri tuo sormitemppu tehosi toisinaan eli sormea väliin, ja toisinaan jos meinasi vielä pureskella, siltä kerralta imetys piti lopettaa. Mutta sittenpä tissi maistui ilman pureskelua. Jonkun aikaa sitä kesti ja välillä hermoja koetteli, mutta oli vain välivaihe (jokunen viikko). Olen jatkanut onnistuneesti imetystä sen jälkeen ja vauva - no, ei enää vauva - nyt 1 v 3 kk. Ei ole pureskellut vaikka hampaita on jo 12 kpl. (Parin kuukauden päästä viimeistään on vieroitus edessä.)
meilläkin vauva puri kun eka hammas tuli mut se meni tosi äkkiä ohi, älä nyt aiankaan puremisen takia imetystä lopeta.
Tarjoa uudelleen ja jos taas puree niin sama juttu. Älä kiljaise tai muutenkaan reagoi MITENKÄÄN muuten. Kylmästi vaan sormi väliin välittömästi.
Omani aloitti noin hampaattomana enkä puuttunut siihen kun ei haitannut. Ei purrut kovin, vähän vaan kokeili. Kun hammas tuli suuhun jatkoi kovemmin (tai ehkä se vain tuntui ;-)). Puri yhdellä imetyksellä ihan peräkkäin kuusi kertaa, mutta sen jälkeen oppi olla purematta eikä ole tehnyt sitä enää kertaakaan.