Saako pönttöön helposti lintuja?
Onko liian myöhäistä ripustaa pönttö tässä vaiheessa?
Kommentit (16)
laita vaan ja katso että se kolo on riittävän pieni. Siis jos haluat sinne muuttavan jotain talitintin kokoisia pikkulintuja. Varmaahan se ei ole, että sinne kukaan tulee pesimään, mutta laita ja kokeile.
Kirjosieppo tulee ainakin jos ei muita.
Varpusparven saa pönttöön kokemukseni mukaan syömällä eilen pöydälle unohtuneet kebabin jämät.
Vierailija kirjoitti:
Varpusparven saa pönttöön kokemukseni mukaan syömällä eilen pöydälle unohtuneet kebabin jämät.
Tai kaurakerman
Linnut ei usein ota uutta pönttöä käyttöön ensimmäisenä kesänä. Nyt kun laitat niin on sitten ensi kesänä ainakin asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Linnut ei usein ota uutta pönttöä käyttöön ensimmäisenä kesänä. Nyt kun laitat niin on sitten ensi kesänä ainakin asukkaat.
Pyörittää mudassa niin kelpaa paremmin.
Mietin hetken, että miksi joku haluaisi vessanpönttöön lintuja, ennen kuin ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kaurakerman
Mikä tahansa laktoosia sisältävä toimii myös
Mulla on kolmatta vuotta olohuoneen seinällä pönttö. Ikinä ei oo siinä ollut yhtään lintua. Täysin turhaa touhua.
Mun pönttöön tuli aamulla varpusparvi.
T: Urpo
Mulla tuo pönttö istuu vaan sohvalla.
Linnunpöntöistä on jatkuva kova pula.
Vielä ehtii hyvin siepoille ja esimerkiksi tiaisten toiseen pesintään.
Muistathan vuosittain huoltaa pöntöt!
Vierailija kirjoitti:
laita vaan ja katso että se kolo on riittävän pieni. Siis jos haluat sinne muuttavan jotain talitintin kokoisia pikkulintuja. Varmaahan se ei ole, että sinne kukaan tulee pesimään, mutta laita ja kokeile.
Kokisin sen kyllä aikamoisena loukkauksena mikäli pönttö ei kelpaa millekään linnulle.
Ei ole liian myöhäistä. Nyt vasta pitävät sisustus talkoita tirpat. Ainakin itä-suomessa